Rare avond aan kanaal

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • LeoG
    Newbie
    • 11-05-2008
    • 21
    • Tilburg

    Rare avond aan kanaal

    Gisteren om kwart over vier aangekomen op mijn stek aan het kanaal achter Dongen. Heel de kermis (plateau, hengels (vaste stok en picker), voeremmer) opgebouwd. Het water steeg en daalde zo snel dat ik het uitpeilen niet eens voor elkaar kreeg, of ik hoop maar dat het daar aan lag want ik heb me pas aan de alcohol vergrepen toen ik weer thuis was .

    Omdat je op het kanaal zwaar vist toen maar op de gok een half metertje op de bodem gaan liggen en mijn picker beaast, terwijl ik dat aan het doen was beet op de vaste stok. Veel te laat sleur ik die uit het water en behalve wat leeggezogen maden niets te bekennen. Een goed teken dacht ik nog want ik had nog niet gevoerd. Picker beaasd en voorzien van voer in het water gemikt en daarna anderhalf uur NIETS.

    Ik haalde de vaste hengel op omdat ik op het punt stond de handel af te breken en te gaan had ik beet zonder iets gezien te hebben aan de dobber. Het visje bleef trekken, niet echt hard maar hard genoeg om een behoorlijke tijd onder water te blijven. Na de strijd opgegeven te hebben dacht ik dat ik iets van het formaat theedoek had gevangen, mooi, de grootste brasem die ooit aan mijn hengel omhoog is gekomen. Motivatie was weer terug. Te groot om vast te pakken in het net het draadje doorgeknipt want meneer of mevrouw had het haakje geslikt en daarna met twee handen vastgepakt om te bewonderen. Omdat het een behoorlijke slijmjurk was is het beest ontsnapt aan mijn Rex Hunt behandeling (kusje) en weer vrijgelaten.

    Daarna een beet op de picker, een gigantisch geval dacht ik want ik moest echt even drillen. Wat denk je, een baarsje met nog niet de halve lengte van de eerdere brasem maar een trekkracht van een jeep op lage gearing. Daarna hetzelfde verhaal op de vaste stok. Ik dacht dat alles kapot zou gaan dus ik ben het visje gaan uitlaten om het te vermoeien wat het gewenste effect had maar ondertussen beet op de picker welke ik door wederom een veel te late reactie ook miste.

    Volgende beet was op de picker en bleek een brasem van een cm of 25 te zijn waarna mijn dobber op een vreemde manier vertrokken was, vastgelopen dacht ik nog en schonk er niet direct aandacht aan maar beaasde en bevoerde de picker opnieuw en wierp in. Ik haalde de vaste hengel op en dacht aan een grote kluwen alg en troep maar bleek een steen te zijn met een kolonie mosselen waarvan eentje 1 made en de punt van de haak naar binnen had gewerkt, ik zweer het ik heb een mossel gevangen compleet met neven en nichten. Het haakje heb ik uitgedraaid en de steen met bewoners teruggezet, de made heb ik nooit meer teruggezien.

    Uit verveling maar even het thuisfront gebeld en wat denk je? Beet op de picker, brasem van wederom een cm of 25 en je raadt het al, tegelijkertijd een beet op de vaste stok. Omdat de brasem zo fel was, voor een brasem tenminste, deze even terug het water in gezet en de vaste stok opgehaald. Mijn eerste paling ooit. Ik schat een cm of 60 en natuurlijk haakje geslikt zodat deze ook een knipbeurt gehad heeft. Kwam goed uit want gisteren tenminste had ik niet de moed het beest op te pakken. Prachtig exemplaar trouwens, mooi groen en dikke kop en had het idee dat ik in het licht een print als van een makreel op de zijkant zag. Volgens mij heeft het beest een verdediging van slijmen indien gevangen want het net droop van de slijm.

    Daarna nog 2 brasems op de vaste stok waarvan de lengte ongeveer gelijk was aan de breedte van mijn hand en nog een van een 20 cm op de picker.

    Al met al een geslaagde middag/avond hoewel ik me er veel meer van had voorgesteld, gezien eerdere vangsten van collega vissers, ging ik toch naar huis met 3 nieuwe pr's. De grootste brasem, de grootste paling en de grootste mossel
  • Douwe
    NHSF lid van verdienste
    • 01-07-2006
    • 3136
    • Leeuwarden

    #2
    Nou gefeliciteerd met je records, toevallig heb ik net gepist dus er valt niets te zeiken ook niet op verzoek.
    Vissen is een hobby geen religie!

    Reageer

    • LeoG
      Newbie
      • 11-05-2008
      • 21
      • Tilburg

      #3
      En bedankt he!

      Reageer

      • Douwe
        NHSF lid van verdienste
        • 01-07-2006
        • 3136
        • Leeuwarden

        #4
        Graag gedaan het is nooit zo zwart of er zit wel een lichtpuntje aan.
        Vissen is een hobby geen religie!

        Reageer

        • spuiliefhebber
          Verificatie gaande...
          • 22-04-2006
          • 4156
          • onbekend

          #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Douwe
          Nou gefeliciteerd met je records, toevallig heb ik net gepist dus er valt niets te zeiken ook niet op verzoek.

          hahahahahahahahahahahhahahahahhahahahahah

          Reageer

          Working...
          😀
          😂
          🥰
          😘
          🤢
          😎
          😞
          😡
          👍
          👎