Bulklood plaatsing

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • RichardN.
    Newbie
    • 19-04-2005
    • 5

    Bulklood plaatsing

    Hallo,

    hier nogmaals een vraag. Bij het optuigen van mijn matchhengels gebruik ik doorgaans een onderlijn van 45 cm. Deze onderlijn verbind ik middels een wartel met mijn hoofdlijn. Nu zet ik mijn bulklood 55 cm boven deze wartel. Dit is puur om in de war gooien te voorkomen.
    Mijn vraag is, is dit nu nodig? Ik zou liever mijn bulk lood direct boven mijn wartel plaatsen. Dit omdat ik hiermee in onderdieper water kan vissen (minder dan 90 cm) en omdat ik dan doorgaans aanbeten sneller registreer.

    Ik ben benieuwd of dit evengoed kan .
  • SjorsV
    Newbie
    • 09-08-2007
    • 40
    • Eindhoven

    #2
    hi,

    Je moet bij een montage altijd uitgaan van ongeveer 75% gewicht bij je dobber en dan 25% naar onderen verdeeld zoals hier : http://www.abc-sportvissen.be/pagina...h%20hengel.htm

    Een bulk zoals jij beschrijft werkt dus niet optimaal als je bovenhands ingooit, tenzij je een slider(schuifdobber) op je bulk laat rusten bij het inwerpen. Voor 90cm diepte zal denk ik 90% van dit forum echter een vaste montage pakken met 75/25 zoals aangegeven. Sommigen gebruiken als die 25% enkel 3 stuks nr.8. Het kleinste warteltje is equivalent aan een nr.10.

    suc6!

    Reageer

    • Theo de Kreij
      VOERBOER
      • 03-06-2003
      • 2345
      • Zoetermeer

      #3
      Mee eens. Bulk is vooral voor wanneer de vis bij iedere inzet bijt. Door wat te verdelen is de registratie gevoelig en wekt het net wat minder argwaan bij de vis. Mijn vraag is echter, hoezo een onderlijn van 45 cm op 90 cm water? Een onderlijn van 20 cm is veel beter wanneer het gaat over lood verdelen, tenzij je het lood ook op de onderlijn zet.
      Mvrgr,

      Theo de Kreij.

      ********************************
      Teamcaptain Marcel v/d Eynde Nederland
      ********************************

      www.peche-tackle-europe.com

      Reageer

      Working...
      😀
      😂
      🥰
      😘
      🤢
      😎
      😞
      😡
      👍
      👎