black box jvs

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • raymond
    Frequent aanwezig
    • 05-07-2003
    • 126
    • maastricht

    black box jvs

    hallo ,

    heeft iemand de nieuwe jvs viskist al bekeken ,of heeft hem .
    is dit een degelijke viskist , en wat is de maat van de verstelbare poten ,
    hoeveel laden enz. .

    bij voorbaat dank , raymond
  • Lex van den Ende
    Met enige kennis...
    • 23-01-2003
    • 402
    • Tilburg

    #2
    Hoi Raymond,

    Ik heb de kist van JVS zien staan. Aangezien ik veel spullen van hem heb had ik er wel intresse in. Bij het bekijken van dat ding was ik gelijk genezen. Het is op zich wel een degelijke kist maar de afwerking is verschrikkelijk.
    De onderbak is gemaakt van polyester. Aan de buitenkant ziet het er nog aardig uit maar de binnenkant van die bak is werkelijk verschrikkelijk. Allerlei hobbels en bultjes zitten erin. De bovenste lade zit met een pennetje onder het kussen geborgd. Als je dat pennetje eruit haalt dan gaat de lade naar twee kanten open. Het is maar 1 lade.
    De lades aan de voorkant zien er wel goed uit. Uit mijn hoofd 2 lage en 1 diepe. Alleen wat ik dan weer jammer vind is dat de lade maar de helft van de kist is. Dus je opbergruimte is maar beperkt. De poten zijn 16 mm dik, dus de "gewone" steunen kun je erop gebruiken. Ik denk alleen dat het geheel te laag is om goed van de poten gebruik te kunnen maken. Je moet je kist al vrij hoog op de poten vastschroeven om een beetje of te kunnen zitten. Dan heb je nog maar weinig ruimte op je poten om er iets op te schroeven.

    Eerlijk gezegd had ik er meer van verwacht. Als ik ga kijken naar prijs kwaliteit dan ren ik er heel hard voorbij........en dat dan voor een JVS fan....... !@#$ !@#$ !@#$
    Groeten,

    Lex.

    Reageer

    • eelke
      Frequent aanwezig
      • 24-11-2002
      • 163
      • Nederland

      #3
      De kist viel mij eerlijk gezegd ook nogal tegen; een afbeelding kun je vinden via de link http://www.raven.nl/html/winkel/Raven/nederlands/eindgebruikers/Group14616.html

      groeten,
      Eelke

      Reageer

      • evschilt
        Komt net kijken
        • 06-08-2002
        • 83

        #4
        ook nx voor mij hoor. Hou het wel mij mijn Milo M-800
        -----------------------
        http://erwin.vist.nl

        Reageer

        • Ton
          Frequent aanwezig
          • 13-11-2003
          • 126

          #5
          Milo 800 is een mooie en complete kist.
          Heb zelf deMilo 550 met vlonder.
          Deze kisten zijn mooi afgewerkt zowel van buiten als van binnen en ik vind ze lekker zitten.
          groetjes Ton

          Reageer

          • Lex van den Ende
            Met enige kennis...
            • 23-01-2003
            • 402
            • Tilburg

            #6
            Hoi,

            Milo maakt idd mooie kisten. Het nadeel vind ik de vierkante poten en de schroeven die je in de poten draait. De hele handel beschadig je daarmee. Ik heb zelf een RIVE systeem en ben daar zeer tevreden over. Perfect afgewerkt en zeer duurzaam.

            Wel een voordeel van Milo is dat de kisten zeer kompleet worden geleverd. Daar kunnen ze bij RIVE wat van leren..........
            Groeten,

            Lex.

            Reageer

            • TIP
              Frequent aanwezig
              • 31-01-2004
              • 201
              • wapenveld

              #7
              valt heel erg heb hem ook gezien ik heb veel van jvs maar de kist zal ik niet halen jammer de rest is zo goed ~_~ ~_~ ~_~ ~_~ ~_~
              ver weg korf slingeraar
              gj kommer

              Reageer

              • TIP
                Frequent aanwezig
                • 31-01-2004
                • 201
                • wapenveld

                #8
                mijn eerste indruk van de kist was niet goed maar ik heb er nu een en hij bevalt mij goed ik heb er een platau aan gemaakt voor de voeten en hij is ruim genoeg voor alle spullen ik heb er een met onderbak en die kun je er onderuit haalen
                wat voor op de groote steenen weer een voordeel is je heb dan geen groot platau
                nodig :fish: :worm: :lallen:

                [Gewijzigd door TIP op 04-19-04 at 10:40 PM]


                [Gewijzigd door TIP op 04-19-04 at 10:41 PM]
                ver weg korf slingeraar
                gj kommer

                Reageer

                • witvisserfrank
                  Newbie
                  • 19-04-2004
                  • 39

                  #9
                  Beste Lex ik kan het niet geheel met je eens zijn, om voorop te stellen vind ik de milo m800 een erg mooie kist en voor het vierkante-poten-probleem is er een oplossing gemaakt door preston, bij preston zijn er verloop stukken te krijgen voor bijna elke kist. Door een uitneembaar binnenkokertje (verwisselbaar) kunnen oa. de 8-hoekige, vierkante en grote ronde poen gebruikt worden voor de plateau producten van preston.

