Opnieuw beginnen

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Maikel
    Frequent aanwezig
    • 27-10-2004
    • 140
    • Roosendaal

    Opnieuw beginnen

    Hoi Allemaal,

    Sinds vandaag ben ik weer terug op dit forum daar ik graag weer wil gaan witvissen met de vaste stok en hier weer extra informatie wil winnen.

    Ik ben begonnen met vissen met de vaste stok op erg jonge leeftijd en na een aantal jaar met mijn pa, mijn oma en alleen te hebben gevist ging ik bij een visclub, ik ben daar ongeveer 5 jaar lid geweest en elk jaar werd ik 2e van de +- 20 deelnemers, ik heb ook een keer deelgenomen aan het nk waarbij ik 10e ben geworden.

    Toen ik 16 werd ben ik mij meer gaan interesseren voor het karpervissen en heb ik tot grote spijt mijn andere spullen verkocht.

    Nu ben ik inmiddels 22 jaar en heb ik weer erg veel zin om te gaan vissen met de vaste stok.

    Nu ter zaken en waar ik dit topic voor geopend heb; Ik ben dus op zoek naar een nieuwe vaste stok waarmee ik in de toekomst ook weer wedstrijden mee kan gaan vissen, ik heb momenteel een Maver competition 101+ op het oog en zou graag willen weten of dit een beetje een goede alround hengel is waarmee ik in de toekomst ook wedstrijden kan vissen
    Ik wil graag weer gaan vissen/wedstrijdvissen met de vaste stok.
  • Ronald Nannings
    Verificatie gaande...
    • 05-08-2006
    • 602
    • Enclave Friesland

    #2
    Hoi Maikel,

    Die Maver 101 is een prima hengel, kan tegen een stootje. Vist in mijn beleving het fijnst op 11,5 meter, karpers, dikke brasem helemaal geen probleem. Vis je het liefst op 13 meter, dan zou ik de Maver 151 of 201 nemen, maar kost wel een beetje meer. Voor wat betreft de wedstrijden, vis je vrije wedstrijden of TC(vaste stok/match? Vis je vrije wedstrijden, dan zou ik de 101 nemen. Vis je of wil je TC vissen, dan zou ik echt doorsparen voor een 201. Succes!

    Reageer

    • Maikel
      Frequent aanwezig
      • 27-10-2004
      • 140
      • Roosendaal

      #3
      Momenteel vis ik nog geen wedstrijden, eerst het vissen met de vaste stok maar weer eens gewoon worden en daarna wil ik langzaam aan weer wat wedstrijden gaan vissen ( vrije wedstrijden ).

      Maver heeft dit jaar de prijzen flink verlaagd maar ik zou liefst niet meer als 350 euro willen uitgeven, liefst heb ik er daarvoor ook nog een extra topset bij maar dat ga ik dan al niet redden bij maver.

      Misschien iets anders?
      Ik wil graag weer gaan vissen/wedstrijdvissen met de vaste stok.

      Reageer

      • esperto
        Sportvisser
        • 16-09-2006
        • 654
        • Oostkamp (Brugge)

        #4
        kijk eens bij mensen die gesponsord worden door een hengelmerk. Sommigen krijgen jaarlijks nieuwe stokken, en daar zit meestal een stok voor het zwaardere werk bij. Die stok is dan 1jaar oud en kost iets meer dan de helft van de catalogusprijs. Ik weet oa dat er vorig jaar colmic 107 hebben te koop gestaan voor 350 euro, de stok (11,5m, 2kits, xtra toppen, cupkit en tubes en foudraal) kost nieuw 650euro ofzo. Die stokken zijn meestal weinig gebruikt (meestal gebruiken ze een strakke kanaalstok) en erg goed onderhouden. Op die manier kan je met een betere stok vissen met jouw budget dan bij een nieuwe. Nadeel is dat het moeilijk is om er een te vinden en dat ze maar op het eind van het seizoen verkocht worden.

        Reageer

        • Harpie
          Specimen Hunter
          • 13-02-2003
          • 1009
          • Emmen

          #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Maikel
          Momenteel vis ik nog geen wedstrijden, eerst het vissen met de vaste stok maar weer eens gewoon worden en daarna wil ik langzaam aan weer wat wedstrijden gaan vissen ( vrije wedstrijden ).

          Maver heeft dit jaar de prijzen flink verlaagd maar ik zou liefst niet meer als 350 euro willen uitgeven, liefst heb ik er daarvoor ook nog een extra topset bij maar dat ga ik dan al niet redden bij maver.

