feeder rivier

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Nelis
    vaste/feeder/barbeel
    • 21-11-2007
    • 92
    • Duiven

    feeder rivier

    Ik heb nu een shimano technium heavy feeder, maar hij lijkt mij toch nog iets te licht voor op de rijn,,, ik weet niet wat het max. werpgewicht is maar 80 gram lijkt mij vrij zwaar voor deze feeder.
    Weet iemand of heeft iemand nog een goede feeder waarmee ik op de rijn kan vissen? het liefste een werpgewicht tot ong 100 gram..
    beter 1 vis in het net dan....
  • toonie
    Newbie
    • 07-02-2008
    • 18
    • terborg

    #2
    wat voor gewicht staat erop vaak staat er ook wel op wat voor gewicht hij kan wegzetten ik heb ook net een nieuwe feeder ook heavy 100 leek mij ook te zwaar maar dat doet hij prima

    Reageer

    • janb
      jan b
      • 21-11-2005
      • 1982
      • 't Nieuweland

      #3
      Oorspronkelijk geplaatst door Nelis
      Ik heb nu een shimano technium heavy feeder, maar hij lijkt mij toch nog iets te licht voor op de rijn,,, ik weet niet wat het max. werpgewicht is maar 80 gram lijkt mij vrij zwaar voor deze feeder.
      Weet iemand of heeft iemand nog een goede feeder waarmee ik op de rijn kan vissen? het liefste een werpgewicht tot ong 100 gram..
      ff op de site van shimano kijken dan vertellen ze precies wat je er aan kan hangen [gewicht].
      Groeten van Jan de visser

      Reageer

      • spuiliefhebber
        Verificatie gaande...
        • 22-04-2006
        • 4156
        • onbekend

        #4
        100gram zit je snel aan hoor voor op de rivier moet wel incl een zwaar stroom voer rekenen he.

        ik zou liever nog veel zwaarder gaan,lekker berg power op de hengel kunnen zetten met dikke vissen die in de stroom gaan hangen.

        het nadeel van dit type hengels is dat je ze verders eigenlijk nooit ergens gebruikt

        Reageer

        • Kosmozz
          Match en Feeder
          • 25-07-2005
          • 1959
          • Hannut

          #5
          De technium heavy kan 110 gram hebben, dus 90 gram leeg zeg maar. Verder dan 30-35 meter zou ik niet gaan vissen. De haak zetten en werpen met zulke zware korven wordt dan lastiger omdat je de body mist. Ankerkorven kan ook helpen om een stuk lichter te vissen. Ik zou voor de rijn een feeder nemen die 150 gram kan hebben, dan kun je ook ver er in gaan. Ik vis zelf met de Sanders Extreme feeder 4.25m. Daar kan 170 gram aan. Echt een superhengel, licht en toch soepel. Andere fijne hengels die ik ken zijn de vdWilliks, Tricast Legend, Preston Dutch Master, of de Ultimate magnesium feeders. Deze hengels zijn wel prijzig, vanaf 200 euro. De mitchell alliance schijnt een heel goede stok te zijn voor weinig. De extra heavy shimano's vind ik te stijf. Er is keus zat. Het is maar net wat voor soort actie je wilt.

          Groeten
          Dennis
          Carpe Diem

          Reageer

          • Nelis
            vaste/feeder/barbeel
            • 21-11-2007
            • 92
            • Duiven

            #6
            Ok zoals ik begrijp is het dus verstandiger om een zwaardere feeder te kopen..
            ik heb niet veel geld tot beschikking,, maar daarom koop ik ook liever een goede tweedehandse dan een net niet nieuwe als jullie begrijpen wat ik bedoel!
            Is er naast werpgewicht nog meer dingen waar ik op zou moeten letten als ik op de rivier ga?
            beter 1 vis in het net dan....

            Reageer

            • SvVoorden
              Sportvisser
              • 26-07-2002
              • 747
              • Woerden

              #7
              Op Marktplaats staan voldoende hengels die geschikt zijn voor de rivier.
              Ik zou gewoon een heavy of x-heavy feeder aanschaffen met een lengte van 4,20 meter.
              De hengels die kozmozz opnoemt zijn prima. Ook de Spro Titan 4,2 staat er regelmatig op en is een mooie hengel.
              Sjaak van Voorden

              Reageer

              • fpulles
                omgeturnd
                • 15-02-2008
                • 1260
                • Eindhoven

                #8
                Allemaal mee eens met het voorgaande. Wel adviseer ik je om niet al te zwaar
                en "te" ver weg willen gaan vissen. Leer eerst je hengel aanvoelen en kennen.
                Let in het begin vooral op je werptechniek en werpafstand. En bouw dan stapsgewijs op naar het zwaardere en verdere "werk". Als ervaren zee(strand)visser (afstanden van 150m!) heb ook ik me erg vergist in het begin. kostte me een heleboel korven en (onder)lijn.en natuurlijk ergernis en gebrek aan vertrouwen. Deze tip heb ik ook van een ervaren feederaar. Geloof me het werkt. Veel succes! Frank
                oude hond kan ook trucjes leren

                Reageer

                • janb
                  jan b
                  • 21-11-2005
                  • 1982
                  • 't Nieuweland

                  #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Nelis
                  Ok zoals ik begrijp is het dus verstandiger om een zwaardere feeder te kopen..
                  ik heb niet veel geld tot beschikking,, maar daarom koop ik ook liever een goede tweedehandse dan een net niet nieuwe als jullie begrijpen wat ik bedoel!
                  Is er naast werp gewicht nog meer dingen waar ik op zou moeten letten als ik op de rivier ga?
                  Ik zou goed uit kijken op de kribben het kan er wel eens een beetje glad zijn ,en wat de belasting van de hengel betreft de rivier is geen A. R KANAAL,in de rivier geen worpen van 100 mtr ,hier zul je de vis vaak op een afstand vinden tussen de 20 en de 40 mtr en vis je dan met een stevige pook is er eigenlijk maar een tuimel worpje nodig om de korf op z'n plaats te gooien Lees op de zoek functie het verhaal van feeders op de stromende rivier ,daar kun je best wat uit halen waar je je voordeel mee kunt doen,dus veel plezier op de rivier,het is een aanrader.
                  Groeten van Jan de visser

                  Reageer

                  • Nelis
                    vaste/feeder/barbeel
                    • 21-11-2007
                    • 92
                    • Duiven

                    #10
                    Ik kan een Shimano Antares AX Feeder Multiheavy kopen,,, is dit een goede feeder voor de rijn of is deze weer TE stug?
                    beter 1 vis in het net dan....

                    Reageer

                    • Nelis
                      vaste/feeder/barbeel
                      • 21-11-2007
                      • 92
                      • Duiven

                      #11
                      Ik heb de antares gekocht.. wel 2e hands maar ziet dr nog perfect uit
                      ga hem zo snel mogelijk uitproberen... ben er erg blij
                      beter 1 vis in het net dan....

                      Reageer

                      • RoyvH
                        Met enige kennis...
                        • 20-07-2007
                        • 337
                        • Deurne

                        #12
                        is een goede keuze!!

                        laatr maar horen wat je er van vind

                        als je nog vragen hebt stel ze gerust

                        en kijk idd goed uit op de kribben

                        water is levensgevaarlijk

                        zelf heb ik 2 keer iets ernstig vervelends meegemaakt

                        gewoon goed kijken en afstand houden van het water
                        koud???? sex met een ijsbeer da`s pas koud

                        Reageer

                        Working...
                        😀
                        😂
                        🥰
                        😘
                        🤢
                        😎
                        😞
                        😡
                        👍
                        👎