PDA

View Full Version : Gekke vis bij ons in het dorpje

ZinlooS
03-08-2008, 15:53
Hier in het dorp is een gekke vis gevangen.
BOERAKKER - Wat hebben we nu aan de haak hangen? Dat moeten Robin Scheerhorn uit Lutjegast en René van der Meer uit Doezum hebben gedacht. De twee hadden hun hengeltje uitgegooid in het Dwarsdiep in Boerakker, toen het dobbertje plots met een ferme ruk in de plomp verdween.

http://www.rtvnoord.nl/nieuws/index.asp?actie=totaalbericht&pid=74842

en hier de video (http://www.rtvnoord.nl/streaming/streamingtv2.asp?cid=wmp&pid=Noord&tid=2&pagid=74842&progid=videoitem&file=080801-steur.asf)

spuiliefhebber
03-08-2008, 18:06
gaaf dat is weer eens wat anders:arms:

lolo
03-08-2008, 18:19
Het word nog spannend in ons hollandse waters .
Is idd weer eens wat anders

John

Quido
03-08-2008, 18:29
mooi hoor, zo'n verrassing aan het water.

Master
03-08-2008, 23:25
Mooie vis en een vreemdganger. Komt vast bij iemand uit de vijver. Overigens twijfel ik of het geen Steur type Stellatus is, maar dat is lastig te zien op een foto. Doorgaans heeft een Sterlet een wat langere snuit.

lolo
03-08-2008, 23:48
Ik zat ook al aan een steur te denken een kennis van me heeft zo een in de vijver zitten wel een pracht vis .
Ze hebben iedergeval veel overeenkomst.

Gr Johnny

† Frederik de Belder
04-08-2008, 10:18
Naar mijn mening is het ook een Steur, mooie vis.

Douwe
04-08-2008, 13:06
Tsja het op zeker een steur omdat het een soort van van de steurfamilie is.
Het enige is nu nog wat is de soort.

De Stellatis lijkt mij sterk want die soort heeft juist een hele lange spitse snuit.

Omdat een bioloog de soort heeft vastgesteld zal ik dat niet gaan ontkennen wel een leuke bijvangst overigens.

Gerrit Bakker
04-08-2008, 23:53
Natuurlijk geweldig om zoiets te vangen, alleen als je het artikel dan bekijkt en leest Het dier mat bijna een meter lang en woog drieëneenhalve kilo. De vis legde na zijn felle strijd overigens snel het loodje.
Dan denk ik waarom moet dat nu, ging die vis vanzelf dood (kan het me haast niet voorstellen) of is hij gewoon om zeep geholpen of is hij door onkunde dood gegaan.
Natuurlijk hoort zo'n vis niet in ons nederlandse water, maar om hem dan meteen maar dood te laten gaan hoeft dan toch ook weer niet.

suc6

Gerrit

spuiliefhebber
05-08-2008, 08:47
ja inderdaad Gerrit ik las het nou nog eens een keer en het lijkt haast de opzet geweest om hem op te zetten.

een vis gaat van vangen niet dood:33:

ZinlooS
05-08-2008, 13:46
Ik had ook een beetje mijn twijvels over de dood van de vis.
Zelf van ik altijd slecht in dat water, beetje jammer want het zit er wel heerlijk.

Douwe
05-08-2008, 16:10
De vis gaat van vangen niet dood?
Volgens snoekbaarsvissers wel daarom nemen ze uit medelijden meer vis mee dan is toegestaan.
Je moet namelijk levende vis direct terug zetten.

spuiliefhebber
05-08-2008, 18:37
De vis gaat van vangen niet dood?
Volgens snoekbaarsvissers wel daarom nemen ze uit medelijden meer vis mee dan is toegestaan.
Je moet namelijk levende vis direct terug zetten.

ja als ze ze omhoog pompen uit die bootjes ja dan ploft hij wel dan ben je dus eigenlijk goed bezig door hem mee te nemen:33: