Voor als het snoekseizoen weer geopend is...

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Shad07
    Houd het simpel !!
    • 13-04-2008
    • 10
    • Hoofddorp

    Voor als het snoekseizoen weer geopend is...

    Ik heb de laatste maanden van het snoekseizoen een, voor mij, nieuwe methode uitgeprobeerd voor het vissen op snoek. Deze methode is erg succesvol gebleken en ben benieuwd of er collega vissers zijn welke deze methode al langer gebruiken en wat jullie ervaringen hiermee zijn:

    Gewoon een lijn met schuiflood en een dood aas visje (voorntje). Het voorntje penetreer ik via de mond met een tangetje en duw deze tot ongeveer halverwege de vis door en hol het visje dan een beetje uit. Via de mond vul ik het visje dan met een paar stukjes piepschuim.
    Ik haak het aasvisje dan in het midden en de staart.
    Het gevolg is dat je je lijn gewoon strak kan leggen en in je pieper. Met het afstellen van je lood kan je de diepte van je presentatie bepalen. Ik viste op ongeveer 25 cm van de bodem.. Door het piepschuim wil het visje naar boven waardoor er een natuurlijke presentatie is. De snoek kijkt, liggend op de bodem, naar boven en zal het visje dus niet snel over het hoofd zien ( i.t.t. het visje op de bodem te presenteren ).

    Nogmaals het heeft mij al zeer mooie vangsten opgeleverd !!!!

    Ben benieuwd of er meer ervaringen met deze manier van presenteren zijn ???
  • Bram V
    Leuvense vaart visser
    • 19-06-2007
    • 7

    #2
    Die methode gebruik ik al geruime tijd en is inderdaad 1 van de betere. Probeer ook is met een stuk makreel. Laat die even ontdooien na de diepvries en die komt nooit meer van de haak.
    Ideaal voor de grotere snoeken.

    Reageer

    • Shad07
      Houd het simpel !!
      • 13-04-2008
      • 10
      • Hoofddorp

      #3
      Nog andere aassoorten ?

      zal t zeker eens met makreel gaan proberen!


      thnx.

      Reageer

      • nijmegen
        Komt net kijken
        • 19-03-2006
        • 70
        • Nijmegen

        #4
        ik heb het afgelopen jaar ook met sardien gevist dat werkte naar mijn mening ongeveer hetzelfde als met markeel en heb ik ook veel beten op gehad

        Reageer

        • nanoe
          Frequent aanwezig
          • 07-08-2007
          • 192
          • Amsterdam/Gorinchem.

          #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Shad07
          Ik heb de laatste maanden van het snoekseizoen een, voor mij, nieuwe methode uitgeprobeerd voor het vissen op snoek. Deze methode is erg succesvol gebleken en ben benieuwd of er collega vissers zijn welke deze methode al langer gebruiken en wat jullie ervaringen hiermee zijn:

          Gewoon een lijn met schuiflood en een dood aas visje (voorntje). Het voorntje penetreer ik via de mond met een tangetje en duw deze tot ongeveer halverwege de vis door en hol het visje dan een beetje uit. Via de mond vul ik het visje dan met een paar stukjes piepschuim.
          Ik haak het aasvisje dan in het midden en de staart.
          Het gevolg is dat je je lijn gewoon strak kan leggen en in je pieper. Met het afstellen van je lood kan je de diepte van je presentatie bepalen. Ik viste op ongeveer 25 cm van de bodem.. Door het piepschuim wil het visje naar boven waardoor er een natuurlijke presentatie is. De snoek kijkt, liggend op de bodem, naar boven en zal het visje dus niet snel over het hoofd zien ( i.t.t. het visje op de bodem te presenteren ).

          Nogmaals het heeft mij al zeer mooie vangsten opgeleverd !!!!

          Ben benieuwd of er meer ervaringen met deze manier van presenteren zijn ???
          Je kunt het ook met kurk doen, Nog een manier is bolie schuumrubber ofzo gebruiken. Zolang de vis maar niet dood op de bodem ligt
          Beter goed gekopieerd dan slecht ontworpen

          Reageer

          • LeoG
            Newbie
            • 11-05-2008
            • 21
            • Tilburg

            #6
            Waar leg je dan het best het visje 'neer'? Ik heb altijd begrepen dat een snoek en hinderlaagvisser is. Als je zomaar ergens het visje presenteert dan moet je op een toevallige passant met honger wachten?

            Ik heb eigenlijk alleen nog snoek gevangen met een grotere spinner, dan kom je toevallig langs de ligplaats van een snoek. Dat is in ieder geval de (mijn) theorie.

            Leo

            Reageer

            • kraak
              mooi weer visser
              • 09-08-2005
              • 307
              • Kampen

              #7
              Ik heb qua vangsten geen verschil gezien tussen mijn sardine op de bodem of de sardine met de zoals door jou beschreven 'pop-up' manier.. Ik vis swinters statisch bij een gemaal/waterzuiverring, waar zich veel grote snoek ophoudt..

