Vissen in Italie

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • reijntjes
    Swingt(o)(i)pper
    • 12-12-2005
    • 3497
    • Asten

    Vissen in Italie

    Dit jaar gaat de reis naar Italie.
    We zitten in de buurt van Albenga in de Noord-Italiaanse regio Ligurie.
    Weet iemand of je daar kunt vissen ?
    Groeten

    Frank

    2015 de Belgen verslagen in eigen huis
    2016 walk-over Blauforlaet !
    2017 Nipt verloren in Booischot maar volgend jaar gaat de zegereeks weer door!
    2018 smadelijke nederlaag in Blauforlaet
    2019 Nipt verloren in Beerse maar niet naar huis gevist !
  • reijntjes
    Swingt(o)(i)pper
    • 12-12-2005
    • 3497
    • Asten

    #2
    rivier Centa

    Kent iemand de rivier Centa in Italie bij Albenga ?
    Groeten

    Frank

    2015 de Belgen verslagen in eigen huis
    2016 walk-over Blauforlaet !
    2017 Nipt verloren in Booischot maar volgend jaar gaat de zegereeks weer door!
    2018 smadelijke nederlaag in Blauforlaet
    2019 Nipt verloren in Beerse maar niet naar huis gevist !

    Reageer

    • RenéTom
      Frequent aanwezig
      • 10-10-2007
      • 121
      • Kerkrade

      #3
      Frank ik had ook willen vragen of iemand wist wat voor hengels ik moet mee nemen naar Italië als ik wil vissen in de Adriatische-zee in de buurd van Bari ( zuid Italië ) ik ga in September 12 dagen. Maar niemand durft te reargeren, of ze zijn nooit zo ver geweest.

      Gr. René
      " Vissen= ontspanning voor echte mannen"(en ook vrouwen)

      Reageer

      • junior
        Sportvisser
        • 15-03-2005
        • 563
        • Heythuysen

        #4
        sorry had graag willen helpen, maar nog nooit geweest

        Reageer

        • henk van t Ende
          Newbie
          • 19-06-2008
          • 2
          • Spakenburg

          #5
          italie

          Hi,

          Nooit zo ver zuidelijk geweest. Wel in het noorden van italie in de adriatische zee gevist.
          Regelmatig geep gevangen. op dezelfde manier als hier in nederland. Gebruik als aas een garnaal of een stukje zalmhuid.
          Een leuke vis om te vangen is de Dorade. Bijten voornamelijk als het donker is. klein stukje lood gebruiken en zagers op de bodem aanbieden. Zelf nam ik breekstaafjes mee om op de top te zetten.
          Makreel is ook mogelijk..gebruik geen verenpatanoster want het water is denk ik te helder. Stukje sardine als aas gebruiken.

          Veel succes

          Reageer

          • spuiliefhebber
            Verificatie gaande...
            • 22-04-2006
            • 4156
            • onbekend

            #6
            ben net terug uit italie heb alleen als een debiel op de motor in de rondte gegast.

            ik zag wel een zooi vissers in de haven van pisa gelijk aan zee zitten met de vaste stok en een dikke dobber en een pluk wier aan de haak.


            waar zouden die op zitten te vissen dan.

            Reageer

            • reijntjes
              Swingt(o)(i)pper
              • 12-12-2005
              • 3497
              • Asten

              #7
              Harders ?
              In die rivier die bij onze camping ligt zwemmen forellen dacht ik dus ik denk dat de vliegenhengel en de spinhengel meegaan !
              'S avonds lekker forel op de barbeque
              Groeten

              Frank

              2015 de Belgen verslagen in eigen huis
              2016 walk-over Blauforlaet !
              2017 Nipt verloren in Booischot maar volgend jaar gaat de zegereeks weer door!
              2018 smadelijke nederlaag in Blauforlaet
              2019 Nipt verloren in Beerse maar niet naar huis gevist !

              Reageer

              • Kosmozz
                Match en Feeder
                • 25-07-2005
                • 1959
                • Hannut

                #8
                Je kunt naar de rivier de Po rijden. Daar kun je alles vangen, barbeel, karper, meerval etc. Ik zie dat je aan de zee gaat verblijven. Ik zou het daar zeker op geep gaan proberen of met lood aan de grond. Vaak kun je met een 2 3/4 pond karperhengel goed uit de voeten. Voor geep begin je eerst met een stukje zalmhuid van 5*60 mm met karperhaak 6-8. Als je een geep hebt, kun je daarna het best met de buikhuid van de geep vissen, dat beweegt mooier door het water. Knip er ook een puntje onderaan. Dobbers van 40-50 gram zijn ideaal met een onderlijn van 1.5 meter. Een stukje fluocarbon als onderlijn is aan te raden. Erg leuke visserij met kans op makreel tussendoor. Ik zou ook wat oppervlaktepluggen meenemen voor de zeebaars. Als je zo n ding eraan krijgt dan weet je helemaal niet wat je overkomt.
                Aangepast door Kosmozz; 04-07-2008, 16:20.
                Carpe Diem

