bevestigen onderlijn

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • pinda1
    knoeiert
    • 01-12-2007
    • 48
    • bergschenhoek

    bevestigen onderlijn

    Hallo,
    Bij de laatste twee keer vissen had ik erg veel last van m'n onderlijntje die gedraaid kwam te zitten om het laatste loodje, kost veel tijd en irritatie...
    Als ik het onderlijntje vervangen had dan was het over maar na een half uurtje begon het gelazer weer.
    Hoe bevestigen jullie je onderlijn aan je hoofdlijn en hoe voorkom je dat het in de war raakt met je hoofdlijn?
    Ik bevestig d.m.v. lus door lus verbinding...

    alvast bedankt voor jullie reacties!
    groet Robert
  • janb
    jan b
    • 21-11-2005
    • 1982
    • 't Nieuweland

    #2
    welke nylon gebruik je voor je onderlijnen /hard of zacht en welke diameter.
    Groeten van Jan de visser

    Reageer

    • pinda1
      knoeiert
      • 01-12-2007
      • 48
      • bergschenhoek

      #3
      ik gebruik G-line 0,08 en 0,10 mm. als onderlijn...
      hard of zacht? zit daar ook nog verschil in dan?

      groeten Robert

      Reageer

      • janb
        jan b
        • 21-11-2005
        • 1982
        • 't Nieuweland

        #4
        Dan is de ramp in een keer verklaard ik vis ook met g lijn in de winter niks mis mee maar bind hem aan de feeder en je zit in de problemen zeker met 0/8 en 0/10. g lijn is een zachte soepele lijn voor de feeder niet geschikt ,het zal wel lukken maar dan moet je naar 0/14 0/16 of 0/18 ,maar een zachte lijn geeft zo wie zo problemen zeker in samen hang met de snelle molens van tegenwoordig zet een paar casters op je haak en draai de zaak naar binnen met een snelheid van pak hem beet een metertje per slingerslag en een prachtig gekinkelde draad is het resultaat ik zou voor een wat stuggere lijn kiezen ,maar ja wie ben ik!!!
        Groeten van Jan de visser

        Reageer

        • janb
          jan b
          • 21-11-2005
          • 1982
          • 't Nieuweland

          #5
          Sorry ik had je vraag niet goed gelezen,ik dacht dat het om een feeder montage ging .Maar G lijn is nog al omstreden ik ken veel vissers die er zeer tevreden over zijn ,maar ik ken er ook een paar die willen er absoluut niets van weten ,die vissen dan toch weer liever met een hardere onderlijn ,zeker omdat je elastiek montage de klap toch wel opvangt ,dus dat is een keus die je maakt, maar ik heb altijd geleerd in de visserij als iets niet werkt of je overlast bezorgt gooi het weg zo ver als het vliegen kan ,straks zit je op een grote wedstrijd lekker in de vis en heb je in eens een heleboel ellende met die zachte onderlijnen en weg goeie klassering,dus denker eens over, of probeer het eens met een wat hardere lijn ,als je niets probeert leer je ook nooit wat ,succes
          Groeten van Jan de visser

          Reageer

          • Dennis Benton
            Komt net kijken
            • 28-11-2007
            • 69
            • Sittard (Limburg)

            #6
            beste Jan, welke lijn zou jij dan aanraden. Ik herken namelijk het probleem van pinda. Ik had eerst het idee om fluorcarbon te gebruiken aangezien het nagenoeg onzichtbaar is onder water ,maar ja welke dikte zou je dan nemen. 0.12/0.14
            Fishermen never die, they just smell that way

            Reageer

            • janb
              jan b
              • 21-11-2005
              • 1982
              • 't Nieuweland

              #7
              Dennis je moet even niet vergeten dat de trekkracht van de fluo lijn wat lager licht als de normale lijn ,dat wil dan zeggen, je hooft lijn is dan0/12 en je fluo onderlijn komt dan uit op 0/14,en dan is je trekkracht lager als je hooft lijn ,maar het grote voordeel is dat het lijntje onder water onzichtbaar is voor de vis ,maar op zich is er met de fluo lijn niets mis .
              De lijnen waar ik mee vis zijn 0/09 trekkracht 1.26 van Aksiona .en de supercompetition van tubertine ,dat zijn lijnen waar ik al heel lang mee vis ,en wat het aller belangrijkste is ik heb er geen problemen mee .dus wat houd je tegen om ze eens te proberen.
              Groeten van Jan de visser

              Reageer

              • Randy Breukel
                Wedstrijdvisser
                • 10-04-2007
                • 244
                • Rozenburg (zh)

