ingevroren voorn

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • raymondoo
    Komt net kijken
    • 14-06-2006
    • 69
    • uden

    ingevroren voorn

    hoi

    ik had gehoord dat ingevroren kleine voorn je goed snoeken en snoekbaars meej kan vangen
    maar kan je met ingevroren voorn ook paling meej vangen want ik vin dat de reuk bijna minium is geworden en een paling ruikt goed zeggen ze ?

    me tweede vraag is
    de zuid willemsvaart in veghel zit daar genoeg paling om te vangen
    en waar ergens in de omgeving uden(noord-brabant kan je goed op paling vissen)

    alvast bedankt voor de info
    Aangepast door raymondoo; 29-05-2008, 10:59.
  • k0en
    Newbie
    • 13-02-2008
    • 10
    • Someren

    #2
    Bij someren is het niet veel met de paling

    Reageer

    • raymondoo
      Komt net kijken
      • 14-06-2006
      • 69
      • uden

      #3
      Oorspronkelijk geplaatst door k0en
      Bij someren is het niet veel met de paling
      wat is niet veel dan zeg maar als je er een avond zit hoeveel palingen ?

      Reageer

      • guppie58
        Pike Hunter
        • 04-05-2007
        • 47
        • Eindhoven

        #4
        paling is op, veel is het nergens meer.

        Reageer

        • fishie
          roof/karper visser
          • 04-05-2008
          • 52
          • visvijver

          #5
          Hoe kan dat dan?

          Reageer

          • Ivo-69
            Noob
            • 12-04-2008
            • 166
            • Zuidland

            #6
            Oorspronkelijk geplaatst door fishie
            Hoe kan dat dan?
            Lees jij geen vismagazines? De aal wordt heden ten dage met uitsterven bedreigd (bron sportvisserij Nederland) Reden daarvan: door veel waterkrachtcentralews en waterwerken lukt het de glasaal niet om de rivieren op te trekken, volgens de huidige statistieken haalt 92% van de glasaal het niet. 2de oorzaak is het veelvuldig wegvangen van glasaal door het beroep ook in Frankrijk en Spanje). Er wordt gestelt dat als er nu actie ondernomen wordt de aal nog ruim 80 jaar nodig heb om weer op volle sterkte te komen.

            Zoiets zet je te denken.....................
            Oja nog 1 statistisch gegeven: de wilde aal heeft een dioxinegehalte ruim 20 keer de toegestane norm. eetsmakelijk..................
            Kijk ik om me heen, sta ik midden in het leven

            Reageer

            • robin pen
              Newbie
              • 06-06-2008
              • 1
              • oosterwolde

              #7
              ooooooooooooooooooooohhhhhhhhh

              Reageer

              • nanoe
                Frequent aanwezig
                • 07-08-2007
                • 192
                • Amsterdam/Gorinchem.

                #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Ivo-69
                Lees jij geen vismagazines? De aal wordt heden ten dage met uitsterven bedreigd (bron sportvisserij Nederland) Reden daarvan: door veel waterkrachtcentralews en waterwerken lukt het de glasaal niet om de rivieren op te trekken, volgens de huidige statistieken haalt 92% van de glasaal het niet. 2de oorzaak is het veelvuldig wegvangen van glasaal door het beroep ook in Frankrijk en Spanje). Er wordt gestelt dat als er nu actie ondernomen wordt de aal nog ruim 80 jaar nodig heb om weer op volle sterkte te komen.

                Zoiets zet je te denken.....................
                Oja nog 1 statistisch gegeven: de wilde aal heeft een dioxinegehalte ruim 20 keer de toegestane norm. eetsmakelijk..................
                En jij gelooft dit, als het zo was met die dioxine dan had ik nu net zoveel licht moeten geven als een lantarenpaal.

                Het probleem zit in het wegvangen van de glasaal in spanje en frankrijk. De europeesche unie doet daar niks tegen en wij worden verplicht(morgen is de stemming bij de bond) om te stoppen met het vangen van deze delicatesse. Ze moeten de problemen eens aanpakken en zorgen dat de glasaal niet wordt weggevangen. In een aflevering van kootwijk aan zee zie je hoe een beroepsvisser glasaal heel duur moet kopen om zijn paling pijl opstand te houden. Het probleem zit niet in de amateur visser en de voortplanting en de blokades in de rivieren. Het probleem zit duidelijk in de beroepsvisserij die een hele goede boterham verdiend aan het wegvangen van glasaal.
                Beter goed gekopieerd dan slecht ontworpen

                Reageer

                • Douwe
                  NHSF lid van verdienste
                  • 01-07-2006
                  • 3136
                  • Leeuwarden

                  #9
                  dioxineverhaal is wetenschappelijk bewezen hoe kun je dat ontkennen??
                  200 ton aal per jaar door de sportvisser is dan geen probleem voor een dier wat wordt bedreigd?
                  Het rare is dat er altijd een excuus komt, volgens mij is het beter om de vraag te beantwoorden of de aal in de ogen van de sport bedreigd wordt in het voortbestaan.
                  En zoja wat moeten wij er mee.
                  Volgende stap is dan het beroep aanpakken maar dat is een politieke lobby die het beroep veel beter beheerst.
                  Vissen is een hobby geen religie!

