Cad Pots/cupping

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • vader_juul
    Newbie
    • 15-12-2007
    • 19
    • Antwerpen

    Cad Pots/cupping

    hey allemaal,

    heeft er iemand ervaring met deze cad pots van preston (of een ander merk).



    Ik ben zelf geen held in het schieten van maden en mais op m'n voerstek, en ben eventueel van plan me dit aan te schaffen.
    Als student zijnde is een cupping kit me iets te duur, en lijkt me dit de ideale vervanging.

    Voor de vissers die dit gebruiken, wat is de minimale diameter dat je stok moet hebben om dit stevig te bevestigen?


    alvast bedankt

    Thomas
  • 4x14
    Banned
    • 10-12-2006
    • 849
    • Brielle

    #2
    hoi thomas,
    schieten moet je gewoon oefenen, net zo lang tot je het met de stok in je hand kan.

    deze cupjes vind ik zelf erg klein, ik zou ze alleen gebruiken als je de vis op bijvoorbeeld half water wilt vangen. dat je om de zoveel tijd het cupje omdraait om het vallen van aas te stoppen. maar om nou te zeggen dat het super is ? ik vind het niet, schieten is veel sneller en als je een beetje oefent misschien nog wel makkelijker ook !

    Reageer

    • voerbal
      Newbie
      • 10-10-2007
      • 20
      • Den Haag

      #3
      Toevallig heb ik deze vandeweek aangeschaft. Ze pasten niet op mijn vaste hengeltop omdat de gleufjes wel heel erg smal zijn. De oplossing van mijn pa was door hem met een hete breinaald wat breder te smelten en dat is gelukt.
      De ervaring ermee heb ik nog niet geprobeerd, ik zal hem gebruiken om wat voerpellets op de visplek te droppen en wat casters.

      Gr. Marco

      Reageer

      • cheffie
        Beginners geluk
        • 03-04-2008
        • 664
        • Noord Holland

        #4
        Oorspronkelijk geplaatst door 4x14
        hoi thomas,
        schieten moet je gewoon oefenen, net zo lang tot je het met de stok in je hand kan.

        deze cupjes vind ik zelf erg klein, ik zou ze alleen gebruiken als je de vis op bijvoorbeeld half water wilt vangen. dat je om de zoveel tijd het cupje omdraait om het vallen van aas te stoppen. maar om nou te zeggen dat het super is ? ik vind het niet, schieten is veel sneller en als je een beetje oefent misschien nog wel makkelijker ook !
        Klopt wel wat 4x14 zegt. Je aas valt er snel uit..zeker als je 13 meter moet op steken. Het voordeel is wel dat je beter gericht aas brengt ipv met de katapult. Bijvoorbeeld voor op een meter of 7 niet verkeerd. Voor beide is wel iets te zeggen.. kwestie van uitproberen.
        Voor wat betreft een cupkit.. er zijn goedkope universele kits in de handel van JVS. Kijk of dat past en voor jou de juiste lengte heeft.

        Succes..

        Reageer

        • 4x14
          Banned
          • 10-12-2006
          • 849
          • Brielle

          #5
          ik ben vergeten te zeggen dat ik ook nog een cupkit heb en die dus gebruik.
          je zou misschien ook nog een baitdropper kunnen proberen.

          Reageer

          • e.gerth
            te weinig vissende visser
            • 17-01-2007
            • 36
            • Klazienaveen

            #6
            Er zijn ook andere cupjes van preston te vinden. namelijk

            of kijk op http://www.prestoninnovations.com/pd...ccessories.pdf

            Hier staan ze allebei. Zelf lijkt mij de bovenstaande idealer omdat je deze bevestigd met een elastiekje en dus niet afhankelijk bent van de dikte van je hengeldeel. Maar ja heb er nog geen ervaring mee. Wil wel om dezelfde redenen zoiets uitproberen.

            Reageer

            • T3RR0R
              Dacht dat ik beet had
              • 15-09-2007
              • 980
              • Heerlen

              #7
              Hoi jongens,

              Heb ze allemaal gehad, vind ze waardeloos.
              Te klein, die met die elastieken draaien mee rond de top.
              Sommige hebben zoe een dikke diameter hengel nodig dat je 40cm onder de top bent aan het voeren en ga zo maar door.
              Een set cups van de browning kost €6,- Een imitatie top ongeveer een tientje.
              Lijkt me ook voor een student te doen.

              Groeten,

              Marco
              Lid Team Sensas Punt NL
              marco@breamteam.nl
              http://www.teamsensas.nl/

              Reageer

              • Gert Koops
                Fishing4/Rix H.Sport
                • 01-02-2002
                • 239
                • Schoonebeek

                #8
                Deze zijn nieuw...misschien is dit wat:



                Preston Feeder Pot met een speciale dispencer opening waardoor het mogelijk is om steeds kleine beetjes pellets, mais, casters of ander klein aas op uw voerstek neer te laten zonder dat u uw hengel telkens terug moet halen om bij te vullen.
                Groetjes,

                Gert.

