advies gevraagd!!!

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • wedstrijdfreak
    Newbie
    • 27-03-2008
    • 2
    • haarlem

    advies gevraagd!!!

    beste vaste stokkers,
    ik ben opzoek naar een nieuwe vaste stok.
    mijn interesse gaat uit naar 4 hengels,namelijk de shimano technium xta,
    de shimano exage ax,de preston cxr m500 en de preston cxr m600.
    ik heb de beide shimano hengels vast gehad op 1150m.
    ben sowiezo erg onder de indruk van de exage maar op 1300m word die wel er prijzig.ik wil er namelijk minstens 1 4d topset bij en mijn budget is 450 euro.
    ik vis redelijk allround en wil daarom een sterke hengel die een dreuntje kan hebben maar ook licht en strak genoeg is voor de snelle en gevoelige stuks visserij.ik heb al veel positieve berichten gehoord over die preston serie maar shimano heeft volgens mij toch een betere (en langere)reputatie,of vergis ik me?verder twijfel ik enorm of ik voor 1150m of 1300m moet gaan.ik ben bang dat de xta en m500 op 1300m een beetje te zwabberig worden.maar kan de exage op 1300m eigenlijk niet meer betalen.kortom,ik twijfel nog!
    kan iemand me helpen???ieder advies is welkom!alvast bedankt!greetz,martijn
  • Jans
    Toekomstig expert
    • 13-03-2004
    • 272
    • Drenthe

    #2
    Moi,

    Ondanks dat er een paar mensen op dit forum Preston nogal lopen te pushen adviseer ik toch de Shimano Exage, ben zelf in het bezit van de 14.5m uitvoering en qua prijs/kwaliteit is deze niet snel te evenaren.
    Er is altijd iemand die nog minder vangt.

    Reageer

    • postjes
      Newbie
      • 09-04-2007
      • 30
      • Veenendaal

      #3
      Hoi wedstrijdfreak,

      Denk ook eens aan de Spro Cresta S7/10 11,60 mtr.
      Kit met extra topset (4 delig) extension deel en foudraal.
      Perfect strakke hengel voor een hele mooie prijs
      (ca € 350,00 bij Henk Koster in Delft)

      We lezen wel wat het is geworden.

      Pieter

      Reageer

      • reijntjes
        Swingt(o)(i)pper
        • 12-12-2005
        • 3497
        • Asten

        #4
        Als je wedstrijden wilt gaan vissen zou ik toch minimaal voor 13 meter gaan !
        Groeten

        Frank

        2015 de Belgen verslagen in eigen huis
        2016 walk-over Blauforlaet !
        2017 Nipt verloren in Booischot maar volgend jaar gaat de zegereeks weer door!
        2018 smadelijke nederlaag in Blauforlaet
        2019 Nipt verloren in Beerse maar niet naar huis gevist !

        Reageer

        • ChupaChup
          Newbie
          • 25-03-2008
          • 30
          • Sluiskil

          #5
          Oorspronkelijk geplaatst door reijntjes
          Als je wedstrijden wilt gaan vissen zou ik toch minimaal voor 13 meter gaan !
          Dat ligt er aan wat jouw club aan maximale hengellengte toe laat he..
          Bij mij is dat bij de ene club 11,5 en bij de ander 10

          Ik vis zelf met een Maver Evolved en ben hier zeer tevreden van.

          Ik wil 1 ongelofelijk minpunt van Shimano aanhalen waar ik je op wijzen wil voordat je je hengelkeuze maakt (en deze is helaas uit ervaring)

          Levertijden van niet op voorraad zijnde hengeldelen loopt in de maanden wat erg ***lig is als je haverwege de competitie getest hebt of je 5e deel jouw lichaamsgewicht kon dragen

          greez Chupa
          Lid van ONI Terneuzen - Killvissers Assenede - Loze Vissertje Zelzate

          Reageer

          • he11je24
            tot de laatste minuut
            • 16-10-2005
            • 302
            • Zwartemeer

            #6
            Moi,

            Ondanks dat er een paar mensen op dit forum Preston nogal lopen te pushen adviseer ik toch de Shimano Exage, ben zelf in het bezit van de 14.5m uitvoering en qua prijs/kwaliteit is deze niet snel te evenaren.

            Beste Jans pushen is niet het juiste woord naar mijn mening is de preston de juiste vaste stok voor mij qua prijs en eigenschappen.
            veel te weinig tijd om te trainen dus moet dat maar tijdens de wedstrijd gebeuren of info via het forum wat meestal goed is

            Reageer

            • wedstrijdfreak
              Newbie
              • 27-03-2008
              • 2
              • haarlem

              #7
              beste mensen,
              bedankt dat jullie met mij meedenken!en nu we toch bezig zijn,heeft iemand toevallig al de shimano technium bx van dichtbij gezien?
              ze is nieuw in het assortiment en ligt qua prijsklasse op 1300m tussen de technium xta en de exage in.
              er staat alleen geen gewicht bij en ik weet natuurlijk niet hoe hij in de hand ligt!

