voerpult

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • feeder1965
    loves fishing
    • 25-02-2007
    • 217
    • bassevelde ovl

    voerpult

    hallo
    ik ben op zoek naar een nieuwe katapult om voerballen mee te schieten tot 35a40 meter

    heeft er iemand suggesties , welk merk ,type enz

    groeten tony
    lid : ghent match fishing team & ONI terneuzen
  • jeroenk
    zolang er geen ijs ligt..
    • 27-12-2005
    • 1490
    • Oldebroek

    #2
    bijna elke matchvisser die ik ken gebruiken de pults van Drennan:

    deze is er in de rode variant(strong) en de groene (soft)
    de groene gebruik ik zelf voor voerballen ter grote van een kippenei tot 35 meter te schieten.
    je kunt deze pults bestellen bij kuijpers (ik hoop niet dat dit onder reclame valt.)

    tip: koop gelijk reserve elastiek, het elastiek is na ca. 1,5 jaar aan vervanging toe.

    Reageer

    • Douwe
      NHSF lid van verdienste
      • 01-07-2006
      • 3136
      • Leeuwarden

      #3
      Dat nou niet direct je geeft alleen advies over een cat. 1 wapen.
      En je geeft daarbij ook nog iemand door die verboden wapens verkoopt.
      Lekker handig.
      Vissen is een hobby geen religie!

      Reageer

      • Jakob
        <*{{{{><(
        • 06-03-2007
        • 1870
        • Staphorst

        #4
        Kunnen we niet stellen dat dit een geaccepteerd wapen is voor vreedzame doeleinden en dat alleen een stel sufferds daar in Den Haag dat nog niet in de gaten heeft.n.

        Reageer

        • jeroenk
          zolang er geen ijs ligt..
          • 27-12-2005
          • 1490
          • Oldebroek

          #5
          achja nederland...

          met deze katapults kun je echt niet doelgericht jagen, wanneer je echt slechte plannen hebt kun je beter naar de lokale wapendealer op de hoek gaan.

          maar ze zijn inderdaad verboden(zucht). ze worden overigens gewoon via een webshop verkocht, dus ik neem aan dat het gewoon legaal is om die dingen te verkopen.

          Reageer

          • PeBo
            Hengelaar
            • 29-09-2007
            • 2636
            • Oosterhout

            #6
            Vroeger in mijn handen gehad een kattapult genaamd "Black widdow" Je moest hem afsteunen op je onderarm d.m.v. een uiklapbare steun. Hiermee schoot je een knikker dwars door een duimse plank. Ook dit was een kattapult en dan is het niet zo gek dat het een verboden wapen is. Overigens gebruik ik ook zo'n plastic pultje en zie hier geen kwaad in.
            Groeten,
            PeBo.
            ]Member of the Easterwood dreamteam.
            Also member of the Winning team 2012 en 2014. 67% winnings over the last three years

            Groeten,
            PeBo.

            Reageer

            • Machinehead
              Zeelt en Karper visser
              • 07-07-2007
              • 146
              • Houten

              #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Douwe
              Dat nou niet direct je geeft alleen advies over een cat. 1 wapen.
              En je geeft daarbij ook nog iemand door die verboden wapens verkoopt.
              Lekker handig.
              Tja "stel" ik ben in kwade wil zou ik met een boilie werp pijp en een stel knikkers ook een wapen kunnen maken. Terwijl een boilie pijp geen wapen is

              En agent gaat je echt niet bekeuren voor een katapult als je ziet dat je hem puur gebruikt voor het vissen.
              Mocht die agent het wel doen is hij gewoon een mieren neukr.

              En iedere vis winkel die hier in de regio zitten verkopen katapulten hoor Het is ook niet iets vreemd dat een vis winkel die dingen verkoopt.

              Reageer

              • Eduard
                Moderator
                • 11-08-2004
                • 3278
                • Sappemeer

                #8
                Laten we niet roomser zijn dan de Paus... Douwe, je hebt gelijk, het is verboden, maar een heleboel mensen hebben hem in de koffer en zullen hem ook altijd in de koffer hebben (waaronder ik), daarom is het ook dat veel hengelsportzaken ze nog steeds 'onder de toonbank' verkopen. Je kunt hem eventueel ook gewoon rechtstreeks uit het buitenland bestellen en ik ben er persoonlijk nog nooit voor bekeurd. Het heeft, denk ik, geen zin om hier nu weer een discussie te gaan beginnen over het feit dat het verboden is, de onzinnigheid van deze wet/regel is iedereen denk ik wel duidelijk, ter illustratie: Ik denk even met een glimlach aan de reclame van een aardappelmerk dat kant en klaar geschilde aardappelen op de markt brengt, daarin wordt de politie gebeld omdat iemand zijn mes (een verboden wapen) wilde inleveren... het betrof hier een aardappelschilmesje...

