forel

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • raymondoo
    Komt net kijken
    • 14-06-2006
    • 69
    • uden

    forel

    hoi

    ik wil op een vijver gaan vissen op forel met forelblinkertjes
    ik heb een lichte spinhengel en fireline crystal 0.17mm lijn
    op die vijver mag je met kunstaas en er zit van alles op maar ook regenboogforel
    ik heb er nog nooit echt goed opgevist
    dus wil graag tips hebben en heb een paar vragen,
    ik zie de forellen nog nie omhoog springen op die vijver
    1 rond deze tijd van het jaar op welk tijdstip kan je dan het beste vissen op forel en vang je rond deze tijd wel met 1 of een halve meter diep met je kunstaas ??
    2 moet je snel binnen draaien of langzaam ?
    3 wat zijn de beste stekken bij het riet ?
    alle tips zijn welkom

    alvast bedankt voor de info


    groetjes
  • antoinette
    Specimen Hunter
    • 13-11-2005
    • 1926
    • oudenhoorn

    #2
    Met forelvijvers heb ik bar weinig ervaring, maar met zeeforel des te meer. Wat daar goed werkte was dat het zonnig weer stukken beter ving dan bewolkt weer, ze jagen dan op een maximale diepte van 1,5 meter, ik deed een aasvisje aan een foreldobber en liet de sstroming het werk doen. Met kunstaas werkte vooral koperkleurige spinnertjes prima, waren soms het enigste aas waar ze op beten, wel vrij snel binnen gevist.

    Reageer

    • warassassin
      slijkvisser
      • 30-08-2007
      • 35
      • bonheiden

      #3
      als het beworkt weer is dan zouw ik je kunstaas doosje tuislaten want dan kan je daar geen kl*ten met doen, maar als de zon schijnt.. is dit het beste wat er is.
      het spinnertje reflecteerd het licht en zet zo dus aan tot een aanbeet, gebruik dus altijd blinkend spinnertje.
      en als ik in denemarke was an't forel vissen gebruikten we van die Meps spinners men een bucktail, en op 1 of andere manier waren dat de enigste waar ze ook effectief op beten.

      en vang ze zouw ek zeggen
      Het is beter om te vissen zonder te vangen, dan the vangen zonder te vissen

      Reageer

      • Shad07
        Houd het simpel !!
        • 13-04-2008
        • 10
        • Hoofddorp

        #4
        Ik ga regelmatig vissen op een forelvijver, vooral in de wintermaanden kan je mij er vaak vinden.
        Op de vijver waar ik vis is kunstaas niet toegestaan en ik vis daarom met powerbait, wel kan ik je wat vertellen over het aasgedrag van de (regenboog-)forel op de vijvers:

        Naar mijn mening wil het weer niet heel veel zeggen, de regenboogforellen kijken daar niet echt naar. Wel is de diepte en de plaats waarop je vist afhankelijk van het weer, bij koud weer zit de forel diep en bij warm weer wil ie ondieper aasen en dan ook graag langs de kanten.
        Ga niet als een bezetene indraaien en draai langzaam in.

        Succes !!

        Reageer

        • nijmegen
          Komt net kijken
          • 19-03-2006
          • 70
          • Nijmegen

          #5
          Ik heb gister ook gemerkt dat het weer niet zoveel zegt bij het vissen op forel. vorig jaar ben ik geweest toen was het heel slecht weer toen heb ik er samen met mijn vriendin 33 gevangen en gister waren we met vier man en het was dus heel goed weer en we hebben er maar 5 weten te vangen dus welk weer je het best kunt hebben....
          geen idee

          Reageer

          • Shad07
            Houd het simpel !!
            • 13-04-2008
            • 10
            • Hoofddorp

            #6
            Wel moet ik erbij zeggen dat als het geheel windstil is het een moeilijk verhaal wordt..ze houden er wel van als er een windje staat.

            Ik vis normaliter op zo'n 1 1/2 a 2 mtr diepte, en haal heel gestaag in, laat de powerbait afentoe even liggen en haal dan weer een stukje in. Bij enig contact met een vis laat ik de boel vieren..de vis neemt het aas dan in een tweede poging met zich mee en dan aanslaan..(het aanslaan is eigenlijk in de meeste gevallen niet eens nodig ).

            Reageer

            • DIJK!
              Beginnert
              • 05-03-2007
              • 5
              • Meppel

              #7
              Ik zou vooral willen zeggen dat je moet blijven zoeken. actief blijven tot je weet welke diepte ze zitten, welke hoek van de vijver. Kijk naar de andere vissers op wat voor manier zij vissen. Als je met een groepje bent spreek af dat je ieder een andere diepte neemt. Kort je de tijd in van het zoeken naar de vis.
              Verder zijn er volgens mij een heleboel fabeltjes over het vissen op forel. Je zal ongetwijfeld horen dat oostenwind beroerd vangt, dat je met je snufferd in de wind moet staan.
              Vandaag stond ik met mijn rug in de wind op rustig water te gooien waar geen golfslag was. Ik moet zeggen dat ik het beste vang met de wind in de rug. Ik vang met oostenwind soms net zo beroerd als met zuid/west of net zo goed.. Belangrijkste is dat je actief blijft vissen.
              Op dit moment vis ik met kortere onderlijnen van 60 cm en een schuifloodje van 1 gram. Er is altijd een bepaalde periode dat ze echt los zijn, dan moet je erbij zijn. even de koffie en de sigaretjes opzij..
              Zo gauw ze niet meer of bijna niet meer slepend te vangen zijn stap ik over op de dobber en dan heel traag binnen slepen. af en toe versnellen even stil liggen. merk ik dat ze actiever worden stap ik weer over op het slepen met powerbait.

              Groeten alwin

              Reageer

              Working...
              😀
              😂
              🥰
              😘
              🤢
              😎
              😞
              😡
              👍
              👎