Slageind

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Arron
    Frequent aanwezig
    • 26-02-2004
    • 185
    • Brass

    Slageind

    Heeft het van belang een slageind van 1m of 50cm als je met een elestick vist? Als je die engelsmannen ziet vissen die hebben altijd een kort slageind.
    Ik vis gewoonlijk toch met een van 1m tot 2m heeft ook te maken om verder uit de kant te vissen met de wedstrijd wat is jullie ervaring er mee.
    Grtjs
    alle begin is moeilijk
  • janb
    jan b
    • 21-11-2005
    • 1982
    • 't Nieuweland

    #2
    Een opslag van 1mtr voldoet in de meeste gevallen.
    Groeten van Jan de visser

    Reageer

    • spuiliefhebber
      Verificatie gaande...
      • 22-04-2006
      • 4156
      • onbekend

      #3
      dat is maar net wat je lekker vind.

      op moeilijk water vis ik met de 14mtr ook wel met 7 of 8mtr tuigen ,terwijl het maar een meter diep is.

      ik hou niet zo van het gezwieber met je top boven je voerstek bij ondiep water en al helemaal niet als de zon schijnt ,ik geloof zeker dat je vis verjaagd daarmee.

      en dan heb je ook vaak het probleem dat bij 14mtr hengel je wel een 3mtr tuig kunt steken maar vergeet niet dat je dan wel 11mtr achteruit kwijt moet kunnen(struiken,auto's,een fietspad een weg noem maar op)

      ik kies dan vaak zo dat mijn hengel veilig achteruit kan en neem daarop mijn tuig om toch op volle of meer dan volle lengte te komen en soms is dat dan erg lang.

      ik vind het ook erg leuk om erg ver te stokken,hier lokaal won ik wedstrijden met de 14mtr met 8mtr tuig op 80cm diep.

      dan was je wel de enige die daar kon komen en ook de enige met een barre volle zak met platte.

      Reageer

      • janb
        jan b
        • 21-11-2005
        • 1982
        • 't Nieuweland

        #4
        Ik zij ook in de meeste gevallen is een mtr voldoende ,maar zeker niet in alle gevallen ,maar ga ik uit van het voorns kanaal [4 a 5mtr diep] is een mtr opslag voldoende ,maar op een mtr diep water vis ik met minimaal met twee mtr opslag ,je kan dan je voer iets naar rechts of links van je top werpen zo dat je niet steeds met je hengel over je voerplek zit te rommelen. Dus enige variatie kan geen kwaad het is maar wat je prettig vind .
        Groeten van Jan de visser

        Reageer

        • Arron
          Frequent aanwezig
          • 26-02-2004
          • 185
          • Brass

          #5
          Ok bedankt mannen weet ik toch al iets meer ! Zal het eens uit proberen want heb ook horen vertellen dat het van het weer wat afhangt als er wind staat en je vist met een kort eind dan heb je wel problemen om je dobber stil te houden omdat de wind je pole heen en weer slingerd, dat klinkt logis hee!

          Grtjs
          alle begin is moeilijk

          Reageer

          Working...
          😀
          😂
          🥰
          😘
          🤢
          😎
          😞
          😡
          👍
          👎