                  Toch vind ik als je over een prijs/kwaliteit verhouding gaat praten dat je moeilijk de JVS Blackbox kunt vergelijken met de milo m800. De JVS kost namelijk 115 euro zonder onderbak, 140 euro met een onderbak en de milo m800 kost bijna 700 euro. Dus voor 700 mag je wel wat meer verwachten dan voor 140 euro toch?
                  Vervolgens wil ik het even over dat pennetje onder de deksel hebben waardoor de lade aan 2 kanten open kan schuiven, dit is juist heel handig gemaakt, dit is ook van toepassing op de ASI boxen waar bijna elke eigenaar zeer teverden mee is. gr witvisserfrank.
                  je kan altijd meer vangen

                  Reageer

                  • Lex van den Ende
                    Met enige kennis...
                    • 23-01-2003
                    • 402
                    • Tilburg

                    #10
                    Hoi Frank,

                    De M800 is ook niet te vergelijken met de JVS. De M800 is compleet.....alles erop en eraan. Voetenplato, aastafeltjes, verstelpootjes, alles zeer compleet. De JVS is alleen een kist met poten. Dat kun je simpelweg niet met elkaar vergelijken. Neem je echter een van de simpelere kisten van MILO dan kun je wel een vergelijk maken. Die zijn er vanaf ongeveer 150 euro, en dan komt de JVS toch erg veel tekort vind ik.

                    Wat ik met de poten van MILO bedoel is hetvolgende. Als je je kist op hoogte zet dan draai je met een schroef de hele handel vast. Deze schroef draai je alleen tegen de poot aan, op dezelfde manier als met een "traditioneel" plato. Hierdoor beschadig je de hele boel. Dat vind ik jammer voor een kist van zoveel geld. Als ik dan kijk hoe ze dat bij RIVE hebben opgelost dan staat me dat veel meer aan. Die klemmen als het ware de poot vast. Daaroor beschadig je niets.
                    Groeten,

                    Lex.

                    Reageer

                    • lode
                      Frequent aanwezig
                      • 22-02-2004
                      • 195

                      #11
                      dag mannen,

                      nu jullie het toch hebben over de milo viskist hebben,wel ik heb er ook zo
                      een koste me 350 euro, ben er echt content van op twee punten na.
                      1)ik vind de hengelsteunen veel te zwaar
                      2)het hulpstuk voor de topsetten is waardeloos(heeft geen draagvlak genoeg
                      voor lange topsetten)

                      groet,Lode

                      Reageer

                      • witvisserfrank
                        Newbie
                        • 19-04-2004
                        • 39

                        #12
                        Oohw lex bedoel je dat met het potenprobleem van milo, ben ik het helemaal mee eens. Is er toch nog iets aan die kisten dat goedkoop is.
                        P.s ik zou ook eerder een rive kopen dan een milo voor dat geld.
                        je kan altijd meer vangen

                        Reageer

                        • dim
                          Komt net kijken
                          • 16-11-2002
                          • 85
                          • Ingelmunster

                          #13
                          Hallo

                          Ik heb onlangs ook een nieuwe kist van Rive gekocht , ik heb ook een tijdje getwijfeld tussen Milo en Rive . Ik heb hetzelfde gedacht als Lex i.v.m. de poten en ik vind ook dat ge bij Rive meer mogelijkheden hebt om op te bouwen . Qua accesoires heb ik enkel de transportkar en hengelsteunen gekocht . ik heb dan nog op mijn werk adaptors gemaakt van diameter 25 naar diameter 16 op dezelfde manier van Rive , voor mijn feedersteun en al mijnen anderen bazar .

                          groetjes dim

                          Reageer

                          • eelke
                            Frequent aanwezig
                            • 24-11-2002
                            • 163
                            • Nederland

                            #14
                            Volgens mij heeft Milo sinds kort de M 900, ziet er nog completer uit dan de M 800.
                            groeten,
                            Eelke

                            Reageer

                            • Thedge
                              Komt net kijken
                              • 18-02-2004
                              • 64
                              • Waalre

                              #15
                              Geef mij maar een RIVE. Wat mij betreft de beste prijs/kwaliteit verhouding en een van de meest uitgebreide keuzemogelijkheden. Natuurlijk hangt veel af van je eigen wensen/eisen, maar ik wil echt niet anders meer.

                              gr,

                              Thedge

                              Reageer

                              Working...
                              😀
                              😂
                              🥰
                              😘
                              🤢
                              😎
                              😞
                              😡
                              👍
                              👎