          Misschien iets anders?
          Als je ver binnen dit budget wilt blijven en 11 meter lang genoeg is, dan is dit misschien iets,

          Preston Rival 11 meter, inclusief 3-delige topset.

          Ook zou je voor de Preston CXR M500 op 11,5 meter kunnen gaan.
          Inclusief een 4-delig topset gaat deze je budget circa € 40,= te boven.
          Gr,
          Harpie
          https://www.prestonfishing.nl/

          Reageer

          • Maikel
            Frequent aanwezig
            • 27-10-2004
            • 140
            • Roosendaal

            #6
            Hoi Allemaal,

            Bedankt voor de reakties.

            Ik had eigenlijk niet echt een budget maar vind 350 euro toch wel een mooie prijs voor een hengel om mee te beginnen, ik zal de hengels die zijn opgenoemd even bekijken en laat hier nog wel iets weten.

            Groetjes,

            Maikel
            Ik wil graag weer gaan vissen/wedstrijdvissen met de vaste stok.

            Reageer

            • Maikel
              Frequent aanwezig
              • 27-10-2004
              • 140
              • Roosendaal

              #7
              Ik heb de hengels even bekeken op internet maar niet echt reviews over kunnen vinden ( nog niet veel tijd gehad )

              Ik heb wel van iemand een pm gekregen met een advertentie op marktplaats hier word een Ultimate Ambassador Pro van 13 meter aangeboden met 3 topsets van ongeveer 4.70 meter, 1 cupset van ongeveer 4 meter en 2 originele foudralen van Ultimate. ( bieden )

              Zelf heb ik ook nog een gevonden van 13m, een Ultimate Royal class 1000 met 2X 4 delige topset, powerset, cup set , kokers en luxe foudraal ( +- 250 euro )

              Iemand ervaring met een van deze hengels?
              Ik wil graag weer gaan vissen/wedstrijdvissen met de vaste stok.

              Reageer

              • cheffie
                Beginners geluk
                • 03-04-2008
                • 664
                • Noord Holland

                #8
                Beste Maikel,

                Zoals ik al vaker heb geschreven op het forum zou ik als ik jou was een aantal hengels gaan voelen op volle lengte. Dat zegt veel meer dan info uit een boekje. Je kan dan voelen of een hengel past bij jou wensen en omstandigheden.

                Reageer

                • eitcbv
                  Doe wat je goed dunkt!
                  • 24-12-2005
                  • 192
                  • nabij Steenwijk

                  #9
                  Als je voor jou budget een leuke langere stok wilt aanschaffen is de Shimano Technium XT of de XTA (supersterk) een goede hengel voor je shiman staat bekend om hun goede service wat betreft het kunnen nabestellen van nieuwe delen indien ze kopat gegaan zijn tot 6 jaar kunnen ze leveren meende ik dat soen niet alle merken. Ikzelf heb deze hengel ook en vis daar mijn viswedstrijden mee heb zelf nog een extra topsetje bij gekocht makkelijk als je elastiek gebroken is kun je gelijk verder met je extra topsetje. De hengel is niet superstrak en licht maar dat heeft ook voordelen: hij is supersterk en breekt niet zomaar zoals bij de lichtere hengels wel kan gebeuren daarnaast is omdat de hengel wat zwaarder is beter in de hand te houden bij zijwaarste wind. Een lichte stok heeft daar meer last van vindt ik. Voor € 350,- heb je dan een goede 13 meterstok!

                  Oorspronkelijk geplaatst door Maikel
                  Hoi Allemaal,

                  Bedankt voor de reakties.

                  Ik had eigenlijk niet echt een budget maar vind 350 euro toch wel een mooie prijs voor een hengel om mee te beginnen, ik zal de hengels die zijn opgenoemd even bekijken en laat hier nog wel iets weten.

                  Groetjes,

                  Maikel
                  Fishing is a way of life!!!

                  Reageer

                  • junior
                    Sportvisser
                    • 15-03-2005
                    • 563
                    • Heythuysen

                    #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door eitcbv
                    shimano staat bekend om hun goede service wat betreft het kunnen nabestellen van nieuwe delen indien ze kopat gegaan zijn tot 6 jaar kunnen ze leveren meende ik dat soen niet alle merken.
                    Heb met shimano andere ervaring, maar de italiaanse merken zijn verplicht om 10jaar na einde productie delen te leveren.

                    Reageer

                    • cheffie
                      Beginners geluk
                      • 03-04-2008
                      • 664
                      • Noord Holland

                      #11
                      Ervaringen met producenten zijn erg wisselend. Vergeet niet de rol van de winkelier voordat we een producent onderuit schoffelen!

