lijst van viswateren mee

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Visser Pieter
    Sportvisser
    • 29-05-2008
    • 366
    • Borne

    lijst van viswateren mee

    Hallo allemaal,

    Ik heb in het visblad gelezen dat je nu ook de landelijke lijst van viswateren moet menemen als je gaat vissen, en ik dan hoor ik van iemand anders dat het niet zo is en de een zecht dat je er een boete voor kunt krijgen als je hem niet mee neemt en dan ander zecht van niet.
    Wat is nou waar, moet je hem nou menenmen en als je hem niet hebt kun je er dan een boete voor krijgen ?????
    Visgroet, Pieter

    VISSEN NATUURLIJK
  • Pieter Stam
    Tinca Tinca
    • 11-10-2002
    • 2882
    • NL

    #2
    Ja je moet die lijst altijd bij je hebben. En eventuele aanvullingen ook, als die van toepassing zijn op je water. En dat is ook altijd zo geweest. Makkelijk is anders maarja, nog altijd beter dan een helle Iullige boete.

    Groet, Pieter

    Reageer

    • Douwe
      NHSF lid van verdienste
      • 01-07-2006
      • 3136
      • Leeuwarden

      #3
      Totaal onnodige vraag lees hiervoor het voorblad eens van de Landelijke Lijst.
      Om mensen het lezen te leren is de transactie € 90,00.
      Vissen is een hobby geen religie!

      Reageer

      • Visser Pieter
        Sportvisser
        • 29-05-2008
        • 366
        • Borne

        #4
        Van het begin is het volgens mij nog niet want het staadt deze maand voor het eerst in het visblad.
        Ik vind het wel azo want zulke dingen moeten de controlurs zelf weten vind ik.
        Visgroet, Pieter

        VISSEN NATUURLIJK

        Reageer

        • Douwe
          NHSF lid van verdienste
          • 01-07-2006
          • 3136
          • Leeuwarden

          #5
          Pieter dat is jarenlang niet anders geweest maar jij LEEST NIET wat er op de LIJST staan anders had je het ALLANG geweten.
          Je laatste zin is een lachertje en slaat nergens op.
          Vissen is een hobby geen religie!

          Reageer

          • Visser Pieter
            Sportvisser
            • 29-05-2008
            • 366
            • Borne

            #6
            nou dan lopen visbladen ook veel achter, en dat laatse zinnetje van mij is gewoon zo.
            Ik weet niet wat jij voor persoon bent, maar als ik ga vissen en een vispas bij me heb is het genoeg waarom moet je de lijst van viswateren ook dan nog mee hebben, omdat de controleurs politie moet kunnen controleren of je er mag vissen, dat moeten ze zelf weten al die blauw blauw anders kunnen ze je ook overal voor bekeuren en weten ze allesm ze moeten gewoon zelf de lijst menemen.
            Visgroet, Pieter

            VISSEN NATUURLIJK

            Reageer

            • Pieter Stam
              Tinca Tinca
              • 11-10-2002
              • 2882
              • NL

              #7
              Lastig is het inderdaad wel. Daar ben ik het mee eens. Maar je kan natuurlijk niet van een agent verwachten dat hij alle viswateren uit zn hoofd weet. Het is voor ons vissers al bijna een onbegonnen zaak om te achterhalen of je ergens mag vissen, laat staan voor de dienders. Zelfs met boekje vind ik het vaak nog lastig zat.

              Van verenigingscontroleurs en boa's die speciaal conroleren in die regio vind ik wel dat ze moeten weten wat de regels zijn. Maar over het algemeen weten ze dat wel, want vooral boa's, in ieder geval degenen die ik ken, hebben maar één hobby... en dat is boetes uitdelen. Ik vind het schandalig dat deze heren avond na avond dezelfde vissers (locals) controleren terwijl ze die vergunning van hen al 100 x gezien hebben... En reken maar dat er geen woord tussen te krijgen is mocht je je papieren de 101e keer vergeten zijn...

              Met politieagenten langs de waterkant heb ik eigenlijk alleen paar goeie ervaringen. Verschillende keren heb ik al meegemaakt dat ze alleen een praatje kwamen maken zonder naar de vergunning te vragen. "Ach 't zal wel goed zijn joh, ik geloof wel dat 't in orde is... ik zie dat je serieus bezig bent".

              Maargoed... het beste is om gewoon de juiste pasjes en papieren bij je te hebben. Dan hoef je voor het 'blauw' niet meer bang te zijn.

              MVG,
              Pieter

              Reageer

              • Harpie
                Specimen Hunter
                • 13-02-2003
                • 1009
                • Emmen

                #8
                Aanvullingslijst wateren
                Gedurende het jaar komen extra wateren beschikbaar voor de sportvissers.
                Deze worden opgenomen in een aanvullingslijst. Bij de vispas 2008 is in de
                envelop de aanvulling 2008 gevoegd. Sindsdien zijn nog meer wateren be-
                schikbaar gekomen. De allerlaatste aanvullingslijsten die horen bij de vispas
                en de kleine vispas worden op de website www.vispas.nl gezet. Als je in
                één van de wateren wilt vissen, dan moet de aanvullingslijst worden uitgeprint
                en bij het vissen worden meegenomen.

                Ook met bovenstaande zal je rekenschap moeten houden.
                Regels zijn nu eenmaal regels.

