de snelheid van een pen

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • esperto
    Sportvisser
    • 16-09-2006
    • 654
    • Oostkamp (Brugge)

    de snelheid van een pen

    gisteren een productieve dag gehad.
    Ik ben namelijk op het idee gekomen om de snelheid van een pen met carbonantenne gevoelig te vergroten, mogelijk is die pen zelf sneller dan inox antennes.
    Ik heb een soldeerbout genomen, en helemaal onderaan de onderantenne een stukje metaal (ik weet niet precies welk metaal soldeerdraad is, tin mss?) gesmolten. Het is als het ware een druppeltje dat aan de onderantenne hangt.
    De snelheid is gevoelig vergroot, en het verlies in drijfvermogen is naar mijn inzien kleiner dan als je een inox onderantenne zou plaatsen. Het voordeel is ook dat carbon niet plooit.
    Het idee steunt op het hefboomprincipe.
    ik heb niet de mogelijkheid om het precies te testen, daar ik geen gelijke pen heb met inox en met carbon onderantenne.
  • PeBo
    Hengelaar
    • 29-09-2007
    • 2636
    • Oosterhout

    #2
    Oorspronkelijk geplaatst door esperto
    gisteren een productieve dag gehad.
    Ik ben namelijk op het idee gekomen om de snelheid van een pen met carbonantenne gevoelig te vergroten, mogelijk is die pen zelf sneller dan inox antennes.
    Ik heb een soldeerbout genomen, en helemaal onderaan de onderantenne een stukje metaal (ik weet niet precies welk metaal soldeerdraad is, tin mss?) gesmolten. Het is als het ware een druppeltje dat aan de onderantenne hangt.
    De snelheid is gevoelig vergroot, en het verlies in drijfvermogen is naar mijn inzien kleiner dan als je een inox onderantenne zou plaatsen. Het voordeel is ook dat carbon niet plooit.
    Het idee steunt op het hefboomprincipe.
    ik heb niet de mogelijkheid om het precies te testen, daar ik geen gelijke pen heb met inox en met carbon onderantenne.
    Esperto,
    Misschien had je ipv solderen, een loodje op de lijn tegen je onderantenne aan kunnen knijpen. Volgens mij heb je dan hetzelfde effect
    Groeten,
    PeBo.
    ]Member of the Easterwood dreamteam.
    Also member of the Winning team 2012 en 2014. 67% winnings over the last three years

    Groeten,
    PeBo.

    Reageer

    • esperto
      Sportvisser
      • 16-09-2006
      • 654
      • Oostkamp (Brugge)

      #3
      je hebt dan hetzelfde effect, maar als je dertig keer per wedstrijd met je pen aan het schuiven gaat, dan moet je ook dat loodje 30keer verschuiven, en echt gemakkelijk is dat niet. Ik heb er nu vandaag es me gevist en ik vind dat je pen stabieler staat dan met een loodje eronder, ook je pen gaat vlugger staan. Vroeger deed ik wel eens een loodje vast op de onderantenne, maar lang bleef dat meestal niet staan.

      Reageer

      • PeBo
        Hengelaar
        • 29-09-2007
        • 2636
        • Oosterhout

        #4
        Als je dertig keer je dobber verschuift per wedstrijd, ben je niet erg zeker van je zaak. Bij een wedstrijd van drie uur, is dat om de zes minuten. Kom je dan nog wel aan vissen toe?
        Groeten,
        PeBo
        ]Member of the Easterwood dreamteam.
        Also member of the Winning team 2012 en 2014. 67% winnings over the last three years

        Groeten,
        PeBo.

        Reageer

        • geertje
          Banned
          • 07-03-2004
          • 31

          #5
          stylloodje in siliconenslang

          Oorspronkelijk geplaatst door esperto
          je hebt dan hetzelfde effect, maar als je dertig keer per wedstrijd met je pen aan het schuiven gaat, dan moet je ook dat loodje 30keer verschuiven, en echt gemakkelijk is dat niet. Ik heb er nu vandaag es me gevist en ik vind dat je pen stabieler staat dan met een loodje eronder, ook je pen gaat vlugger staan. Vroeger deed ik wel eens een loodje vast op de onderantenne, maar lang bleef dat meestal niet staan.
          Esperto

          Je kan ook een styllodje in een stukje siliconenslang persen,door de slang wat langer te laten kom je ook niet zo snel in de war plus kan je schuiven zonder te lijn te verzwakken.

          vr gr

          Geer

          Reageer

          • esperto
            Sportvisser
            • 16-09-2006
            • 654
            • Oostkamp (Brugge)

            #6
            Oorspronkelijk geplaatst door PeBo
            Als je dertig keer je dobber verschuift per wedstrijd, ben je niet erg zeker van je zaak. Bij een wedstrijd van drie uur, is dat om de zes minuten. Kom je dan nog wel aan vissen toe?
            Groeten,
            PeBo
            was ter illustratie, maar ik denk wel dat ik er sommige dagen in de buurt zit.
            Het heeft helemaal niets met zekerheid te maken.
            Ik vis soms op een put waar het iets meer dan 5delen diep is. De bodem is er nooit gelijk, en er staat wel altijd wat onderstroom. de verscheidenheid van de vis is groot en het is zeker geen in en uit-visserij.
            Iedere vis telt, en iedere vis vraagt een andere aanpak(wat niet betekent dat je altijd dezelfde soort vangt met een opzet), iedere vis is ook van belang. Dus als je niet wilt gokken op 1vissoort moet je gewoon constant zoeken naar de vis. Wie niet schuift, vangt minder vis.
            dit ter zijde

            @geertje: bedankt voor de tip, moet ik eens proberen

            Reageer

            Working...
            😀
            😂
            🥰
            😘
            🤢
            😎
            😞
            😡
            👍
            👎