Givet, Noord-Frankrijk

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • roofbleihunter
    Newbie
    • 08-07-2008
    • 11
    • Zutphen

    Givet, Noord-Frankrijk

    Ha mede barbeelvissers!
    Ik ga dit jaar, net als de afgelopen jaren, weer op mijn jaarlijkse visvakantie naar Frankrijk. We gaan een midweek vissen dus.
    We gaan naar het Frans plaatsje Givet, dat ligt bijna in België.
    Ik heb er de afgelopen jaren goed gevangen; voornamelijk kopvoorn en brasem.
    Dit jaar wil ik het anders gaan aanpakken.
    Ik wil dit jaar daar gaan vissen op ándere vis, zoals barbeel en misschien zelfs wel forel. Ik vis dus in het plaatsje Givet, maar ik kan natuurlijk ook de andere kant op gaan voor een dagje barbeel vissen in de omgeving.

    Weten jullie of je in Givet of in de omgeving van Givet (goed) kan barbeel vissen?
    Zo ja, kan je een stek of omgeving noemen? Een printscreentje van Google Earth kan geen kwaad...

    Ik heb zelf een aantal printscreens gemaakt van Google Earth, zodat jullie een beetje een beeld krijgen van hoe en wat Givet is en waar het ligt.


    Het ligt hier in het midden van de kaart, in een 'inham'.


    Givet van bovenaf.


    Zoals je ziet, ligt het aan de Maas.


    Dit is in de buurt van Chooz, een kerncentrale, iets ten zuiden van Givet.

    Ik hoop dat jullie me willen helpen, en ik ben zeer benieuwd naar de reacties!

    Met vriendelijke groet,
    Daan
  • Harold Z
    I'm not an addict
    • 14-08-2007
    • 611
    • Uden

    #2
    Even off-topic:
    Rechts op onderste printscreen...
    Saint pomp??
    Euhhh..... Marcel??

    Sorry Daan, moest ik effe kwijt, kan je verder niet helpen, ben niet zo thuis in Frankrijk...

    Groet

    Harold
    "The greatness of a nation, and its moral progress is measured by the way its
    animals are treated" - Ghandi

    Reageer

    • heavy feeder
      on tour
      • 30-07-2007
      • 52
      • Ridderkerk

      #3
      Je zit zo'n drie kwartier rijden van de semois (bohan, alle sur semois) vandaan. In de rivier de semois zit op zeker barbeel en forel. Ik heb geen locaties, maar heb genoeg artikelen en foto's daarvan gezien. Wellicht als je gaat googlen dat je meer te weten komt over stekken aan de semois. De maas loopt zowat door Givet, ook daarin zit barbeel.

      Suc6
      Nico

      Reageer

      • roofbleihunter
        Newbie
        • 08-07-2008
        • 11
        • Zutphen

        #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Harold Z
        Even off-topic:
        Rechts op onderste printscreen...
        Saint pomp??
        Euhhh..... Marcel??

        Sorry Daan, moest ik effe kwijt, kan je verder niet helpen, ben niet zo thuis in Frankrijk...

        Groet

        Harold
        Heh, is prima joh! Maar waar gaat het over? misschien kan ik een beetje mee***len, ben er namelijk 2 achtereenvolgende jaren geweest
        Iemand nog tips?
        Daan

        Reageer

        • roofbleihunter
          Newbie
          • 08-07-2008
          • 11
          • Zutphen

          #5
          Niemand dus?

          Reageer

          • esperto
            Sportvisser
            • 16-09-2006
            • 654
            • Oostkamp (Brugge)

            #6
            In vresse is het mooi vissen, het makkelijkst vang je forel op het zijtakje dat onder een brugje loopt (is privé domein en staat nergens aangegeven, doe alsof je die fransman niet verstaat en verlaat die plaats als er iemand over begint ) Barbelen kan aan het stuk achter de grote brug over de semois, daar liggen oa enkele bootjes van mensen die daar bijna dagelijks zitten. Met de bolo en kemp en tarwe moet het daar wel lukken. Met de feeder daar geen ervaring. Vergeet niet constant kemp bij te schieten, je kan ook eens afkijken van die mensen die uit hun bootje vissen.(want zij vangen ze!!!) Zorg voor een vergunning dat je in het water mag staan, anders kom je niet ver genoeg. In vresse wordt zeer veel gecontroleerd, zorg dus zeker voor een vergunning; anders hang je zeker. Ook is er een viswinkeltje in vresse waar je voor alles terecht komt, de uitbater geeft trouwens heel rake info)
            In Halle-sur-semois kan je ook vrij goed barbelen met de feeder. Er is daar kanoverhuur (ben nu even de naam kwijt), je gaat helemaal tot het uiteinde en je zal een grote steen in het water zien liggen ter hoogte van de startplaats van de kano's. Juist aan die stroomnaad werpen en dan maak je veel kans. Nadeel daar is dat de kano's de rust verstoren en het hengelen nagenoeg onmogelijk maken. Dus best op een regenachtige dag of heel vroeg/laat vissen daar. Ook is er erg veel drijvend wier dat in de lijn gaat hangen. Ofwel de hengels heel hoog afsteunen ofwel goed onder water (inwerpen en dan een wartelloodje over de lijn laten glijden tot een bepaald afstand, top goed onder water en met baitrunner, ofwel een poly-butt. Mss best de korf vastzetten (zelhaken) dan hoef je niet contant het wier van de draad te halen. Ook snoeken lukt in dat stuk (ook aan de stroomnaad van die steen oa.), van forel heb ik geen weet.

            Hopelijk ben je er wat mee.

            Reageer

            • roofbleihunter
              Newbie
              • 08-07-2008
              • 11
              • Zutphen

              #7
              éénmaal andermaal?! Iemand anders nog die me kan helpen? Wat hoe meer reacties, hoe beter!

              Reageer

              • herman744
                Newbie
                • 24-09-2007
                • 9
                • Vierlingsbeek

                #8
                Hallo Roofbleihunter,

                Beetje late reactie.

                Ik rijd een paar keer per jaar met mijn T4-campertje richting Givet (ligt onder Hastiere, maar net in Frankrijk) 3 weken geleden ving ik daar 13 barbelen in 3 uurtjes tijd. Ook nog twee brasems en een kopvoorn (chevenne) De afmetingen waren tussen 40 en 65 cm. Ik viste met een Ultimate Magnesiumfeeder met een korfje van 40 gr. Sensas voertje. Als aas maden en casters. Forelhaak no 6. Lijn nylon van 0,22. Afgelopen week weer twee dagen daar geweest. Een middag gevist. Resultaat 4 barbelen (barbeaux). De grootste 72 cm. Lunchworst, oude kaas en stukjes garnaal waren niet in trek.
                Een dagvergunning kost € 10,00. Normaal verkrijgbaar bij Tony Peche in Givet. Was deze keer echter uitverkocht, heb er toen een in Haybes moeten halen.

                Prachtige omgeving. Ik verblijf altijd in Rancennes (dorpje net onder Givet) op een superklein campinkje met de naam La Clé du Champs. De camping ligt tegen de Maas. Dus met 10 meter lopen heb je prachtige visplaatsen. Schone bodem.

                Genieten.

                Herman744WJW

                Reageer

                Working...
                😀
                😂
                🥰
                😘
                🤢
                😎
                😞
                😡
                👍
                👎