Spro Cresta S7/2

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Visser Pieter
    Sportvisser
    • 29-05-2008
    • 366
    • Borne

    Spro Cresta S7/2

    Hallo Allemaal ,

    Ik heb een vraag, wie van jullie kent of heeft de Spro Cresta S7/2.
    Is dit een goede hengel, en wat is jullie ervaring er mee????
    Visgroet, Pieter

    VISSEN NATUURLIJK
  • Visser Pieter
    Sportvisser
    • 29-05-2008
    • 366
    • Borne

    #2
    Graag meningen, mischien een keer vast gehad in de winkel.
    Visgroet, Pieter

    VISSEN NATUURLIJK

    Reageer

    • Robin
      Vaste stok & Feeder
      • 26-11-2006
      • 490
      • Meerssen

      #3
      hoi,

      ik heb een aantal stokken van de cresta serie in m'n handen gehad, helaas kan ik je niet helpen met je vraag over de 7/2, wel viel mij op dat gemiddeld over de cresta serie gezien het vrij lichte strakken stokken waren.

      heb geduld, er zijn vast wel forumleden die je specifiekere info kunnen geven over deze bepaalde hengel.
      groetjes Robin

      "De beste tijd moet nog komen"

      Reageer

      • Visser Pieter
        Sportvisser
        • 29-05-2008
        • 366
        • Borne

        #4
        Beankt voor je reactie, dat ie licht en strak is, is natuurlijk wel een punt wat belangrijk is.
        Aangepast door Visser Pieter; 02-06-2008, 21:00. Reden: een fout in de tekst
        Visgroet, Pieter

        VISSEN NATUURLIJK

        Reageer

        • SeC_187
          Frequent aanwezig
          • 20-05-2008
          • 170
          • Wellen

          #5
          ik denk dat je best bij de verkoper eens gaat polsen.

          ik ken iemand die heeft ook een spro cresta gekocht, weet nu wel niet welk type, ma was in iedergeval voor op karper, dus kon tot 22% of 24% gaan.

          en zijn mening was dat hij wel vrij strak was maar ietsje zwaarder dan de Colmic Rbs Nuclear.

          Dus best eens in de viswinkel testen.

          Voor welk soort visserij wil je hem gebruiken ??? Voorn, karper???
          Clubkampioen Bij Puppe in Wellen 2011, 2010, 2009, 2008
          Clubkampioen De Karper in Kortessem 2011, 2010, 2009, 2007, 2006
          Clubkampioen De Snoek in Alken 2006, 2005

          http://www.bloggen.be/bij_puppe/
          http://www.bloggen.be/patrick50/

          Reageer

          • Visser Pieter
            Sportvisser
            • 29-05-2008
            • 366
            • Borne

            #6
            Mijn bedoeling was voor brasem maar ik wil ook wel op en duur kleine karpers vangen.
            Maar ik kan hem niet testen of bekijken omdat ik ik het noorden woon waar niet heel veel hengelsport zaken zijn en daar hebben ze allemaal hem niet op vooraad dus moet ik bestellen en dus dan ook direct kopen.
            Vandaar, en als ik hem koop bestel ik hem bij raven.nl want daar is de hengel niet duur
            Visgroet, Pieter

            VISSEN NATUURLIJK

            Reageer

            • Visser Pieter
              Sportvisser
              • 29-05-2008
              • 366
              • Borne

              #7
              Wat ik net hoorde van iemand van een hengelsportwinkel toen ik hem belde, die heeft de serie van spro cresta gehad en zei dat ze strak en dun waren maar wel erg kwetsbaar.
              Is dat ook echt zo heeft iemand daar ervaring mee.
              Visgroet, Pieter

              VISSEN NATUURLIJK

              Reageer

              • Alter Ego
                Newbie
                • 22-06-2006
                • 37
                • Heusden-Zolder

                #8
                In mijn vaste winkel zeiden ze mij dat de cresta reeks op zich wel goede stokken zijn maar dat spro een beetje overdrijft in de draaddikte die men er aan kan hangen..