                  Reageer

                  • nanoe
                    Frequent aanwezig
                    • 07-08-2007
                    • 192
                    • Amsterdam/Gorinchem.

                    #10
                    Het dioxine verhaal ontkracht ik door dat er geen algeheel verbod is gekomen om ze te eten. Iets wat in België wel gebeurde tijdens de kippen dioxine. Het is natuurlijk ook zo dat de beroeps visser de zelfde paling vang als ik. En zij mogen ze gewoon verkopen op een commerciële basis. Het lijkt mij ook dat de 950 Tondie door de beroepsvissers wordt wegvangen en geconsumeerd door derden een veel grotere bedreiging vormt voor de algehele gezondheid.
                    Het lobbyen voor een verbod op paling vissen of een uitzetverplichting van glasaal door beroepsvissers is iets wat eerst moet gebeuren, voordat men een hobby visser of hoe je zo ook wilt noemen zijn delicatessen mag afnemen.
                    Mocht sportvisserij morgen (07-06-08) besluiten dat de visser moet stoppen met het meenemen van Paling, dan is de hele organisatie van Sportvisserij Nederland geen knip voor de neus waard.
                    Beter goed gekopieerd dan slecht ontworpen

                    Reageer

                    • Douwe
                      NHSF lid van verdienste
                      • 01-07-2006
                      • 3136
                      • Leeuwarden

                      #11
                      Jij kunt een wetenschappelijk onderzoek niet ontkrachten en zeker niet omdat er al veel water is waar meenemen van aal wordt ontraden ivm dioxine.
                      Verder is het jou visie die geboren is uit eetlust en niet op een inschatting van de werkelijke situatie.
                      Een sportvisser die zonder de werkelijke achtergronden van Sportvisserij Nederland te kennen zegt dat een organisatie geen knip voor de neus waard is mag wel eens achter de oren krabben.
                      Bovendien kan Sportvisserij Nederland dat verbod niet instellen dat kan alleen de visrechthebbende vandaar dat zij steun zoeken bij de federaties die het dan weer moet hebben van de HSV.

                      Beantwoord eerst maar eens of de aal bedreigd wordt.
                      Waarschijnlijker is echter dat jij het nooit toe zult geven.
                      Vissen is een hobby geen religie!

                      Reageer

                      • Ivo-69
                        Noob
                        • 12-04-2008
                        • 166
                        • Zuidland

                        #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door nanoe
                        Het lobbyen voor een verbod op paling vissen of een uitzetverplichting van glasaal door beroepsvissers is iets wat eerst moet gebeuren, voordat men een hobby visser of hoe je zo ook wilt noemen zijn delicatessen mag afnemen.
                        Mocht sportvisserij morgen (07-06-08) besluiten dat de visser moet stoppen met het meenemen van Paling, dan is de hele organisatie van Sportvisserij Nederland geen knip voor de neus waard.
                        Deze mentaliteit is typisch nederlands, iedereen wijst met zijn vingertje naar een ander maar durft geen hand in eigen boezem te steken. Voorbeelden te over: mijn buren rijden een benzineslurper waarom zou ik dan moeten veranderen.......... Of: De regering doet te weinig aan groene energiewinning, waarom zou ik dan wel groene stroom nemen............ En ga zo maar verder.

                        Als iedereen zo'n houding zou hebben dan is het in no-time afgelopen (kijk maar naar Amerika die hebben zo'n zelfde houding)

                        Om dan toch weer op het onderwerp terug te komen, wat betrefd de palingstand is het al lang 5 voor 12 geweest...............
                        Kijk ik om me heen, sta ik midden in het leven

                        Reageer

                        • nanoe
                          Frequent aanwezig
                          • 07-08-2007
                          • 192
                          • Amsterdam/Gorinchem.

                          #13
                          Ik wil ook wel gaan lobbyen dat is het probleem niet. Ik vind alleen als je zegt een belangenorganisatie te zijn dat je dan ook de belangen moet behartigen. Dus op komen voor het vissen op paling en het mee werken aan een verbod is geen belangenbehartiging vind ik.
                          En om dan gelijk te spreken in termen van 5 voor 12 enzo lijkt mij een beetje overdreven. En wat betreft Amerika daar hebben ze maar 1 goed ding en dat is de vrijheid om een wapen aan te schaffen.
                          Beter goed gekopieerd dan slecht ontworpen

                          Reageer

                          Working...
                          😀
                          😂
                          🥰
                          😘
                          🤢
                          😎
                          😞
                          😡
                          👍
                          👎