Vissen op de Lot - Cahors

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Peer Gunt
    Newbie
    • 19-09-2007
    • 5
    • Heemskerk

    Vissen op de Lot - Cahors

    Heeft er iemand tips voor het vissen op de Lot in de Cahors streek?

    Ik heb wel een website gevonden en ook over vergunningen weet ik e.e.a.
    maar het gaat mij meer om welk materiaal ik mee kan nemen.
    Welke vis kan ik verwachten. In de folders staan uiteraard alleen maar enorme karpers en prachtige snoekbaarzen.
    Zelf vis ik graag met de feeder of match hengel


    Als iemand tips heeft voor vliegvissen in ander water dan hou ik me helemaal aanbevolen.
  • Edwin.Dekker
    Newbie
    • 23-04-2009
    • 3
    • Alphen aan den Rijn

    #2
    Ik ga deze week naar deze streek. Voor wat ik weet is er o.a. ook Karper en Meerval te vangen. Zou het leuk vinden als ik iemand spreek die er al eens is wezen vissen. Tips zijn welkom!

    Alvast bedankt.

    Edwin Dekker

    Reageer

    • JohnathanDoe
      Met enige kennis...
      • 15-07-2007
      • 275
      • antwerp centre

      #3
      ik weet het is een oud topic maar graag verneem ik van u beiden hoe uwe bevindingen waren? heb zelf tijd gewoond '' sur le lot'' en mooie grote vissen gevangen....weet niet meer welke soorten, sowieso grote voorns ofiets dergelijks, brasem, ...heb verscheidene karpervissers gesproken destijds en die vingen mooie meervallen, karpers zeer groot en sterk,....barbeel. in het naseizoen kan Le Lot zeer hoog staan en zeer hard stromen (harder dan in voorseizoen). visvergunningen zijn te bemachtigen in de plaatselijke viswinkel in Cahors. Wat is de streek daar toch mooi he!! mis het..

      Reageer

      • Noel Gulpen
        Rutsekletser
        • 11-10-2007
        • 450
        • Nieuwkuijk

        #4
        Ik zou eens een mail sturen naar Mark Huizinga. mark@markhuizinga.nl (oud Judoka)

        Die heeft er tig keer gevist.
        Noel Gulpen

        Reageer

        • JohnathanDoe
          Met enige kennis...
          • 15-07-2007
          • 275
          • antwerp centre

          #5
          heb mail gekregen van Mark onlangs...bent u een vriend van hem? oud judoka?? ohhh ken hem niet, nooit van gehoord eigenlijk. heb zn website en zie foto's van hem aan de Lot....super vissen daar ...grote meerval, karpers...

          amaj....mis le Lot nu wel zeg....die omgeving. super mooi. en relaxed. wie info wilt over de omgeving van Cahors, Puy L'eveque, Duravel, villeneuve de garonne ..mail maar..

          Reageer

          • gerland
            Newbie
            • 14-07-2013
            • 1
            • hollenaarstraat 89 9041 gent

            #6
            de meeste zoetwatervissen zijn te vangen in de lot,grote voorn,zeelt, karper, brasem,snoek ,snoekbaars,baars ,barbeel.
            ik viste daar met swingtip en met mais uit blik.
            in cahors is de rivier traagstromend .
            in de hoop u iets bijgebracht te hebben wens ik u een mooie visvakantie.
            gerland

            Reageer

            Working...
            😀
            😂
            🥰
            😘
            🤢
            😎
            😞
            😡
            👍
            👎