Dobbervraag

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • ChupaChup
    Newbie
    • 25-03-2008
    • 30
    • Sluiskil

    Dobbervraag

    Ik las in een beet magazine een stukje over dobbers die speciaal bedoeld zijn voor in (snel) stromende rivieren te vissen.

    Op het water waar ik vis word af en toe water getrokken , mocht je daar eerst nog goed vangen op een (nagenoeg) stroomloos water , zodra het trekken van het water begint en er ( onder?) stroming komt is het vangen over.

    Ik heb al geprobeerd mijn voer te "verzwaren"met leem en zelfs met fijn grind (want ik ben bang dat mijn voer er door de stroom meegevoerd word)

    Op het water zit er veel (en grote) brasem , ik vraag mij af of ik daar met een rivirendobber misschien een betere aasaanbieding bereik dan met de tubertini's die ik normaal gebruik?

    Iemand hier misschien al enige ervaring mee ?

    groeten Chupa
    Lid van ONI Terneuzen - Killvissers Assenede - Loze Vissertje Zelzate
  • Bram V
    Leuvense vaart visser
    • 19-06-2007
    • 7

    #2
    Dit is een probleem wat ik hier op de leuvense vaart ook heb, vlak tegen het sas van tildonk.
    Sinds de plaatsing wat de waterturbine is er constant onderstroom, ik heb tot hier toe nog geen oplossing voor het probleem. dus alle tips zijn welkom.

    Zwaarder lood is geen oplossing, het aas wordt nog altijd van de plek getrokken en de beetregistraties gaan achteruit.

    Reageer

    • PeBo
      Hengelaar
      • 29-09-2007
      • 2636
      • Oosterhout

      #3
      Chupa,
      De oplossing is: pas je aan aan de omstandigheden. Een Tubertini dobber zegt niet zoveel. Ik bedoel Tubertini, heeft diverse soorten dobbers, voor diverse omstandigheden. Het is alleen de naam van die Italiaanse mijnheer. Nu je probleem. Als het water stroomt als een kegel, zal je je aan moeten passen aan de omstandigheden en dus ook een kegel van een dobber moeten gebruiken op dat moment. Wat voorheen een mooi stilstaand water was, is nu hetzelfde als een stromende rivier en je zal toch je aas aan de grond moeten proberen te houden. Dus een zware stroompen. Merk onbelangrijk, als hij zijn werk maar goed doet. Verder het verzwaren van je voer wat dan nodig is. Je moet er aan denken dat grind totaal geen kleefkracht heeft Weliswaar is het zwaar, maar je voer valt sneller uit elkaar. Volgens mij kan je beter leem gebruiken, wat meer klevende bestanddelen in je voer toevoegen en wat meer werkende bestanddelen achterwege laten.

      Groeten,
      PeBo.
      ]Member of the Easterwood dreamteam.
      Also member of the Winning team 2012 en 2014. 67% winnings over the last three years

      Groeten,
      PeBo.

      Reageer

      • ChupaChup
        Newbie
        • 25-03-2008
        • 30
        • Sluiskil

        #4
        Dank je voor de reactie's , ik zag nu ook dat ik eigeluijk in het verkeerde deel van het forum gepost heb.....

        Omdat ik toch ook graag wat reactie's zou zien omtrend het gebruik van zo'n stroom dobber repost ik deze ff in de goede sectie

        groeten Chupa
        Lid van ONI Terneuzen - Killvissers Assenede - Loze Vissertje Zelzate

        Reageer

        Working...
        😀
        😂
        🥰
        😘
        🤢
        😎
        😞
        😡
        👍
        👎