stroomdobber vraag

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • ChupaChup
    Newbie
    • 25-03-2008
    • 30
    • Sluiskil

    stroomdobber vraag

    --------------------------------------------------------------------------------

    Ik las in een beet magazine een stukje over dobbers die speciaal bedoeld zijn voor in (snel) stromende rivieren te vissen.

    Op het water waar ik vis word af en toe water getrokken , mocht je daar eerst nog goed vangen op een (nagenoeg) stroomloos water , zodra het trekken van het water begint en er ( onder?) stroming komt is het vangen over.

    Ik heb al geprobeerd mijn voer te "verzwaren"met leem en zelfs met fijn grind (want ik ben bang dat mijn voer er door de stroom meegevoerd word)

    Op het water zit er veel (en grote) brasem , ik vraag mij af of ik daar met een rivirendobber misschien een betere aasaanbieding bereik dan met de tubertini's die ik normaal gebruik?

    Iemand hier misschien al enige ervaring mee ?

    groeten Chupa
    Lid van ONI Terneuzen - Killvissers Assenede - Loze Vissertje Zelzate
  • Jurian H.S.V de dobber
    Newbie
    • 10-03-2008
    • 22
    • Drieborg

    #2
    ik heb zelf dat probleem ook vaak genoeg, ik heb daarom ook lolly dobbers aangeschaft (tot 15 gram) als er dan zware stroming komt kan ik tot 8 gram nog goed vis vangen alles daarboven is het mij ook nog niet gelukt om door of juist beter te vangen. mischien dat dan toch het voer te snel weg stroomt.

    Reageer

    • PeBo
      Hengelaar
      • 29-09-2007
      • 2636
      • Oosterhout

      #3
      Chupa en Jurian,
      Ik ben bezig met het maken van o.a. echte stroomdobbers. Het is de eerste versie dus de gewichten weet ik nu nog niet. Schatting is van twee tot vijftien gram. Ze zitten in de eindfase. Ik heb nog een of twee weken nodig om ze helemaal gereed te hebben. Ik plaats dan wat foto's in de topic over dobberbouw.
      Groeten,
      PeBo.
      ]Member of the Easterwood dreamteam.
      Also member of the Winning team 2012 en 2014. 67% winnings over the last three years

      Groeten,
      PeBo.

      Reageer

      • ChupaChup
        Newbie
        • 25-03-2008
        • 30
        • Sluiskil

        #4
        Ik ben benieuwd
        Lid van ONI Terneuzen - Killvissers Assenede - Loze Vissertje Zelzate

        Reageer

        • Cor Jagt
          Sportvisser
          • 02-03-2003
          • 600
          • Emmen

          #5
          Ga tijdens het wachten hier eens neuzen .

          Een visgroet "Opa" Cor Jagt

          Reageer

          • PeBo
            Hengelaar
            • 29-09-2007
            • 2636
            • Oosterhout

            #6
            Cor,
            Bedankt voor de info, maar dat lolliepop gebeuren is toch niet mijn dingentje. Geef mij toch maar het ouderwetse peermodel. Maar ja de vooruitgang is niet tegen te houden. Waarom leren die Fransen overigens geen nederlands, want ze gebruiken engels op die site en dat maakt het voor een simpel mens als ik alleen maar extra moeilijk.
            Groeten,
            PeBo.
            ]Member of the Easterwood dreamteam.
            Also member of the Winning team 2012 en 2014. 67% winnings over the last three years

            Groeten,
            PeBo.

            Reageer

            Working...
            😀
            😂
            🥰
            😘
            🤢
            😎
            😞
            😡
            👍
            👎