                #8
                Ik had dezelfde problemen met mijn onderlijnen, maar dan met mimetix.
                0/06 wel te verstaan. Ik vond het niks. Nu vis ik met Sensas lijnen, werkt geweldig. 0/06,0/08
                De groeten

                Reageer

                • pinda1
                  knoeiert
                  • 01-12-2007
                  • 48
                  • bergschenhoek

                  #9
                  Bedankt voor jullie reacties...
                  Zijn er ook nog negatieve ervaringen met fluorcarbon?
                  En vissen jullie met verschillende lengtes onderlijn? Waarom? En welke lengte dan?

                  groeten Robert

                  Reageer

                  • Randy Breukel
                    Wedstrijdvisser
                    • 10-04-2007
                    • 244
                    • Rozenburg (zh)

                    #10
                    Ik vis altijd met onderlijnen van 20cm, vind ik een super maat, ongeacht hoe zwaar je zit ligt je aas altijd natuurlijk, deze maat past mooi in een mapje en is makkelijk te knopen, als je kleine lusjes maakt en deze goed aantrekt heeft het bijna geen weerstand en zakt je aas natuurlijk, ik vind langere onderlijnen onzin, als je je lood omhoog schuift bereik je volgens mij hetzelfde effect, (met de feeder is het een ander verhaal...) goeie tuigen maken loont, ik heb 3 dagen achterheen zitten knopen en heb er nu nog plezier van. al hoorde ik laatst bij een wedstrijd iemand vertellen dat hij zijn tuigen om de zoveel maanden vervangt


                    Dan heb ik nog een vraagje, ik het niet makkelijk om een stuitje te maken en dan de haak door de eigen lus v/d onderlijn halen en aantrekken, zeker tijdens wedstrijden lijkt mij dit makkelijk, iemand ervaring hiermee??


                    gr, randy
                    De groeten

                    Reageer

                    • Harpie
                      Specimen Hunter
                      • 13-02-2003
                      • 1009
                      • Emmen

                      #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door piethein
                      Dan heb ik nog een vraagje, ik het niet makkelijk om een stuitje te maken en dan de haak door de eigen lus v/d onderlijn halen en aantrekken, zeker tijdens wedstrijden lijkt mij dit makkelijk, iemand ervaring hiermee??gr, randy
                      Bij het feederen doe ik niet anders, geeft totaal geen problemen, sterker nog, gaat sneller en makkelijker dan lus in lus.

                      Gr,
                      Harpie
                      https://www.prestonfishing.nl/

                      Reageer

                      • Randy Breukel
                        Wedstrijdvisser
                        • 10-04-2007
                        • 244
                        • Rozenburg (zh)

                        #12
                        Bij het feederen doe ik dit ook, veel makkelijker inderdaad,
                        maar is het met de stok ook bruikbaar? lijkt me dat het minder weerstand heeft in het water?

                        ik hoor het graag
                        De groeten

                        Reageer

                        • Amadeus
                          Knoeit wat aan het water.
                          • 02-09-2007
                          • 1626
                          • Westerlee

                          #13
                          Ik gebruik een mini(speld)wartel, deze word tijdens het uitloden uiteraard meegenomen.
                          Ik gebruik ze zowel voor de vaste alswel voor mijn Feeder.
                          https://excelsior-hoogkerk.jouwweb.nl

                          Reageer

                          • Randy Breukel
                            Wedstrijdvisser
                            • 10-04-2007
                            • 244
                            • Rozenburg (zh)

                            #14
                            Tja, ik vind dat niet zoveel, ik heb het van de winter ook overwogen omdat ik het lusje v/d hoofdlijn niet openkrijg bij -5 Ik vind dat je té weinig kan proberen, geen grotere haak, geen dikkere haak en nooit een andere aaspresentatie. Dus het enige voordeel in mijn opzicht is dat het altijd open blijft staan.

                            Met de Feeder is het een ander verhaal, dan zou het wel kunnen werken denk ik,
                            verbeter me als het niet waar is, ik ben benieuwd of jullie argumenten hebben om het wél te gebruiken. Met die warteltjes zie ik het niet gebeuren; "Wie het kleine niet begeerd, thuis best."

                            De groeten

                            Reageer

                            • Amadeus
                              Knoeit wat aan het water.
                              • 02-09-2007
                              • 1626
                              • Westerlee

                              #15
                              @Piethein,
                              Motiveer je antwoord........
                              Te zwaar, te groot of?????
                              https://excelsior-hoogkerk.jouwweb.nl

                              Reageer

                              Working...
                              😀
                              😂
                              🥰
                              😘
                              🤢
                              😎
                              😞
                              😡
                              👍
                              👎