                Reageer

                • reijntjes
                  Swingt(o)(i)pper
                  • 12-12-2005
                  • 3497
                  • Asten

                  #9
                  prijzen in Italie

                  Nu we het toch over Italie hebben hoe liggen daar de prijzen van hengelsport artikelen t.o.v. nederland ?
                  Zijn b.v.b. de Maver hengels daar goedkoper dan in Nederland ?
                  Groeten

                  Frank

                  2015 de Belgen verslagen in eigen huis
                  2016 walk-over Blauforlaet !
                  2017 Nipt verloren in Booischot maar volgend jaar gaat de zegereeks weer door!
                  2018 smadelijke nederlaag in Blauforlaet
                  2019 Nipt verloren in Beerse maar niet naar huis gevist !

                  Reageer

                  • reijntjes
                    Swingt(o)(i)pper
                    • 12-12-2005
                    • 3497
                    • Asten

                    #10
                    Nog een paar uurtjes dan gaan we op weg !
                    Ik zal jullie missen.

                    Groeten

                    Frank

                    2015 de Belgen verslagen in eigen huis
                    2016 walk-over Blauforlaet !
                    2017 Nipt verloren in Booischot maar volgend jaar gaat de zegereeks weer door!
                    2018 smadelijke nederlaag in Blauforlaet
                    2019 Nipt verloren in Beerse maar niet naar huis gevist !

                    Reageer

                    • Quido
                      pink floyd
                      • 30-10-2007
                      • 1509
                      • Winschoten

                      #11
                      veel plezier in italie...
                      groeten quido


                      http://www.visserslatijn.nl/forum/album.php?u=2955

                      Reageer

                      • berry
                        berry
                        • 21-07-2008
                        • 1
                        • epe

                        #12
                        vissen iseomeer

                        hoi ik ga vrijdag naar het iseo meer ebn bkijf daar een week is er iemand al daar geweest wat kan ik er vangen
                        daarna ga ik nog naar het edingmeer wat kan ik daar verwachten
                        ik hoop dat iemand me kan vertellen hoe of wat alvast bedankt
                        groeten berry

                        Reageer

                        • RenéTom
                          Frequent aanwezig
                          • 10-10-2007
                          • 121
                          • Kerkrade

                          #13
                          Vissen in Italië van uit de kust.