                De winkelier zie mij dat hij daar redelijk veel kapote stukken van binnen kreeg maar dan werd er altijd gevist met dikke draad....


                Ik heb denk ik zowat de volledige cresta reeks in mijn handen gehad toen ik een hengel kocht voor men vader. Ik was van plan om eentje van spro te kopen aangezien ik zelfd de crafty carp heb van spro. Geen enkele stok uit die reeks kon mij hetzelfde gevoel geven als die crafty carp.... Zeker de lagere reeksen vond ik helemaal niet strak zijn en voelde log aan... Ik heb nadien een colmic nuclear gekocht, de prijs van deze en de cresta 10/12 lag ongeveer op hetzelde niveau toen maar de colmic stak er nog stukken boven uit kwa afwerking/strakheid....


                Welk is het budget dat je voor ogen hebt en moeten er topsets bij zitten of niet???

                Reageer

                • Visser Pieter
                  Sportvisser
                  • 29-05-2008
                  • 366
                  • Borne

                  #9
                  Ik zat te denken aan de cresta s7/2 van 8 meter, bij raven voor 89,99 euro.
                  Ik ben nog maar twee jaar aan het vissen en doe het voor mijn plezier.
                  dus hoef ik niet z'n dure wedstrijdhengel. want ik wil op en duur ook wel naar het feeder vissen.
                  Visgroet, Pieter

                  VISSEN NATUURLIJK

                  Reageer

                  • jodoti
                    Vrije witvisser
                    • 03-02-2007
                    • 207
                    • Tilburg

                    #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Visser Pieter
                    Mijn bedoeling was voor brasem maar ik wil ook wel op en duur kleine karpers vangen.
                    Maar ik kan hem niet testen of bekijken omdat ik ik het noorden woon waar niet heel veel hengelsport zaken zijn en daar hebben ze allemaal hem niet op vooraad dus moet ik bestellen en dus dan ook direct kopen.
                    Vandaar, en als ik hem koop bestel ik hem bij raven.nl want daar is de hengel niet duur
                    Vlemmix Steenwijk zal hem zeker ook hebben.

                    Reageer

                    • SeC_187
                      Frequent aanwezig
                      • 20-05-2008
                      • 170
                      • Wellen

                      #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door Visser Pieter
                      Ik zat te denken aan de cresta s7/2 van 8 meter, bij raven voor 89,99 euro.
                      Ik ben nog maar twee jaar aan het vissen en doe het voor mijn plezier.
                      dus hoef ik niet z'n dure wedstrijdhengel. want ik wil op en duur ook wel naar het feeder vissen.
                      Het lijkt me logisch dat wanneer je naar duurder materiaal,je stok dunner en strakker zal worden. Maar als je zegt dat het maar voor het plezier is, dan zou ik zeggen ga ervoor.
                      Je moet wel opletten zoals hier boven al vermeld is, met dikte van de draad die je er gaat aanhangen. Je kan misschien er een elastiek in zetten, deze zorgt ervoor dat je hengel niet zo zwaar belast wordt.
                      Clubkampioen Bij Puppe in Wellen 2011, 2010, 2009, 2008
                      Clubkampioen De Karper in Kortessem 2011, 2010, 2009, 2007, 2006
                      Clubkampioen De Snoek in Alken 2006, 2005

                      http://www.bloggen.be/bij_puppe/
                      http://www.bloggen.be/patrick50/

                      Reageer

                      • SeC_187
                        Frequent aanwezig
                        • 20-05-2008
                        • 170
                        • Wellen

                        #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door Alter Ego
                        Ik heb nadien een colmic nuclear gekocht, de prijs van deze en de cresta 10/12 lag ongeveer op hetzelde niveau toen maar de colmic stak er nog stukken boven uit kwa afwerking/strakheid....
                        Ik denk dat je de perfecte keuze gemaakt hebt

                        Heb vorige zondag nog 2 van 6 kg eruit gehaald met deze stok tijdens een wedstrijd(6.600 en 6.280). Ik vis nu al 3 jaar denk ik met deze stok en nog ma 2 keer een stuk gehad.
                        Een keer te fel op gepitst met mijn duim==> een barstje.
                        en 2de keer , kwaad omdat ik beet had gemist te fel terug geklopt en krak zei het 4de stuk.
                        2keer mijn eigen fout dus.