              Reageer

              • Master
                Voerboer
                • 26-02-2007
                • 1148
                • Zoetermeer

                #8
                Het gewicht dat op een hengel staat is niet zo belangrijk. De balans (het balanspunt) geeft je het gevoel een zware of lichte stok te hebben. Er zijn vissers die liever het gevoel van een zware stok hebben en andersom. De Spro Cresta is prima, maar dat is de Shakespeare Polestar ook. Kwestie van gaan vastpakken en beoordelen op persoonlijke verlangens.
                Theo de Kreij.
                www.natuurzorg.eu

                Hou van de natuur, laat je stek schoon achter

                Reageer

                • Johannes

                  #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door ChupaChup
                  Dat ligt er aan wat jouw club aan maximale hengellengte toe laat he..
                  Bij mij is dat bij de ene club 11,5 en bij de ander 10

                  Ik vis zelf met een Maver Evolved en ben hier zeer tevreden van.

                  Ik wil 1 ongelofelijk minpunt van Shimano aanhalen waar ik je op wijzen wil voordat je je hengelkeuze maakt (en deze is helaas uit ervaring)

                  Levertijden van niet op voorraad zijnde hengeldelen loopt in de maanden wat erg ***lig is als je haverwege de competitie getest hebt of je 5e deel jouw lichaamsgewicht kon dragen

                  greez Chupa
                  Als je werkelijk maanden op de levering van Shimano hengeldelen hebt gewacht,waarom heb je Shimano dan niet op hun garantie regeling aangesproken?

                  "SHIMANO LEVERINGSGARANTIE OP DELEN VAN VASTE HENGELS

                  Per 1 januari 2006 biedt Shimano u een unieke garantie op de levering van delen van vaste hengels in geval van breuken.

                  Deze leveringsgarantie is slechts op één ding gericht:

                  U, als consument, moet altijd in staat zijn om te kunnen vissen!


                  Hoe gaat dit in zijn werk?

                  - Shimano garandeert de (na-)levering van losse delen binnen het Shimano vaste hengel assortiment (vanaf Hyperloop) tot 3 jaar nadat de hengel uit het assortiment is verdwenen;
                  NB: De genoemde termijn geldt enkel voor deze leveringsgarantie, Shimano streeft ernaar de delen minimaal 5 jaar na de laatste productie van de hengel op voorraad te houden)

                  - Indien Shimano niet in staat is het gewenste deel binnen 14 dagen na bestelling te leveren stelt Shimano u , via uw Shimano dealer, gratis een leenhengel ter beschikking;

                  - Indien Shimano niet in staat is het gewenste deel binnen 1 kalendermaand na bestelling te leveren ontvangt u, via uw Shimano dealer, een korting van 25% over het bestelde deel;

                  - Indien Shimano niet in staat is het gewenste deel binnen 2 kalendermaanden na bestelling te leveren ontvangt u, via uw
                  Shimano dealer, een korting van 50% over het bestelde deel;
                  - Indien Shimano niet in staat is het gewenste deel binnen 3 kalendermaanden na bestelling te leveren ontvangt u, via uw Shimano dealer, het bestelde deel gratis geleverd!

                  - Indien Shimano niet in staat is het gewenste deel binnen 4 kalendermaanden na bestelling te leveren ontvangt u, via uw Shimano dealer, een volledig nieuwe hengel gratis! (in gelijke prijsklasse, excl. topsets etc) "

                  Reageer

                  • Jakob
                    <*{{{{><(
                    • 06-03-2007
                    • 1870
                    • Staphorst

                    #10
                    Nog wel binnen 14 dagen, als het tegenzit kan ik dus 4 wedstrijden niet vissen. Geef mij dan maar Garbolino binnen een week, mits de hengelsport winkelier zijn rekeningen heeft betaald.

                    Reageer

                    • Johannes

                      #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door Jakob
                      Nog wel binnen 14 dagen, als het tegenzit kan ik dus 4 wedstrijden niet vissen. Geef mij dan maar Garbolino binnen een week, mits de hengelsport winkelier zijn rekeningen heeft betaald.
                      Zo kun je overal wel een negatieve draai aan geven.
                      Ik heb één keer een nieuw deel bij Shimano besteld. levertijd: 1 dag!
                      (Mijn "hengelboer" zal wel een hele snelle betaler zijn)

                      Maar ik vraag me af, ben je als ervaren wedstrijdvisser afhankelijk van één hengel?