                ***************************
                Team Fishing4u/Rix Hengelsport
                ***************************


                Meer dan 13.000 artikelen online bij Fishing4u
                Alles van Preston, korum en sonubaits bij www.prestonfishing.nl

                Reageer

                • postjes
                  Newbie
                  • 09-04-2007
                  • 30
                  • Veenendaal

                  #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Gert Koops
                  Deze zijn nieuw...misschien is dit wat:

                  Preston Feeder Pot met een speciale dispencer opening waardoor het mogelijk is om steeds kleine beetjes pellets, mais, casters of ander klein aas op uw voerstek neer te laten zonder dat u uw hengel telkens terug moet halen om bij te vullen.
                  Heb ze vorig jaar al gekocht.
                  Heeft het probleem dat je bij dunne topjes eerst met een stukje tape of zo een stuk op gaan dikken zodat ze passen. Als je dat niet doet zul je ze pas op het 2e deel kunnen bevestigen. (weet je in elk geval hoever je voorbij je voerstek zit :-) )

                  Pieter

                  Reageer

                  • vader_juul
                    Newbie
                    • 15-12-2007
                    • 19
                    • Antwerpen

                    #10
                    Alvast bedankt voor de tips en meningen,

                    Pieter, buiten het opdikken van je top zodat de potjes passen, vind je het dan handige dingen om te gebruiken, of niet.
                    Ik heb deze ook al bij ons in de viswinkel zien liggen, maar ze lijken me wat klein. Al is het misschien wel even groot als het netje van een katapult.


                    En T3rror, wat bedoel je met die cupping kit van 6€, dit is inderdaad niet veel, maar dan heb je toch maar enkel de cup, en moet je nog een topset extra gaan aanschaffen of heb ik het mis? ik ben van plan dit te gebruiken op mijn spro fentrix allround die mijn vismaat thuis nog had liggen voor me.

                    groeten

                    Thomas

                    Reageer

                    • T3RR0R
                      Dacht dat ik beet had
                      • 15-09-2007
                      • 980
                      • Heerlen

                      #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door vader_juul
                      Alvast bedankt voor de tips en meningen,

                      Pieter, buiten het opdikken van je top zodat de potjes passen, vind je het dan handige dingen om te gebruiken, of niet.
                      Ik heb deze ook al bij ons in de viswinkel zien liggen, maar ze lijken me wat klein. Al is het misschien wel even groot als het netje van een katapult.


                      En T3rror, wat bedoel je met die cupping kit van 6€, dit is inderdaad niet veel, maar dan heb je toch maar enkel de cup, en moet je nog een topset extra gaan aanschaffen of heb ik het mis? ik ben van plan dit te gebruiken op mijn spro fentrix allround die mijn vismaat thuis nog had liggen voor me.

                      groeten

                      Thomas
                      Thomas,

                      Dat is inderdaad een set cupjes van 3 stuks met een schroefdraad gedeelte voor op de top. Dan koop je die top nog erbij en klaar is kees. Als je wilt cuppen even het topje omsteken en als je klaar bent de gewone vistop er weer in. Bij mij in de vereniging zitten er enkele die een amigo(=vast stokje 4 meter 5 euro) op maat hebben gezaagd en cuppen er mee. Is niet mijn ding, maar als dat hetgeen is wat de beurs kan betalen, waarom niet dan he. Heb er wel respect voor.

                      Groet,

                      Marco
                      Lid Team Sensas Punt NL
                      marco@breamteam.nl
                      http://www.teamsensas.nl/

                      Reageer

                      • postjes
                        Newbie
                        • 09-04-2007
                        • 30
                        • Veenendaal

                        #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door vader_juul
                        Alvast bedankt voor de tips en meningen,

                        Pieter, buiten het opdikken van je top zodat de potjes passen, vind je het dan handige dingen om te gebruiken, of niet.
                        Ik heb deze ook al bij ons in de viswinkel zien liggen, maar ze lijken me wat klein. Al is het misschien wel even groot als het netje van een katapult.


                        En T3rror, wat bedoel je met die cupping kit van 6€, dit is inderdaad niet veel, maar dan heb je toch maar enkel de cup, en moet je nog een topset extra gaan aanschaffen of heb ik het mis? ik ben van plan dit te gebruiken op mijn spro fentrix allround die mijn vismaat thuis nog had liggen voor me.

                        groeten

                        Thomas
                        Thomas,

                        Het gebruik hiervan valt mij wat tegen.
                        Het idee om ze op de top te laten zitten en zo nu en dan een paar caster oid te doseren leek mij wel wat. Met windstil weer is het te doen maar o wee als het (stevig) waait (en dat hebben we hier in Nederland vaak) dan heb je er alleen maar last van en merk je hoeveel extra druk er hierdoor op je hengel komt te staan. Het vissen met de top in het water om zo de dobber rustiger te houden is uit den boze omdat de cup vol water loopt.

                        Nee, dan maar een standaard cupkit met enkele cups die je er zo op kunt schroeven. Werkt stukken beter. en je bent voor ca. € 20,00 klaar.

                        Pieter

                        Reageer

                        • esperto
                          Sportvisser
                          • 16-09-2006
                          • 654
                          • Oostkamp (Brugge)

                          #13
                          groot gelijk postjes, maar nu vergeet je de bedoeling van die potjes. En dat is vooral bij carpervisserij beetje bij beetje pellets of wat dan ook laten zakken.
                          Ik zie de toepassing vooral op vijver. Op kanaal lijkt het me niet wenselijk met zo'n mast aan je top...

                          Reageer

                          • Fisherman's Friend
                            Frequent aanwezig
                            • 15-07-2007
                            • 100
                            • Numansdorp

                            #14
                            Bij vlemmix en Raven kan je cupkits kopen hoef je alleen op maat te zagen en klaar ben je.
                            En de prijs valt ook reuze mee,dus als je dan toch een cupkit wil aanschaffen is dat misschien een optie?

                            Reageer

                            Working...
                            😀
                            😂
                            🥰
                            😘
                            🤢
                            😎
                            😞
                            😡
                            👍
                            👎