                        Ik vis er altijd 20% mee en nog nooit problemen mee gekent.
                        Clubkampioen Bij Puppe in Wellen 2011, 2010, 2009, 2008
                        Clubkampioen De Karper in Kortessem 2011, 2010, 2009, 2007, 2006
                        Clubkampioen De Snoek in Alken 2006, 2005

                        http://www.bloggen.be/bij_puppe/
                        http://www.bloggen.be/patrick50/

                        Reageer

                        • Alter Ego
                          Newbie
                          • 22-06-2006
                          • 37
                          • Heusden-Zolder

                          #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door Visser Pieter
                          Ik zat te denken aan de cresta s7/2 van 8 meter, bij raven voor 89,99 euro.
                          Ik ben nog maar twee jaar aan het vissen en doe het voor mijn plezier.
                          dus hoef ik niet z'n dure wedstrijdhengel. want ik wil op en duur ook wel naar het feeder vissen.

                          met dit in het achterhoofd dan zal zo'n cresta s7/2 zeker voldoen aan uw noden...

                          De 8 meter versie zal waarschijnlijk ook nog strakker zijn als de 9.5 die ik vast gehad heb...


                          En zoals reeds gezegd, ofwel elastiek voor de zware schokken op te vangen, ofwel geen 20% aan de stok hangen...


                          @SeC_187 idd die hengel is niet snel stuk te krijgen, spijtig genoeg vis ik er niet vaak mee omdat deze van men vader is. En als hij die nie gebruikt pikt men vriendin hem in

                          Reageer

                          • Visser Pieter
                            Sportvisser
                            • 29-05-2008
                            • 366
                            • Borne

                            #14
                            @SeC_187 idd die hengel is niet snel stuk te krijgen, spijtig genoeg vis ik er niet vaak mee omdat deze van men vader is. En als hij die nie gebruikt pikt men vriendin hem in
                            Hoezo, niet snel stuk te kijgen, ik hoor juist dat ie best kwetsbaar is.
                            Als ik zo alles lees.

                            Maar trouwens een elastiek weet ik nog niet een kant wil ik het wel, maar voor mijn idee zie ik het zelf nog niet zo zitten met een elastiek.
                            En als je hem niet regelmatig gebruikt want op en duur wil ik mischien ook wel meer naar de feeder.
                            Maar een elastiek er in bouwen kan altijd dan nog wel.
                            Visgroet, Pieter

                            VISSEN NATUURLIJK

                            Reageer

                            • SeC_187
                              Frequent aanwezig
                              • 20-05-2008
                              • 170
                              • Wellen

                              #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door Visser Pieter
                              Hoezo, niet snel stuk te kijgen, ik hoor juist dat ie best kwetsbaar is.
                              Als ik zo alles lees.
                              Door eigen kwaad.

                              maar op volle lengte ga je hem nie snel kapot doen.

                              ik vis er soms eens mee met alleen de eerste 4 delen op karpers van een kilo(hiervoor is deze stok natuurlijk niet gemaakt) en zelfs dan heb je er geen problemen mee.

                              Mijn opinie een van de sterkste stokken die er gemaakt zijn.
                              Na de magic powerlight pro dan(ma deze is op 9.5 iets minder strak)
                              Clubkampioen Bij Puppe in Wellen 2011, 2010, 2009, 2008
                              Clubkampioen De Karper in Kortessem 2011, 2010, 2009, 2007, 2006
                              Clubkampioen De Snoek in Alken 2006, 2005

                              http://www.bloggen.be/bij_puppe/
                              http://www.bloggen.be/patrick50/

                              Reageer

                              Working...
                              😀
                              😂
                              🥰
                              😘
                              🤢
                              😎
                              😞
                              😡
                              👍
                              👎