Barbeel in de Semois

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Albert Plas
    Newbie
    • 16-08-2007
    • 4
    • Coevorden

    Barbeel in de Semois

    Hallo Allemaal,

    In de zomervakantie ga ik met mn vriendin een weekje richting de Ardennen. We staan op een camping in Bohan aan de Semois.

    Nu is mijn vraag zit hier barbeel? Wat voor materiaal is verstandig om te gebruiken? En hoe werkt het vergunningsysteem in Belgie?

    Ik hoop dat iemand me kan helpen!

    Groeten,

    Albert
  • shwung
    Komt net kijken
    • 21-03-2007
    • 78
    • westvl roeselare

    #2
    ja er zit barbeel in de semois, voor een vergunning ga je naar het postkantoor in een WAALSE stad en niet in het VLAAMS gedeelte van belgie want dat is een andere vergunning kost ongeveer 14 euro met welk materiaal je er best vist weet ik niet maar tussen de platte stenen in de semois liggen stokjes die je pelt en daar zit een worm in die ze erg graag lusten

    Reageer

    • shwung
      Komt net kijken
      • 21-03-2007
      • 78
      • westvl roeselare

      #3
      niet tussen maar onder de stenen bedoelde ik

      Reageer

      • jerry weijers
        Komt net kijken
        • 12-09-2007
        • 91
        • papendrecht

        #4
        Dat zijn kokerjuffers

        gr jerry
        A day on the river is always a good day

        Reageer

        • Lex
          Newbie
          • 22-04-2007
          • 14
          • nuenen

          #5
          Let op met de vergunning.
          De genoemde vergunning van ca 14 euro is alleen voor openbaar water waarbij je niet in het water mag waden. Er zijn ook waadvergunningen, deze kosten ca 35 a 40 euro, ook alleen voor openbaar water. Sommige stukken worden gepacht door een vereniging, hier heb je een extra vergunning nodig.
          Een lichte feeder/winklepicker en/of matchhengel volstaan.

          succes Alex

          Reageer

          • flor
            Frequent aanwezig
            • 25-11-2006
            • 203
            • hoboken

            #6
            Het veelgebruikte aas is het stokaas dat reeds vernoemd is of een stukje zachte kaas. Best een teerlingtje gesneden uit die kleine rode kaasjes in een zakje Bombell.
            Er wordt gevist met een systeem lijkend op een feeder met schuiflood of met een zware pen.
            Sommige voeren bij op de plaats met molshoopaarde met gekookte tarwe.
            Een stekje aan een waadplaats voor koeien is ook aan te raden.
            Normaal is de semois aan Bohan niet in prive bezit en volstaat een visvergunning voor aan de kant van het Waals gewest.

            F.C

            Reageer

            • Albert Plas
              Newbie
              • 16-08-2007
              • 4
              • Coevorden

              #7
              Bedankt voor de tips iedereen! Ik denk dat ik de medium feeder maar in de kofferbak leg, die moet het wel kunnen doen.

              Ik zag in de nieuwe Beet dat er een viskaart van Walonie is, denk dat ik die bestel. Misschien heb ik er nog wat aan...

              Hoe zit het eigenlijk met de bereikbaarheid van de oevers? Kan je een beetje netjes vanaf de oever vissen of zit je vrij vlot al aan het waden?

              Groeten,

              Albert

              Reageer

              • flor
                Frequent aanwezig
                • 25-11-2006
                • 203
                • hoboken

                #8
                Toen ik er 10 jaar geleden wekelijks viste was het wettelijk verplicht de oever vrij te houden voor de vissers. Pas wel op we naderen de gesloten periode en respecteer de minimum maten. Maar weet op voorhand barbeel is bijna niet te eten wegens teveel graten.En de "hottu" of sneep lijkt op een voorn maar zijn minimummaat is redelijk hoger.

                F.C.

                Reageer

                • Albert Plas
                  Newbie
                  • 16-08-2007
                  • 4
                  • Coevorden

                  #9
                  Nouja als ik ga vissen is het toch catch-and-release. Vissen om te eten doen we tegenwoordig niet meer...

                  Maar hoe zit het met de waterdieptes? Ligt er meteen onder de kant voldoende water of is het zo dat er eerst n stuk ondiepte is? Want dan zou je beter een waadvergunning kunnen halen lijkt mij.

                  Albert

                  Reageer

                  • flor
                    Frequent aanwezig
                    • 25-11-2006
                    • 203
                    • hoboken

                    #10
                    Hangt werkelijk van de stek af. Ben nog nooit in Bohan gaan vissen.
                    Met een feeder maakt de diepte weinig uit; enkel met een jachtlancee met dobber vist men in de diepere gedeelten.
                    Vissen met een waadpak is de duurste vergunning.En pas op gebruik zeker een broeksband om je middel boven je waadpak of er drijven twee beentjes boven als je struikeld (levensgevaarlijk; het pak schiet onmiddellijk vol water)
                    Veel hengelgenot.

                    F.C.

                    Reageer

                    Working...
                    😀
                    😂
                    🥰
                    😘
                    🤢
                    😎
                    😞
                    😡
                    👍
                    👎