30-06-08 & 01-07-08 & 05-07-08

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • junior
    Sportvisser
    • 15-03-2005
    • 563
    • Heythuysen

    30-06-08 & 01-07-08 & 05-07-08

    Maandag30-06-08. Mijn 1e keer met mijn Powermatch vissen.
    Ik kreeg zeer weinig beet, tot ik een mooie winde ving van 46cm. Hierna ving ik nog een 10tal voorntjes


    Dinsdag(01-7-08) mijn nieuwe Powermatch 704 voor de 2e uitgeprobeerd. Het was heerlijk weer, maar de beten bleven op het begin uit. Na ongeveer 1,5uur geen beetje te hebben gezien maar wel veel bellen, begon de brasem steeds meer te bijten. Eerst duurde het nog 5minuten voordat ik weer een brasem ving, maar er werd steeds sneller gebeten. Na 45minuten waren alle beten weg, tot ik een karper beet kreeg. Deze ging zo snel dat ik er verder geen beweging in kon krijgen, 1,4mm elastiek had ook geen zin meer. En ging dwars door mijn lijn heen. Hierna kwamen de brasems weer terug en om de vis op de stek te houden telkens ingooien en snel 2x maden bijwerpen. Dan weer snel de hengel pakken om weer een brasem binnen te halen. Zo heb ik toch nog een aardig netje vis kunnen vangen.
    Jammer genoeg had ik andere verplichtingen en moest ik gaan opruimen. Ik zei tegen mijn pa, “Ik gooi nog 1minuut in en dan ga ik opruimen”. Na 15sec had ik weer een brasem. Omdat mijn schepnet was gebroken door een brasem, moest mijn pa zijn schepnet weer even brengen. Uiteinde had ik 15brasems en 1 voorntje met een totaal gewicht van 14kilo. Niet slecht dacht ik zo.
    Foto telefoonkwaliteit:




    Zaterdag (05-07-08) had ik een wedstrijd en zat op precies dezelfde plek. De weersomstandigheden waren niet optimaal en er stond een aardig windje. Ik wist dat ik niet zo goed zou vangen als dinsdag, maar dat ik toch wel een brasem aan de schubben moest kunnen komen. De duur van de wedstrijd was 2uur. Er lagen brasems maar dan buiten mijn hengelbereik. Toen we nog een half uur hadden stond ik nog steeds op een 0, hier kwam plots verandering in omdat ik een kleine voorn ving. Hierna cupte ik een volle cup maden en snel kwam de brasem. Wat hiervoor niet veel uitmaakte. Net maar dan ook net voor het eind signaal pakte ik nog een mooie brasem van 38cm. Winnaar was ik niet, maar het was wel een geweldige wedstrijd, waarbij ik bijna alles uit de kast moest halen om een vis te krijgen. Maar ja de ene dag zijn de vissen niet te stoppen en de andere dag krijg je ze er niet aan. Zo zie je maar elke dag is anders ook op dezelfde stek.
  • Quido
    pink floyd
    • 30-10-2007
    • 1509
    • Winschoten

    #2
    mooi netje vol junior, had je die maar met de wedstrijd dan was je vast hoog geeindigd zoniet de winnaar.. goed bezig...
    groeten quido


    http://www.visserslatijn.nl/forum/album.php?u=2955

    Reageer

    • junior
      Sportvisser
      • 15-03-2005
      • 563
      • Heythuysen

      #3
      Dankje, Als ik dan met de wedstrijd had gehad had ik minimaal 600cm gehad. Dat was wel mooi meegenomen, was koningswedstrijd

      Maarja even goed leuk gevist. stond gedeelde 6e(voorlaatste wedstrijd) Had met die 2 vissen net zo veel als iemand die de gehele wedstrijd hele kleintjes ving.

      Reageer

      Working...
      😀
      😂
      🥰
      😘
      🤢
      😎
      😞
      😡
      👍
      👎