                      Reageer

                      • Jakob
                        <*{{{{><(
                        • 06-03-2007
                        • 1870
                        • Staphorst

                        #12
                        Sommigen wel. Natuurlijk zijn overal uitzonderingen. Ik ken zat wedstrijdvissers die maar 1 hengel hebben voor ver. Meer dan je denkt.

                        Jij hebt toevallig een goede ervaring met Shimano, heb ik ook, maar ook een hele slechte.
                        Ik weet ook wel dat het niet altijd aan de fabrikant ligt. Tegenover 1 negatief verhaal staat meestal ook wel een positief verhaal en meestal hoor je alleen de dingen die niet goed gaan.

                        Reageer

                        • Cor Jagt
                          Sportvisser
                          • 02-03-2003
                          • 600
                          • Emmen

                          #13
                          Ikzelf heb alleen maar goede ervaringen met zulke dingen.
                          Maar dat ligt meer aan mijn hengelsportzaak die gewoon een deel uit een hengel die in het rek staat haalt en uitgeeft en dan zelf zorg draagt dat de hengel weer compleet word en dan ook nog een bak koffie en de nieuwtjes over de verschillende wedstrijden of aankomende wedstrijden en de sterke verhalen zonder te vragen erbij .Beter gaat niet volgens mij.
                          Een visgroet "Opa" Cor Jagt

                          Reageer

                          • RoyvH
                            Met enige kennis...
                            • 20-07-2007
                            • 337
                            • Deurne

                            #14
                            hallo

                            de hengel die het best is is de hengel die bij je past en je het meest ligt

                            wat ik tientallen keren gedaan heb is de preston en shimano maver en sensas in mn handen gahad

                            allen achter elkaar

                            dat echt tig keer kwam uit eindelijk bij dce exage en de preston uit

                            ik vind persoonlijk de m600 van preston net wat lekkerder in gewichtverdeling

                            ook nu ik er enkele keren mee gevist heb

                            grote verschil tussen de m500 en m600 is t soort carbon

                            de 600 is veel strakker en een stukje lichter in de hand

                            en qua prijs liggen de m600 en de exage redelijk bij elkaar

                            succes met de zoektocht
                            koud???? sex met een ijsbeer da`s pas koud

                            Reageer

                            • ChupaChup
                              Newbie
                              • 25-03-2008
                              • 30
                              • Sluiskil

                              #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door Johannes
                              Als je werkelijk maanden op de levering van Shimano hengeldelen hebt gewacht,waarom heb je Shimano dan niet op hun garantie regeling aangesproken?

                              "SHIMANO LEVERINGSGARANTIE OP DELEN VAN VASTE HENGELS

                              Per 1 januari 2006 biedt Shimano u een unieke garantie op de levering van delen van vaste hengels in geval van breuken.

                              Deze leveringsgarantie is slechts op één ding gericht:

                              U, als consument, moet altijd in staat zijn om te kunnen vissen!


                              Hoe gaat dit in zijn werk?

                              - Shimano garandeert de (na-)levering van losse delen binnen het Shimano vaste hengel assortiment (vanaf Hyperloop) tot 3 jaar nadat de hengel uit het assortiment is verdwenen;
                              NB: De genoemde termijn geldt enkel voor deze leveringsgarantie, Shimano streeft ernaar de delen minimaal 5 jaar na de laatste productie van de hengel op voorraad te houden)

                              - Indien Shimano niet in staat is het gewenste deel binnen 14 dagen na bestelling te leveren stelt Shimano u , via uw Shimano dealer, gratis een leenhengel ter beschikking;

                              - Indien Shimano niet in staat is het gewenste deel binnen 1 kalendermaand na bestelling te leveren ontvangt u, via uw Shimano dealer, een korting van 25% over het bestelde deel;

                              - Indien Shimano niet in staat is het gewenste deel binnen 2 kalendermaanden na bestelling te leveren ontvangt u, via uw
                              Shimano dealer, een korting van 50% over het bestelde deel;
                              - Indien Shimano niet in staat is het gewenste deel binnen 3 kalendermaanden na bestelling te leveren ontvangt u, via uw Shimano dealer, het bestelde deel gratis geleverd!

                              - Indien Shimano niet in staat is het gewenste deel binnen 4 kalendermaanden na bestelling te leveren ontvangt u, via uw Shimano dealer, een volledig nieuwe hengel gratis! (in gelijke prijsklasse, excl. topsets etc) "

                              \

                              Ik kende deze "regeling" niet , ben er ook niet door mijn dealer op gewezen

                              Ik heb toch 9 weken moeten w88....
                              Lid van ONI Terneuzen - Killvissers Assenede - Loze Vissertje Zelzate

                              Reageer

                              Working...
                              😀
                              😂
                              🥰
                              😘
                              🤢
                              😎
                              😞
                              😡
                              👍
                              👎