Nieuw haaksysteem van Fred Wolf

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Kosmozz
    Match en Feeder
    • 25-07-2005
    • 1959
    • Hannut

    Nieuw haaksysteem van Fred Wolf

    Het is hem dan toch gelukt om zijn nieuwe haaksysteem van de grond te krijgen

    Volgens mij geschikt tm haak 16, niet kleiner.

    Carpe Diem
  • Noel Gulpen
    Rutsekletser
    • 11-10-2007
    • 450
    • Nieuwkuijk

    #2
    Easy2 hook

    Dit syssteem kan nooit en te nimmer werken bij de witvisserij en bij een haak kleiner dan No.8. De simpele reden hiervoor is simpelweg dat je met een gewone hakensteker deze haak niet verwijderd krijgt. Dus zal met een tangetje onthaakt moeten worden. Daarnaast denk ik dat bij de kleine haken geen mogelijkheid bestaat om zo een klein losstaand iets als deze extra knobbel er stevig aan te krijgen. Materiaal is te dun en te licht voor stevig te kunnen zijn.

    Groeten Noel
    Noel Gulpen

    Reageer

    • rickie
      hoe kouder hoe beter
      • 18-11-2005
      • 2377
      • Oldebroek

      #3
      Dit had ik toch niet verwacht, moet ik eerlijk zeggen. Heb al jaren de verhalen aan moeten horen, maar eindelijk is t er dan toch van gekomen.

      Reageer

      • lolo
        Geniet maar niet met mate
        • 01-05-2003
        • 3873
        • Weesp

        #4
        Als ze iets in het groot kunnen maken waarom dan niet in het klein misschien een iets andere benadering ??Aals ze in het kleinste loodtje nog een gleufje kunnen maken voor je lijn waarom dan niet voor een haakje een bobbel of wat dan ook .
        En je kan toch een iets grotere hakensteker pakken die daar wel weer overheen gaat ?


        gr john
        Groetjes
        Johnny

        Match
        Feeder
        Stok

        Reageer

        • Eduard
          Moderator
          • 11-08-2004
          • 3278
          • Sappemeer

          #5
          Ik heb inderdaad zo mijn twijfels bij dit haaksysteem bij haakjes 22 en lijntjes 08/00 en kleiner.... Wat als ik een mooie 'floating' made met bijbehorende wriemelende vers de vase aan het haakje rijg? Volgens mij zwemt de heleboel dan in no-time gewoon weg (heb ik niet alleen geen vis, heb ik ook geen haakje meer) maar bovendien, wat is er mis met het aloude bledje met bijbehorend knoopje?
          groet,
          Eduard

          Reageer

          • jeroenk
            zolang er geen ijs ligt..
            • 27-12-2005
            • 1490
            • Oldebroek

            #6
            ideaal voor de amerikaanse roofvissers enz.
            hier in nederland zal alleen de recreatieve visser er wat aan hebben, denk ik.
            maarja eerlijk gezegt had ik niet verwacht dat hij het nog zo ver zou komen met zijn uitvinding

            Reageer

            • spuiliefhebber
              Verificatie gaande...
              • 22-04-2006
              • 4156
              • onbekend

              #7
              god oh god hebben ze weer een gouden uitvinding.

              ik schat dat ik hier nog een 10000 haakjes heb liggen als die opzijn hoor ik wel of deze nog te koop zijn.

              maak liever een zelfstellend plateau wat vanzelf uit de kofferbak kruipt en op je nummer waterpas gaat staan

              Reageer

              • nanoe
                Frequent aanwezig
                • 07-08-2007
                • 192
                • Amsterdam/Gorinchem.

                #8
                Ziet er leuk uit, weet niet of het echt gaat werken. Ben een beetje scepties over dit systeem.
                Beter goed gekopieerd dan slecht ontworpen

                Reageer

                • Johannes

                  #9
                  Pfff, eindelijk, het is hem gelukt, het komt op de markt.
                  Had eerlijk gezegd niet verwacht dat het Fred als kleine ondernemer zou lukken, maar nu het zover is hoop ik dat hij er succes mee heeft.
                  Heb in het verleden al diverse demonstraties van Fred gehad ( met normale maten, niet die uit het filmpje) en ik moet eerlijk toegeven, het werkt (ook de kleinere maten).

                  Reageer

                  • Kosmozz
                    Match en Feeder
                    • 25-07-2005
                    • 1959
                    • Hannut

                    #10
                    Hij heeft het zeker niet makkelijk gehad. Zo'n beetje alle grote haakproducenten hadden hem uitgesloten. 1 producent heeft zelfs zijn idee gejat en na een kleine aanpassing zelf op de markt gebracht, terwijl ze beloofden om met hem in zee te gaan, nice...
                    Carpe Diem

                    Reageer

                    • martinwinschoten
                      ONVOORSTELBAAR
                      • 17-02-2008
                      • 798
                      • Winschoten

                      #11
                      Leuk bedacht, maar zie er niet echt voordelen in!
                      Team Bobs hengelsport Prinz Royal

                      Team Attrafish Nederland

                      Reageer

                      • dick61
                        Newbie
                        • 23-05-2008
                        • 1
                        • Zwolle

                        #12
                        Eindelijk komt die dan toch begin augustus is de bedoeling heb ik van Fred gehoord ik heb er zelf al mee gevist en het werkt echt "klasse systeem" diegene die niet de voordelen van dit systeem zien kan ik misschien al wel het volgende meedelen zeer snelle montage 3 tot 5 seconden / wisselen van de haak binnen 10 seconden / hogere trekkracht van de verbinding lijn - haak / zet de haak zonder te kijken aan de lijn ( ook handig bij wat minder zicht) / hoef de hoofdlijn tijdens het aanzetten niet meer strak te houden misschien is het inderdaad nodig om een iets grotere hakensteker te gebruiken maar als dat alles is waar hebben we dan over nee eerst de haken uitproberen en dan oordelen is mijn advies laten we eens blij zijn met iemand die zijn nek durft uit te steken om iets echt innovatiefs op de markt te brengen.
                        Ik vis nu meer dan 40 jaar ( rond 25 jaar wedstrijden ) en heb op haken gebied nog nooit zoiets moois gezien.
                        Groeten en goede vangsten gewenst Dick.

                        Reageer

                        • jeroenk
                          zolang er geen ijs ligt..
                          • 27-12-2005
                          • 1490
                          • Oldebroek

                          #13
                          geen last met onthaken?
                          ik kan me voorstellen dat zo'n hake steker achter het bultje blijft zitten

                          Reageer

                          • feedervisser
                            Met enige kennis...
                            • 27-03-2008
                            • 389
                            • merelbeke

                            #14
                            hoi

                            voor mij zal het zeker niet zijn,ik blijf bij mijn goede fijne haakjes

                            gr marnix

                            Reageer

                            Working...
                            😀
                            😂
                            🥰
                            😘
                            🤢
                            😎
                            😞
                            😡
                            👍
                            👎