Front pole rest

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • The Frisian Viking
    NHSF Erelid
    • 27-06-2006
    • 5439
    • Feânwalden

    Front pole rest

    welke steun hebben jullie er het liefst voor op of vissen jullie liever zonder steun voorop dan alleen op het foam ik denk dat dit beter is voor het driften en een vaste steun voor stil liggen.
    Member off the Winning team 2012 - 2014 - 2015 - 2016 en 2020

    ik knibbelje foar gjin ien

    The Frisian Viking
  • Cor Jagt
    Sportvisser
    • 02-03-2003
    • 600
    • Emmen

    #2
    Ikzelf gebruik die van RIVE niet het oude model (1 steuntje aan de voorkant)maar het nieuwe model (net een kinderhekje voor je geheel van foam).
    Gewoon perfect
    Een visgroet "Opa" Cor Jagt

    Reageer

    • Harpie
      Specimen Hunter
      • 13-02-2003
      • 1009
      • Emmen

      #3
      Ik gebruik de steun van Preston.
      Zeer goed en stevig.



      Gr,
      Harpie
      Aangepast door Harpie; 18-02-2008, 23:14.
      https://www.prestonfishing.nl/

      Reageer

      • Quido
        pink floyd
        • 30-10-2007
        • 1509
        • Winschoten

        #4
        heb je met scheppen geen last van zo,n ding dan?
        groeten quido


        http://www.visserslatijn.nl/forum/album.php?u=2955

        Reageer

        • PeBo
          Hengelaar
          • 29-09-2007
          • 2636
          • Oosterhout

          #5
          Als voorsteun mijn linkerhand en achterop mijn rechtse want dan ben ik op zijn snelst. Met het gewicht van de huidige hengels moet dit toch geen probleem geven. Anders even naar de sportschool.
          Groeten,
          PeBo
          ]Member of the Easterwood dreamteam.
          Also member of the Winning team 2012 en 2014. 67% winnings over the last three years

          Groeten,
          PeBo.

          Reageer

          • rickie
            hoe kouder hoe beter
            • 18-11-2005
            • 2377
            • Oldebroek

            #6
            ik heb ook die van preston.

            Reageer

            • Randy Breukel
              Wedstrijdvisser
              • 10-04-2007
              • 244
              • Rozenburg (zh)

              #7
              pole support

              Ik heb ook die van preston, ben er zeer tevreden over
              het mooie vind ik dat de foam rolt en dat je hem makkelijk om kan leggen
              naar het volgende gat. Erg mooi ding
              De groeten

              Reageer

              • 4x14
                Banned
                • 10-12-2006
                • 849
                • Brielle

                #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Quido
                heb je met scheppen geen last van zo,n ding dan?
                ik heb die van preston maar dit geld ook voor die van rive denk ik. als je schept kan je zelfs je steel er een beetje opleggen zodat het als een hefboom/steun werkt. en zeker voor mij en m'n maat piethein kan dat nog wel is handig zijn, met onze kippenkracht.

                prachtig ding vind ik het, en voor dat geld kan je hem natuurlijk niet laten staan !

                Reageer

                • Jakob
                  <*{{{{><(
                  • 06-03-2007
                  • 1870
                  • Staphorst

                  #9
                  Ik heb er 3. die van Preston, 1 eigenbouw van Sanders Hengelsport ( van Wim Oskam) en die van Qbox geloof ik. Ik gebruik die alleen als ik boven 13 meter vis, dan krijgen mijn tere schoudertjes het te zwaar te verduren.
                  Ik gebruik tot nu toe een combinatie van de 3, van elk soort wat. Aanpassing aan eigen behoeften heet dat. Maakt niet uit wat voor soort je hebt, als het maar voldoet.

                  Pebo, ik zit soms op 17½ meter te kloten, was vroeger geen probleem, nu ben ik het na een kwartier wel zat en ben ik blij dat die dingen er zijn. Daar helpt geen sportschool aan, is gewoon natuurlijke aftakeling.

