Cralusso Rocket

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • jeroenk
    zolang er geen ijs ligt..
    • 27-12-2005
    • 1490
    • Oldebroek

    Cralusso Rocket

    hey collega vissers,

    In een aantal hengelsportbladen was ik hem al een keer tegen gekomen, maar ik was nog niet echt overtuigt van het effect van deze dobber.
    maar na het lezen van dit artikel werd ik toch erg nieuwsgierig.

    heeft er iemand met deze dobbers gevist? zo ja; wat is jullie ervaring ermee?

    misschien dat ik hem eens kan nabouwen, alleen zal de golfbal structuur wel erg lastig worden
  • esperto
    Sportvisser
    • 16-09-2006
    • 654
    • Oostkamp (Brugge)

    #2
    Oorspronkelijk geplaatst door jeroenk
    misschien dat ik hem eens kan nabouwen, alleen zal de golfbal structuur wel erg lastig worden
    goed idee, die structuur doe je met een hele scherpe fijne ronde houtbeitel (hopelijk heb je geen adjectofobie )
    leuke link trouwens, moet ik morgen es lezen

    Reageer

    • Roha
      pennenbouwer
      • 18-04-2005
      • 1175
      • Nijverdal

      #3
      Hoi Jeroenk,

      Vorig jaar heb ik er een drietal gekocht omdat ze toch nogal afwijkend waren. In de praktijk vind ik ze echter niet beter dan de "normale" wagglers. (Ze vormen sindsdien een mooie aanvulling voor mijn verzameling pennen waar ik nooit mee vis!)

      Wanneer je het golfbal effect wilt nabootsen kun je met een knopspeld (je weet wel; met zo'n gekleurd plastic bolletje) kleine deukjes maken in het kale balsa. Het zal echter wel drijfvermogen wegnemen omdat je het volume van het drijflichaam iets vermindert. Verder is het effect van dit oppervlak tijdens de worp verwaarloosbaar, zoals ook al uit het artikeltje blijkt.

      Waar je vooral goed op moet letten bij deze pen is dat hij goed hangt bij aanvang van de worp. Eenmaal in de lucht glijdt de connector tot halverwege het drijflichaam wat bij het landen een moeilijker omslaan van de pen oplevert.
      Wanneer we weer eens gaan matchen aan de Regge deze zomer zal ik je deze pen in de praktijk laten meemaken t.o.v. onze eigen dobbers. Eenmaal raden waar we het fijnste mee vissen en vangen?!!!
      Groet'n,

      Ronald


      ><((('<><((('<><((('>
      www.dobberbouw.nl

      Reageer

      • jeroenk
        zolang er geen ijs ligt..
        • 27-12-2005
        • 1490
        • Oldebroek

        #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Roha
        Wanneer we weer eens gaan matchen aan de Regge deze zomer zal ik je deze pen in de praktijk laten meemaken t.o.v. onze eigen dobbers. Eenmaal raden waar we het fijnste mee vissen en vangen?!!!
        het golfbal effect was niet serieus bedoelt, het leek mij namelijk grote onzin. maar het schuifsysteem zou ik toch eens willen namaken, misschien is dat toch wel handig. leuk systeem om aan de regge uit te proberen

        Reageer

        Working...
        😀
        😂
        🥰
        😘
        🤢
        😎
        😞
        😡
        👍
        👎