                Als je een goede katapult zoekt is Drennan inderdaad een van de betere, zit je altijd goed.
                groet,
                Eduard

                Reageer

                • nanoe
                  Frequent aanwezig
                  • 07-08-2007
                  • 192
                  • Amsterdam/Gorinchem.

                  #9
                  Het is bijna het zelfde als het hebben van wiet, volgens de letter van de wet verboden, maar in praktijk overal toegestaan.
                  Beter goed gekopieerd dan slecht ontworpen

                  Reageer

                  • Douwe
                    NHSF lid van verdienste
                    • 01-07-2006
                    • 3136
                    • Leeuwarden

                    #10
                    Ik heb er ook ééntje hoor.
                    Persoonlijk vind ik het ook een slechte wetgeving je kunt er ook de kapstok van een barkruk of stoel aan hangen dan ben je er ook uit.
                    Maar vergeet niet hoe die wet tot stand is gekomen, met een grote dank aan de "kraakbeweging" en "relschoppers/voetbalvandalen".

                    Maar vergeet het maar dat je bij een controle geen bekeuring krijgt en dat is geen mieren****** maar een resultaat van enkele "sportvissers" die het onlangs nog nodig vonden om controleurs/politie te beschieten en het resultaat van klachten van de DB dat er watervogels mee worden beschoten.

                    Nanou wat de wiet betreft zit je ook mis, bovendien is dat geen CAT. 1 wapen.
                    Vissen is een hobby geen religie!

                    Reageer

                    • Roha
                      pennenbouwer
                      • 18-04-2005
                      • 1175
                      • Nijverdal

                      #11
                      Tijdens de Shimano clinic vorig jaar zag ik een hele mooie tip bij Alan Scotthorne. Hij had een 10-tal katapults met verschillende lengtes en diameters elastiek bij zich waarop hij de maximale afstand had genoteerd. Zo had je dus een pult waarmee hij 24 meter ver kon schieten als deze maximaal werd uitgetrokken.
                      Het had bij hem dus niets met feeling te maken hoever hij telkens met een katapult schoot. Gewoon vooraf de lengte of diameter van de elastiek aanpassen en maximaal uitrekken en kijken waar het balletje neerkomt. (Deze afstand werd naderhand genoteerd op de pult.)

                      De voerballetjes maakte hij telkens met één hand en waren (door ervaring) even groot. Niets belet je evenwel om bijvoorbeeld een kleine voercup als maatbekertje te nemen om ook diezelfde balletjes qua grootte/gewicht te kunnen maken.

                      Ten tweede (tip) schoot hij met een vooraf uitgekozen katapult de voerballen op de visplek. Hij mikte daarbij niet op de dobber maar trok de pult weer maximaal uit. De balletjes vielen letterlijk binnen een vierkante meter waarna hij op die plaats ging vissen. Hij paste dus de visplek aan aan de voerplek en kon daardoor nooit een balletje te ver of te kort schieten.
                      Groet'n,

                      Ronald


                      ><((('<><((('<><((('>
                      www.dobberbouw.nl

                      Reageer

                      • Kosmozz
                        Match en Feeder
                        • 25-07-2005
                        • 1959
                        • Hannut

                        #12
                        Maximaal uittrekken is de beste methode inderdaad. Maar om nu voor 150 euro aan katapults aan te schaffen....
                        Carpe Diem

                        Reageer

                        • Cor Jagt
                          Sportvisser
                          • 02-03-2003
                          • 600
                          • Emmen

                          #13
                          Een touwtje met knoopjes werkt ook prima,elke knoop zijn afstand.Wel steeds tot hetzelfde knoopje uittrekken.
                          Een visgroet "Opa" Cor Jagt

                          Reageer

                          • Ramon Ansing
                            tsjah?
                            • 27-06-2006
                            • 760
                            • Tolbert

                            #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door Cor Jagt
                            Een touwtje met knoopjes werkt ook prima,elke knoop zijn afstand.Wel steeds tot hetzelfde knoopje uittrekken.
                            das wel een slim idee

                            Reageer

                            • Douwe
                              NHSF lid van verdienste
                              • 01-07-2006
                              • 3136
                              • Leeuwarden

                              #15
                              Alleen dat lange rottouwtje knalt dan steeds tegen je kouwe vingers.
                              Vissen is een hobby geen religie!

                              Reageer

                              Working...
                              😀
                              😂
                              🥰
                              😘
                              🤢
                              😎
                              😞
                              😡
                              👍
                              👎