                  Reageer

                  • PeBo
                    Hengelaar
                    • 29-09-2007
                    • 2636
                    • Oosterhout

                    #10
                    Jakob,
                    Met die hengellengtes kan ik me inderdaad ook voorstellen dat je wat behoefte hebt aan ondersteuning. Ik heb wel eens met 16 meter gevist, maar ga tegenwoordig, noodgedwongen ook niet langer meer dan 13 meter. Wel gebruik ik dan dikwijls een lange voorslag (indien mogelijk).
                    Zo’n beugel voor mijn neus vindt ik niet prettig. Ik heb liever alle vrijheid bij het drillen en scheppen van de vis. Ik denk overigens niet dat ik de enige ben die er zo over denkt. Regelmatig kom ik mensen tegen, die dat ding al een andere bestemming gegeven hebben. Ze hebben er wieltjes onder gezet en een mandje voor hun spullen in te doen. Het is dan de bedoeling dat ding vooruit te duwen. Het schijnt ook gemakkelijk te zijn met lopen. Heb jij geluk dat je er al drie hebt. Als ik jou was, zou ik er al een ombouwen als sportmodel en er een rode kleur aan geven. Reclame is verboden maar de naam erop zou ik beginnen met Ferr…

                    Groeten,
                    PeBo.
                    ]Member of the Easterwood dreamteam.
                    Also member of the Winning team 2012 en 2014. 67% winnings over the last three years

                    Groeten,
                    PeBo.

                    Reageer

                    • Jakob
                      <*{{{{><(
                      • 06-03-2007
                      • 1870
                      • Staphorst

                      #11
                      Ferrek, Peter, ook al een praktische oplossing. Als het aan mij ligt dan duurt het nog een poosje voor ik daar aan toe ben.

                      Ik heb ze in het afgelopen jaar welgeteld 1 keer gebruikt. Ik ben ook meer van de vrije hand, ik heb wel ondervonden dat het met het bijschieten van casters en maden etc. best wel handig is, maar dat kan ik ondertussen ook met de pook in de handen. Oefening baart kunst, zeg maar.

                      Ik weet niet of het met de leeftijd of met de zure regen te maken heeft, vroeger zat je 5 uur lang continu te pielen met een stok van een meter of 16 en je merkte er na afloop niks van, tegenwoordig kost het me gelijk 3 weken fysio. Of zou het toch gewoon degeneratie zijn?

                      Reageer

                      • 4x14
                        Banned
                        • 10-12-2006
                        • 849
                        • Brielle

                        #12
                        zo'n ding voor je is gewoon lekker inderdaad voor je armen en zeker als je op een lange lengte vist, op een korte lengte zou ik hem ook niet gebruiken is die alleen maar onhandig als je het mij vraagt. als je op stromend water vist dan kun je driften zoals jij het wilt want zonder steun gaat dit al heel anders. met die van preston gaat dat volgens mij het makkelijkst, je kan je hengel in elke ribbel houden en met die van rive (oude) kan je hem maar op 1 manier eigenlijk in een steun leggen, met de nieuwe gaat dat al minder makkelijk als die van preston.

                        schieten met een catapult en een hengel in je hand tegelijk kan ik, en iedereen denk ik als die wilt dus daar hoef je hem niet voor te nemen. het is wel makkelijker.

                        Reageer

                        • spuiliefhebber
                          Verificatie gaande...
                          • 22-04-2006
                          • 4156
                          • onbekend

                          #13
                          toch klopt het niet ik heb zelf ook zij steunen en een front rest maar als je niet zo sterk bent is het halen van een 14 mtr uit de front rest zwaarder dan uit de zijsteun,je pakt hem voor namelijk op het uiterste puntje dus met het grootste moment .

                          terwijl ik hem opzij veel meer in de aanslag houding pak(ik hoef hem niet echt te verpakken voor de dril)

                          Reageer

                          • Jakob
                            <*{{{{><(
                            • 06-03-2007
                            • 1870
                            • Staphorst

                            #14
                            Dus ik kan die prut wel gewoon aan het water laten liggen of weg geven. Ik gebruik het toch al niet. is dus niks voor zeer teer gebouwde mannekes als ik, ik mag al niet buiten als het windkracht 6 is.

                            Reageer

                            • † John van der Zee
                              [In Memoriam]
                              • 16-11-2005
                              • 1761
                              • in zuidholland in een mooi visgebied

                              #15
                              je kan je hengel toch ook gewoon zo beet houden als je anders doet.
                              en dan laten rusten op de front restdan heb je minder kracht nodig om hem op zijn plek te houden en als je dan aan slaat bij een aan beet is dat het zelfde als je geen front rest gebruikt .
                              dan is die hefboom werking gelijk aan het normale vissen erme
                              als je je hengel onder je je kont afsteun zoals je wel eens ziet met wedstrijden dan wordt die hefboom werking wel groter dus meer kracht nodig.
                              Vissen is ontspannend.
                              Maar wedstrijdvissen is juist inspannend

                              Met Vriendelijke Visgroeten



                              vaste stokvisser????????

                              Reageer

                              Working...
                              😀
                              😂
                              🥰
                              😘
                              🤢
                              😎
                              😞
                              😡
                              👍
                              👎