grote voorn vangen

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • jozefke
    Newbie
    • 08-07-2008
    • 23
    • Roermond

    grote voorn vangen

    Beste leden,

    sinds korte tijd ben ik weer gaan vissen.

    Vroeger deed ik dat samen met mijn vader, aan de maas.
    en vingen toen altijd grootte voorns

    ik vis momenteel, met een oversteek hengel van shakespaer,
    op de plek waar ik nu vis (visvijver) doen ze veel aan wedstrijd vissen.
    iedere keer als ik er ben, zie ik dat andere grootte Voorns vangen
    met de zelfde lengte als ik, het water is er gemiddeld 3 m diep,
    vlak langs de kant 2 m, de laatste 3 keren het 3 kleine visjes gevangen,
    met een dobber van 1 gram, de lijn ie 8/100ste. haakje nr 18.

    Mijn vraag aan u is hoe pijl het meest precies voor de Voorn.

    Het voer wat ik gebruik, kocht in de winkel van Eijnde, kunt u
    mij aub mij raad geven, want ik ben helemaal gek op het grootte voorn
    vissen

    Wie helpt mij weer een beetje op weg??

    ik vind dit nog steeds een mooie hobby.


    groetjes Jozefke
  • cheffie
    Beginners geluk
    • 03-04-2008
    • 664
    • Noord Holland

    #2
    Begin altijd strak tegen de bodem met staande haak. Pas je voer aan gericht op voorn. Er is daarover genoeg te vinden op het forum.

    Ga proberen uit te vinden wat die andere vissers doen met hun aas, tuig, voer etc. Zo van een afstand is niet te zeggen wat je MOET doen.

    Grtz Hans

    Reageer

    • jozefke
      Newbie
      • 08-07-2008
      • 23
      • Roermond

      #3
      Oorspronkelijk geplaatst door cheffie
      Begin altijd strak tegen de bodem met staande haak. Pas je voer aan gericht op voorn. Er is daarover genoeg te vinden op het forum.

      Ga proberen uit te vinden wat die andere vissers doen met hun aas, tuig, voer etc. Zo van een afstand is niet te zeggen wat je MOET doen.

      Grtz Hans
      hallo hans , hoe pijl ik preccies dat de haak strak tegen de bodum is? de vissers vroeg ik zijn meeste wedstrijd vissers , en zeggen komt wel, laten niks los, vis je ook op de voorn ?

      Reageer

      • cheffie
        Beginners geluk
        • 03-04-2008
        • 664
        • Noord Holland

        #4


        Attached Files

        Reageer

        • vol nettje
          vangt altijd
          • 26-10-2008
          • 9
          • dordrecht

          #5
          als ik gericht op voorn vis neem ik meestal donker voer, licht voer is meer voor brasem. ook is het belangrijk om het voer goed te laten stuifen in het water. je kan ook beter het voeren verdelen over heel de vis sessie biv 3 middelgrote ballen in het begin en dan iedere keer om de 10 minuten een kleintje. als je dat niet doet ligt het voer op de bodem op een hoop, voor brasem is dit goed maar niet voor voorn. ik zal ook iets boven de bodem gaan vissen iets van 10 cm. het voer laten stuifen doe je door het iets natter te maken of het niet heel hard aan te knijpen. als je toch op de bodem vist voer dan veel met casters, als je niet op de bodem vist kan je het ook doen maar het nadeel dan is dat het maar op de bodemligt en de vis daar meer heen trekt.

          Reageer

          • 4x14
            Banned
            • 10-12-2006
            • 849
            • Brielle

            #6
            @ Vol nettje
            Mij is ook een donker voer geleerd in helder water omdat die vis dan minder opvalt. Maar wij noemen het hier een werkend voer ipv een stuiVend voer.
            Waarom zou je het voer verdelen ? Ik zou ze zelf liever met het schieten van bijvoorbeeld casters aan de praat houden, je wilt immers dat ze daar volop van gaan vreten en dat er voedselnijd ontstaat. Casters kun je ook doseren en kleine beetjes brengen is meestal beter dan telkens zo'n bal voer erbij te plonzen.

            Er is al gezegd dat je voor de voorn stijf tegen de bodem aan moet peilen als je begint, ik zou gerust een paar cm boven de bodem beginnen en kijken wat die vis doet. Vang je veel vis dan verander je voorlopig niks maar krijg je kleine beetjes of helemaal niet ga je schuiven en proberen.

            Wat Vol Nettje schreef vind ik onzin, je moet kijken hoe die vis aast. Als er veel vis ligt kun je gerust een wat grotere voerplek maken, met name voor de brasem kan dit beter werken bijvoorbeeld om lijners te voorkomen. Als je de vis wat meer geconcentreerd wilt hebben als bijvoorbeeld die vis minder goed aast of haast helemaal niet. Dit heeft dus niks met de vissoort te maken zoals vol nettje schreef.

            Zo, een serieus antwoord van mij. Denk dat de Frisian Viking trots is.

            Reageer

            • spuiliefhebber
              Verificatie gaande...
              • 22-04-2006
              • 4156
              • onbekend

              #7
              pas ook gezegd je hebt de zomer en de winter voorn visserij.

              ik vind dat een wereld van verschil,ik heb wel 25 kilo voorn zwaar over de grond gevangen ,probeer dat maar in de zomer.

              Reageer

              Working...
              😀
              😂
              🥰
              😘
              🤢
              😎
              😞
              😡
              👍
              👎