kort of lang?

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • electra
    Joeri
    • 27-11-2007
    • 99
    • boutersem

    kort of lang?

    over het algemeen wordt er gefeederd met lange onderlijnen. De karpervissers zweren bij korte. Omdat de vis zichzelf snel haakt op deze manier. (vis trekt zich vast op lood.) Waarom niet bij feederen?
  • spuiliefhebber
    Verificatie gaande...
    • 22-04-2006
    • 4156
    • onbekend

    #2
    Oorspronkelijk geplaatst door electra
    over het algemeen wordt er gefeederd met lange onderlijnen. De karpervissers zweren bij korte. Omdat de vis zichzelf snel haakt op deze manier. (vis trekt zich vast op lood.) Waarom niet bij feederen?

    aas aanbieding

    Reageer

    • brasemvisser24
      Newbie
      • 28-09-2007
      • 39
      • Almere

      #3
      ik ben het volledig met je eens, electra. ik snap er ook niets van. ik gebruik dan ook onderlijnen tot een centimeter of 50. Voor mij klinkt dat veel logischer omdat als je lijn lang is, hij gekronkelt ligt. En daardoor duurt het langer voordat je de aanbeet registreerd, maar dat is mijn opvatting. ik vis iig gewoon met korte onderlijnen en ik ben niet van plan dat te gaan veranderen.

      mvg brasemvisser24
      brasemvisser24

      Reageer

      • spuiliefhebber
        Verificatie gaande...
        • 22-04-2006
        • 4156
        • onbekend

        #4
        iets niet snappen en niet willen veranderen op voorhand dat is nogeens slim

        dan hoef je dus met de vaste stok ook nooit met je lood te schuiven.

        vis kan wel eens voorzichtiger zijn soms.

        maar als je elke week 50 kilo vangt niet veranderen hoor

        Reageer

        • Cor Jagt
          Sportvisser
          • 02-03-2003
          • 600
          • Emmen

          #5
          Toch jammer dat er in het verleden mensen geweest zijn die zijn gaan veranderen (nadenken) hadden we nu nog genoeg aan een speer of pijl en boog gehad inplaats van de hele auto vol te laden .
          Een visgroet "Opa" Cor Jagt

          Reageer

          • Douwe
            NHSF lid van verdienste
            • 01-07-2006
            • 3136
            • Leeuwarden

            #6
            Beiden werkt, het verschil ligt bij de visser.
            Inspelen op een situatie wil een dag nog wel eens een gouden randje geven.

            Wel kleine aanbeten, lege maden, haak leeg?

            Kortere onderlijn moet je dan niet proberen stel je voor dat je dan wel vangt moet je erkennen dat spelen met de lengte wel degelijk zin heeft.

            Nooit niet doen dus.
            Vissen is een hobby geen religie!

            Reageer

            • 4x14
              Banned
              • 10-12-2006
              • 849
              • Brielle

              #7
              kun je vissers wel serieus nemen als ze iets niet willen veranderen ? ik vind van niet, de situatie is bijna nooit hetzelfde en ik vind dat je zeker dingen zou moeten willen veranderen of anders moet doen.

              ik heb het zelf ook, ik ben nu in de zomer begonnen met witvis wedstrijden, dus competities. je begint met een tacktiek en je denkt dat is het, ga je na 3 wedstrijden kijken doe je het vaak al heel anders en ga je na 9 wedstrijden kijken doe je het weer anders. nu ook, ik vis ook een wintercompetitie mee en de eerste wedstrijd begin je met volgens jou een goede tacktiek. je word gewoon ingemaakt door een goede visser naast je die 10kg heeft en jij 1kg. je leert gewoon zo onwijs veel, dat dingen die logisch lijken dat die niet altijd waar zijn. en natuurlijk als je altijd hetzelfde vist heb je best kans op een eerste plaats maar als je er van de 30 wedstrijden 1 keer eerste van word ga je toch twijfelen en veranderen lijkt mij ?

              ik vind het dus dom en het niet kunnen als je niks wilt veranderen, eigenwijs noemen ze het soms.

              Reageer

              • Douwe
                NHSF lid van verdienste
                • 01-07-2006
                • 3136
                • Leeuwarden

                #8
                Eigenwijs?? volgens mij is dat zo nozel.
                Vissen is een hobby geen religie!

                Reageer

                • janb
                  jan b
                  • 21-11-2005
                  • 1982
                  • 't Nieuweland

                  #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door 4x14
                  kun je vissers wel serieus nemen als ze iets niet willen veranderen ? ik vind van niet, de situatie is bijna nooit hetzelfde en ik vind dat je zeker dingen zou moeten willen veranderen of anders moet doen.

                  ik heb het zelf ook, ik ben nu in de zomer begonnen met witvis wedstrijden, dus competities. je begint met een tacktiek en je denkt dat is het, ga je na 3 wedstrijden kijken doe je het vaak al heel anders en ga je na 9 wedstrijden kijken doe je het weer anders. nu ook, ik vis ook een winter competitie mee en de eerste wedstrijd begin je met volgens jou een goede tactiek. je word gewoon ingemaakt door een goede visser naast je die 10kg heeft en jij 1kg. je leert gewoon zo onwijs veel, dat dingen die logisch lijken dat die niet altijd waar zijn. en natuurlijk als je altijd hetzelfde vist heb je best kans op een eerste plaats maar als je er van de 30 wedstrijden 1 keer eerste van word ga je toch twijfelen en veranderen lijkt mij ?

                  ik vind het dus dom en het niet kunnen als je niks wilt veranderen, eigenwijs noemen ze het soms.
                  ik vind het niet eigenwijs ,maar het getuigt wel van veel zelfkennis ,jij bevind je met piethein aan de waterkant tussen top vissers in ,en je leert in een heel snel tempo ,vele male sneller als de slimme jongetjes achter de pc ,theorie prima maar geloof mij vissen leer je aan de waterkant en niet achter de pc.Alhoewel het soms achter de pc prettiger is i.v met de temp,maar verder lekker aan het water zitten ,en volop experimenteren.
                  Groeten van Jan de visser

                  Reageer

                  • lolo
                    Geniet maar niet met mate
                    • 01-05-2003
                    • 3873
                    • Weesp

                    #10
                    flexibel zijn (of willen proberen te zijn) is mijn remedie .
                    Actief vissen breng meer vis in de la dan doelloos naar je top zitten te kijken .Kort of lang meestal met slikkers ga ik kort vissen.wie probeerd die leerd .
                    Gr John
                    Groetjes
                    Johnny

                    Match
                    Feeder
                    Stok

                    Reageer

                    • spuiliefhebber
                      Verificatie gaande...
                      • 22-04-2006
                      • 4156
                      • onbekend

                      #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door janb
                      ik vind het niet eigenwijs ,maar het getuigt wel van veel zelfkennis ,jij bevind je met piethein aan de waterkant tussen top vissers in ,en je leert in een heel snel tempo ,vele male sneller als de slimme jongetjes achter de pc ,theorie prima maar geloof mij vissen leer je aan de waterkant en niet achter de pc.Alhoewel het soms achter de pc prettiger is i.v met de temp,maar verder lekker aan het water zitten ,en volop experimenteren.

                      bedankt jan

                      Reageer

                      Working...
                      😀
                      😂
                      🥰
                      😘
                      🤢
                      😎
                      😞
                      😡
                      👍
                      👎