Hoe vang je vissen met een vliegenhengel ?

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Pim_Cha
    Newbie
    • 24-06-2008
    • 2
    • amsterdam

    Hoe vang je vissen met een vliegenhengel ?

    Hallo allemaal,

    Heb onlangs een vliegenhengel (5) aangeschaft.
    Hengel en reel zijn van het merk shimano met daarbij een drijvende lijn.
    Ik ben geheel een beginner wat betreft het vliegvissen en heb me wel vooraf laten adviseren dat hengel en toebehoren op elkaar afgestemd moeten zijn.


    Op aanraden heb ik me eerst gefocust op het fatsoenlijk werpen van de lijn wat me nu wel aardig lukt. Echter zou ik hiermee ook wel een visje willen vangen……….
    Hoe doe je dat ?
    Heb met diverse droge vliegen op het water gevist maar kon geen reactie van enige vis waarnemen.
    Heb met nimfen gevist die gelijk naar beneden zakken………….natte vliegen ……….

    Ik ben woonachtig nabij Amsterdam en heb hier op diverse locaties gevist zonder resultaat.
    Uitgeweken naar de Ijssel en de Lek , boeren slootjes nabij Gouda……..geen resultaat.

    Ik weet zeker dat er vissen zaten op genoemde wateren echter wist ik ze niet te vangen.
    Wat gaat er fout ?
    Heb de vliegen ( natte , droge, nimfen ) gekocht in een grote bekende hengelsportzaak.
    Heb ik misschien wel aanbeet gehad maar niet gevoeld of waargenomen ?

    Kortom kan iemand mij vertellen en of op weg helpen waar dit probleem aan schort.
    Zijn het de vliegen ? Heb alle vliegen geprobeerd.
    Ligt het aan de techniek van het vissen ? Moet je de vlieg laten bewegen ?
    Wat doe je lijn met een aanbeet ?


    Wie o wie kan mij helpen.
    Met vriendelijke groet,
    Pim
  • Rick de visser
    Alrounder&Binder
    • 28-02-2007
    • 166
    • Nw-Roden

    #2