                          Hier een verslag van mijn korte vakantie in Italië, provincie "Pugliese" ten zuiden van de stad Bari, in het dorpje " Cozze " 4,5 km zuidelijker van de kleine vissersstadje " Mola di Bari".
                          Aangezien wij ( mjn vrouw en ik ) met het vliegtuig naar deze streek waren gevlogen, wilde ik mijn hengels mee nemen met het vliegtuig, maar de firma " Ryanair" wilde voor het transport van mijn twee hengels, heen en terug 80,- Euro rekenen.
                          Ik had dus besloten om twee telescoop hengels aan te schaffen die in mijn reistas pasten, zodat ik deze onnodige kosten kon sparen.
                          Ik had verschillende soorten van kunstaas aangeschaft om daar in zee deze te gebruiken. Spinners, Jigs, lepels, kunstvisjes, en kunstaas, de zandwormen van Berkley Gulp, fluor-carbon onderlijnen en wormhaken.
                          Ik had drie verschillende molens mee genomen, de Full Metal Jacket - SP 740 van Baltzer, de X lnt 40 BR van Pro logic, en een zee molen van Shakespeare 2000. 970 Contender FD 70.
                          Van de Baltzer en de Prologic had ik de reserve spoelen mee met verschillende gevlochte lijnen waar onder de Cast van Penn 7 kg met een dikte van 12/100.( black)
                          Ik had dus materiaal genoeg om uit te proberen.
                          Na aankomst in "Cozze"was het te laat om mijn vis spullen uit te pakken en zijn we wel richting de kust gewandeld om de omgeving daar te zien.
                          Toen we na 200 meter aan kwamen, kreeg ik de schrik van " wat is dat ", namelijk de kust bestaat uit lavarotsen met hier en daar zeer kleine zandstrandjes waar men van uit zwemmen kan.
                          Het weer was op 19 september erg onstuimig en er was veel golfslag, golven van 2 meter waren geen uitzondering, in de kleine inham sloegen de golven flink op de rotsen. Vlak aan de waterkant zijn gaten en kuilen uitstekende scherpe lavarotsen waar je zeer goed moet uitkijken waar je loopt en hoe je moet staan. Ook in het water zijn de rotsen talrijk aan wezig zodat je met een korte hengel al snel in de problemen komt omdat je dan met je kunstaas vast komt tezitten, wat mij in het begin is gebeurt, ik ben dan ook verschillende spinners en Jigs verloren doordat ik vast bleef hangen.
                          Door de hevige golfslag heb je namelijk slecht kontrole op je kunstaas.
                          Door het slechte weer heb ik in de eerste week weinig Italianen gezien die daar kwamen vissen, een enkeling kwam als het donker werdt om nacht te vissen, omdat ik daar geen ervaring mee had heb ik dat niet gedaan, ik heb wel staan kijken maar ik heb deze vissers niet gestoord. Ik kon niet goed zien wat voor soort configuratie ( manier) deze gebruikte omdat het daar erg snel donker wordt.
                          Ook het soort van aas heb ik in het begin niet goed kunnen ontdekken.
                          Ik zag wel dat ze van die kartonne doosjes hadden en vermoede dat daar wormen of zo in zaten.
                          Die nacht vissers gebruikte tamelijk lange hengels met gevoelige toppen met knikstaafjes. meestal waren het telescoophengels van zeker 4,5 mtr.tot 5 mtr.
                          Toen het weer rond de 25~e Sept. wat rustiger werdt waren er ook vissers die overdag met hun telescoop hengels kwamen vissen, van deze vissers heb ik kunnen zien wat ze gebruikte om daar in zee te kunnen vissen.
                          Die gebruikte een werplood van ongeveer 65.> 80 gr die schuivend wordt gemonteert op de hoofdlijn een speldwartel met daar een onderlijn van ongeveer 1 meter met haak 12 of 14 wormhaak.Bij de nachtvissers werden op deze onderlijn een kraal gezet van 5 mm rond die door een lamp of flitser wordt verlicht ( fluoriserende kralen) op de haak wordt met een aasnaald een zager geschoven tot aan de kraal of een normale worm.
                          Ik heb ook bij een visser gezien dat hij een werplood gebruikte die hij met de lamp bescheen en met een flitser op deed lichten, deze was ook fluoriserend. zo kon hij het werplood tijdens het in werpen een beetje volgen waar hij ingeworpen had.
                          Ook waren er vissers bij die twee onderlijnen gebruikte met aas, op de hoofdlijn wordt dan een drieweg wartel geknoopt, de hoofdlijn loopt dan nog twee meter door gevogd door het werplood met speldwartel en onderlijn, op de drieweg-wartel wordt dan ook een onderlijn geknoopt en beaast, bijde onderlijnen zitten dan deze fluoriserende kraalen.
                          Helaas konden deze Italiaanen mij niet vertellen hoe deze vissen bij naam genoemd werden omdat ik tot mijn spijt deze taal niet machtig ben.
                          Ik heb deze wijze van vissen ook geprobeert overdag maar tot mijn onkunde en spijt heb ik geen vis kunnen vangen die eetbaar was, wel heb ik vis gevangen die als giftig betieteld wordt en deze vis wordt met zeer voorzigtigheid onthaakt omdat indien men door de drie stekels op de rug zou worden gestoken dierekt naar het ziekenhuis moet gaan.
                          Ik heb van deze vis met mijn mobiele telefoon foto's gemaakt, deze foto's zal ik binnenkort op deze topic plaatsen.

                          Ik ben een ervaring rijker en heb het een en ander af kunnen kijken, maar het is en blijft een moelijke zaak om in deze contirijen vis te kunnen vangen, vooral vanuit de kust met zijn lava rotsen.
                          In dien men de mogenlijkheid heeft om met een bootje of vissers boot verder op zee te vissen heeft men denk ik veel meer kans om vis te vangen die voor consumptie geschikt is.
                          Bij een volgende keer wil ik zeker proberen om die mogenlijkheid uit te proberen, maar dan wil ik wel vroeger in het seisoen naar Italië gaan. want ik heb vernomen dat de vis slecht bijt als het weer onstabiel is.

                          Ik hoop dat jullie aan dit verslag en informatie iets hebben en indien er sport vissers zijn die ook willen gaan vissen in Italië probeer je goed voor te bereiden en ga niet te laat in het seisoen.
                          Ik heb kunnen horen dat "Zeebaars" daar pas komt in december, ik denk dat je als je "zeebaars " wil vangen ga hier in Nederland aan de kust want daar kan je teminste de mensen verstaan en je verspeelt minder materiaal.

                          Groetjes uit zuid Limburg.

                          René
                          " Vissen= ontspanning voor echte mannen"(en ook vrouwen)

                          Reageer

                          • lolo
                            Geniet maar niet met mate
                            • 01-05-2003
                            • 3873
                            • Weesp

                            #14
                            Leuk verslag Rene .
                            En volgende keer meer vis moet je maar denken alle begin is moeilijk .

                            Het zal trouwens leuk zijn dat er meer Forum leden zo verslag eens maakte .
                            Groetjes
                            Johnny

                            Match
                            Feeder
                            Stok

                            Reageer

                            • karpvisserke
                              Newbie
                              • 25-05-2009
                              • 4
                              • wervik

                              #15
                              ik ga al paar jaar naar het iseomeer, de kans om iets te vangen is soms wel klein meestal vang je brasem. het beste is om met de pen te vissen, als je op de grond zal vissen zal je veel vastzitten vanwege de vele stenen die er liggen

                              Reageer

                              Working...
                              😀
                              😂
                              🥰
                              😘
                              🤢
                              😎
                              😞
                              😡
                              👍
                              👎