              Afgelopen jaar hebben ik en mijn maatjes het meeste succes gehad op sardines geinjecteerd met sardineolie.. En dan gewoon op de bodem met schuifloodsysteem.. Ingesmeerde en geinjecteerde baars werkte ook aardig..
              vr.gr. Jeroen

              Reageer

              • marcovanwijk
                Newbie
                • 10-06-2009
                • 27
                • Wormerveer

                #8
                Je kan ook gewoon een dobber gebruiken en het visje door de rug haken en ongeveer 20 tot 40 cm van de bodem presenteren. Dit heeft mij persoonlijk erg veel snoek opgeleverd!!!

                Met vriendelijke groet,

                Marco van Wijk
                Don't be a BLANKER

                Reageer

                • preston-freak
                  wedstrijd, specimenvissen
                  • 12-04-2008
                  • 1834
                  • Oss

                  #9
                  De zomer is nog niet op z'n hoogtepunt en we hebben het al over een typische wintervisserij. Ik hou van doodaas vissen, maar ik ben er nog niet in de stemming voor, dat ben ik pas als de bladeren weer beginnen te verkleuren. Driftend met de dobber op stromend water, met de zeildobber op groot water of statisch. Binnen het statisch vissen zijn er weer diverse manieren: op de bodem, als pop-up, met een onderwaterdobber etc. Het meeste van mijn kennis heb ik opgedaan in de Fox Guide To Pikefishing boeken en dvd's van Mick Brown, echt een aanrader.
                  Wie een voorn niet eert is een brasem niet weerd.

                  Reageer

                  • marcovanwijk
                    Newbie
                    • 10-06-2009
                    • 27
                    • Wormerveer

                    #10
                    Ben erg benieuwd of dit werkt zal het ook een keer proberen.
                    ik doe de dode aasvis altijd door de bek met een enkele haak onder ee dobbervan 18 gram drijfvermogen.

                    Met vriendelijke groet,

                    Marco van Wijk
                    Don't be a BLANKER

                    Reageer

                    • rovertje
                      Maas & Waaler
                      • 18-06-2008
                      • 293
                      • 2e Krib

                      #11
                      Ik kan niet anders dan Kraak gelijk geven.
                      Ik zie geen verschil met het visje dood op de bodem leggen, op de pop up manier of onder de dobber!
                      Wat niet weg neemt ik hem onder de dobber het leukst vind.
                      Als je je dobber ziet weglopen is dat het mooiste wat er is.
                      Maar dat is ieder persoonlijk natuurlijk.

                      Grt, Jurgen

                      Reageer

                      • visfreak
                        Komt net kijken
                        • 07-04-2009
                        • 54
                        • Groningen

                        #12
                        handige tips, hier kan ik deze winter ook wel eens mee gaan oefenen.
                        http://www.visfreaks.nl
                        Delen van kennis = meer vangen = meer plezier = meer fotos = nog meer kennis

                        Reageer

                        • rovertje
                          Maas & Waaler
                          • 18-06-2008
                          • 293
                          • 2e Krib

                          #13
                          Oefenen op de roofvis???
                          Zou ik niet doen, ik zou eerst een paar keer met een ervaren roofvisser mee gaan.
                          Hier kan je beter tips van op doen, dan te gaan oefenen.
                          Dit gaat zeker fout.
                          Dreg slikken enz enz enz.
                          Mijn advies eerst ervaring ermee op doen en dan zelf op pad!!

                          Grt, Jurgen

                          Reageer

                          • kraak
                            mooi weer visser
                            • 09-08-2005
                            • 307
                            • Kampen

                            #14
                            Ben erg benieuwd of dit werkt zal het ook een keer proberen.
                            ik doe de dode aasvis altijd door de bek met een enkele haak onder ee dobbervan 18 gram drijfvermogen.
                            marcovanwijk ik zou dit toch anders doen. Het is al eerder verteld op dit forum, het is beter de vis te takelen.
                            Bij het vissen met enkele haak heb je of veel missers, of je moet wachten tot de snoek de vis gedraait heeft met het risico dat hij slikt.

                            Bij een takel kan je meteen aanslaan en voorkomt een hoop onnodige risico's.

                            succes
                            vr.gr. Jeroen

                            Reageer

                            • redje
                              Newbie
                              • 31-08-2009
                              • 2
                              • zwolle

                              #15
                              Beste snoekvissers

                              Ik heb een vraagje heeft iemand voor mij goedetips voor het snoeken vanaf de kant bijv. kunstaas gebruik,bewegingen enz enz.Ik heb al zoveel methodes geprobeert,en heb er dit jaar nog maar 3 gevangen das wel minder,misschien ook wat tips voor het vissen met aasvisje en dobber??

                              vriendelijke groet
                              ruud

                              Reageer

                              Working...
                              😀
                              😂
                              🥰
                              😘
                              🤢
                              😎
                              😞
                              😡
                              👍
                              👎