                      Reageer

                      • Maikel
                        Frequent aanwezig
                        • 27-10-2004
                        • 140
                        • Roosendaal

                        #12
                        Ik denk dat ik van de week gewoon maar even langs de hengelsport winkel rijdt hier om eens wat hengels te gaan proberen.

                        De verschillen in prijzen die ik op het internet vind zeggen me helemaal niks zolang ik ze niet gezien of gevoeld heb er zijn verschillen van 100-en euro's maar waar hem dat in zit kan ik er eigenlijk niet uithalen ( zelfde gewichten )

                        Ik hoop wel deze week te slagen
                        Ik wil graag weer gaan vissen/wedstrijdvissen met de vaste stok.

                        Reageer

                        • eitcbv
                          Doe wat je goed dunkt!
                          • 24-12-2005
                          • 192
                          • nabij Steenwijk

                          #13
                          Wat zijn jou ervaringen wat betreft de serice van Shimano dan? Ben er benieuwd naar!!! Ikzelf heb eens een probleem gehad met de service van Garbelino om gek van te worden: heb ooit een 12.50 meter lange hengel gekocht de Flanker 402 meendde ik toen kreeg ik de 2 laatste delen niet van elkaar en de zaak waar ik hem gekocht had was over de kop gegaan dus wist niet waar ik voor garantie moest aankloppen of iets kon bestellen. Kreeg de delen met 8 bar luchtdruk ook niet van elkaar rondjes draaien in het punt waar ze aan elkaar vast zaten hielp niet ook niet met koud en warm maken niks hielp toen maar de zaag erin gezet en van een ander merk een deel ertussen gezet kostte mij nog eens slik: € 106,50.... Maar alles is weer compleet zo en ik kan weer vissen. Maar wat ik wilde zeggen als je kontakt wil krijgen met Garbelino: de site is helemaal frans kan er niks van maken engelstalig kun je niet selecteren... Telefoonnummer via via van een vertegenwoordiger die de hele benelux doet is nooit te bereiken toen de voicemail ingesproken in het nederlands en in het engels daarna nooit meer iets vernomen van Garbelino zéér slechte service dus. Dit is een reden dat ik nooit meer een Garbelino zal nemen als vaste stok. Moet overigens zeggen dat het een zeer strakke hengel is maar service vindt ik belangrijk bij een dure aankoop van een vaste stok. Wat inderdaad ook meespeelt is dat de winkelier niet direct de deur voor je dicht moet doen en je direct in de kou laat staan! Hij zou moeten meedenken voor je als klant wat niet iedereen doet... Ikzelf koop alles bij Vlemmix in Steenwijk en ben daar vaste klant en helpen mij daar altijd zeer correct en lopen niet weg als er zich echt een probleem voordoet. Maar je moet niet aankomen met spullen die door jouw zelf kapot is gegaan en hun voor te liegen of door ondeskundig gebruik van het materiaal. Sommige mensen bieden nogal eens delen van een vaste srok aan terwijl ze daar zelf op hebben gestaan en ze vervolgens proberen te laten vergoeden ik kan dat niet maar de brutalen deze wereld doen dat wel dan krijg je bij Vlemmix in Steenwijk de deksel op je neus!!!

                          Oorspronkelijk geplaatst door junior
                          Heb met shimano andere ervaring, maar de italiaanse merken zijn verplicht om 10jaar na einde productie delen te leveren.
                          Fishing is a way of life!!!

                          Reageer

                          • junior
                            Sportvisser
                            • 15-03-2005
                            • 563
                            • Heythuysen

                            #14
                            ik kon van mijn shimano geen tot heel moeilijk delen bestellen.

                            Zelf heb ik met vlemmix in Tilburg nog steeds geen problemen.
                            Maar laten we on-topic blijven

                            Reageer

                            • jodoti
                              Vrije witvisser
                              • 03-02-2007
                              • 207
                              • Tilburg

                              #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door junior
                              Heb met shimano andere ervaring, maar de italiaanse merken zijn verplicht om 10jaar na einde productie delen te leveren.
                              Heb met Shimano ook een minder goede ervaring gehad, bleek echter niet hun schuld te zijn. Mijn leverancier Vlemmix, heeft mij nog nooit teleurgesteld.

                              De Italiaanse merken, en trouwens alle Europese producenten hebben zeker een plicht ten aanzien van spare parts leveren tot 10 jaar na productie. Deze regel wordt echter nergens echt nageleefd, en controle daarop ontbreekt ook in het geheel.

                              Reageer

                              Working...
                              😀
                              😂
                              🥰
                              😘
                              🤢
                              😎
                              😞
                              😡
                              👍
                              👎