Montage Slider

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • rvanmier
    Newbie
    • 11-05-2008
    • 4
    • Boxmeer

    Montage Slider

    Ben van plan binnekort te beginnen met matchvissen. Hoe een vast montage met een waggler in elkaar zit heb ik reeds uitgevonden. Aangezien het water waar ik altijd vis een diepte heeft waarop ik niet met een vaste montage kan vissen, wil ik jullie vragen of jullie mij uit kunnen leggen wat het verschil is tussen de vaste montage met een waggler en de (niet vaste) met een slider.

    Alvast bedankt voor jullie hulp.
  • Douwe
    NHSF lid van verdienste
    • 01-07-2006
    • 3136
    • Leeuwarden

    #2
    Het verschil is duidelijk bij de vaste montage zit de pen op een voor afgestelde afstand naar de haak en bij een glijdende montage glijdt de pen tot aan een stuitje.
    Vissen is een hobby geen religie!

    Reageer

    • rvanmier
      Newbie
      • 11-05-2008
      • 4
      • Boxmeer

      #3
      Okee, bedankt. Het stuitje komt dan dus op je spoel te zitten als je de lijn binnendraait? En hoe zit het dan met de loodzetting bij een glijdende montage?

      Reageer

      • reijntjes
        Swingt(o)(i)pper
        • 12-12-2005
        • 3497
        • Asten

        #4
        Nee het stuitje zit boven je dobber !
        als je de zoekfunctie gebruikt b.v.b. "slider montage" vind je genoeg informatie.
        Ook via google vind je goede tips !
        Groeten

        Frank

        2015 de Belgen verslagen in eigen huis
        2016 walk-over Blauforlaet !
        2017 Nipt verloren in Booischot maar volgend jaar gaat de zegereeks weer door!
        2018 smadelijke nederlaag in Blauforlaet
        2019 Nipt verloren in Beerse maar niet naar huis gevist !

        Reageer

        • SvVoorden
          Sportvisser
          • 26-07-2002
          • 747
          • Woerden

          #5
          Je maakt inderdaad een stuitje van 14/00 nylon die op je spoel komt als het diep genoeg is.
          De meest gebruikte montage voor het slideren is de dobber te laten schuiven dmv een wartel in siliconen die je vervolgens op de dobber schuift.
          De dobber laten vallen op een wartel. Daaronder een loodlijn die net iets langer is dan de dobber. Op de loodlijn plaats je een olivetti die rust op een wartel met daaboven een stukje siliconeslang zodat de knoop niet beschadigd. Vaak nog een paar loodhagel om de pen precies af te stellen.
          Onder de loodlijn komt je onderlijn en die varieert tussen 30 en 100 cm in mijn geval.
          Je heb ook nog een methode die bv Alan Scothorne gebruikt. Deze laat de dobber, vrijwel ongelood, direct op het bulklood rusten wat zorgt voor een compacter geheel met gooien. Als het dieper is dan een meter of 5 zou ik voor de eerste montage gaan.
          Je kunt ook proberen een paar oude Witvis totaals te krijgen. Hier staan verschillende artikelen in over slidermontages.
          Succes,
          Sjaak van Voorden

          Reageer

          Working...
          😀
          😂
          🥰
          😘
          🤢
          😎
          😞
          😡
          👍
          👎