                Gr,
                Harpie
                https://www.prestonfishing.nl/

                Reageer

                • Visser Pieter
                  Sportvisser
                  • 29-05-2008
                  • 366
                  • Borne

                  #9
                  Ik ben het er wel mee eens, maar ik denk de controleurs moeten gewoon zelf z'n boekje menemen, moet je elke keer dat ding mee nemen kun je hem weer niet vinden ik vind het gewoon dom ze moeten gewoon zelf een menemen.
                  Maar ja, maar mogen alle controleur een boete uitdelen????
                  want ik las dat er ook een paar waren die je alleen maar mochten waarschuwen???
                  Visgroet, Pieter

                  VISSEN NATUURLIJK

                  Reageer

                  • Pieter Stam
                    Tinca Tinca
                    • 11-10-2002
                    • 2882
                    • NL

                    #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Harpie
                    Als je in
                    één van de wateren wilt vissen, dan moet de aanvullingslijst worden uitgeprint
                    en bij het vissen worden meegenomen.

                    Ook met bovenstaande zal je rekenschap moeten houden.
                    Regels zijn nu eenmaal regels.

                    Gr,
                    Harpie
                    UIteindelijk heb je dan dus inderdaad een vispas, een dik boekje, een boekje met uitbreidingen en een stapel prints.

                    Reageer

                    • Visser Pieter
                      Sportvisser
                      • 29-05-2008
                      • 366
                      • Borne

                      #11
                      Ja dat snap ik nou ook niet helemaal als dat zo was werdt het mij wel te gek
                      Visgroet, Pieter

                      VISSEN NATUURLIJK

                      Reageer

                      • 4x14
                        Banned
                        • 10-12-2006
                        • 849
                        • Brielle

                        #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door Visser Pieter
                        Ja dat snap ik nou ook niet helemaal als dat zo was werdt het mij wel te gek
                        als je geld zat hebt neem je ze toch gewoon niet mee ?
                        je kan heel het forum wel vol stoken met allemaal van die onzin over iets dat je niet mee wilt nemen maar toch moet. het hoort er nou eenmaal bij die boekjes. dus gewoon meenemen!

                        Reageer

                        • reijntjes
                          Swingt(o)(i)pper
                          • 12-12-2005
                          • 3497
                          • Asten

                          #13
                          maar ik denk de controleurs moeten gewoon zelf z'n boekje menemen, moet je elke keer dat ding mee nemen kun je hem weer niet vinden ik vind het gewoon dom ze moeten gewoon zelf een menemen.
                          Weet je wat ik dom vind , dat je dat "ding" niet kunt vinden !
                          Dat boekje lkigt gewoon in je kist . altijd !
                          Groeten

                          Frank

                          2015 de Belgen verslagen in eigen huis
                          2016 walk-over Blauforlaet !
                          2017 Nipt verloren in Booischot maar volgend jaar gaat de zegereeks weer door!
                          2018 smadelijke nederlaag in Blauforlaet
                          2019 Nipt verloren in Beerse maar niet naar huis gevist !

                          Reageer

                          • RenéTom
                            Frequent aanwezig
                            • 10-10-2007
                            • 121
                            • Kerkrade

                            #14
                            Ik heb mijn vispas in mijn beurs en de landelijke lijst van viswateren heb ik een vaste plek in mijn viskist gegeven kan ik hen ook nooit vergeten, Dus als ik ergens anders zou willen vissen dan heb ik mijn papieren altijd bij me, want mijn viskist gaat altijd mee.

                            dit is mijn instelling en daar wijk ik niet van af. elke bekeuring is er één te veel, en voor 90,00 Euro kan je veel materiaal aanschaffen om te vissen.

                            Stel je hebt een leuke stek gevonden en je hebt de vissen op je plek , dan ga je met veel vertrouwen visssen vangen, maar komt er een controleur die je papieren vraagt dan kan je toch met een gerust gevoel alles laten zien, en je dag is dan teminste niet verpest doordat je zo stom bent geweest om dat boekje niet bij je te hebben.

                            paspoort of Id-kaart moet je ook bij je hebben : Nederland heeft indentificatieplicht.
                            " Vissen= ontspanning voor echte mannen"(en ook vrouwen)

                            Reageer

                            • Douwe
                              NHSF lid van verdienste
                              • 01-07-2006
                              • 3136
                              • Leeuwarden

                              #15
                              Het is nu eenmaal zo dat je het moet nemen zo het is, bij de introductie van de vispas is wettelijk vastgesteld dat de lijst deel uit maakt van de schriftelijke toestemming.
                              Iedere visser moet ZELF aan kunnen tonen dat hij ergens mag vissen.
                              Of je het er mee eens bent of niet doet helemaal NIETS ter zake.

                              Je kunt het weten op de omslag staat dat je de lijst mee MOET nemen en op de achterkant staat de prijs van de lijst dat is wettelijk vastgelegd.

                              En inderdaad voor 90 euro kun je leuke andere dingen kopen.
                              Aangepast door Douwe; 07-06-2008, 12:17.
                              Vissen is een hobby geen religie!

                              Reageer

                              Working...
                              😀
                              😂
                              🥰
                              😘
                              🤢
                              😎
                              😞
                              😡
                              👍
                              👎