Kribvissen

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • LeoG
    Newbie
    • 11-05-2008
    • 21
    • Tilburg

    Kribvissen

    Ik wil binnenkort een keer op een rivier gaan vissen met mijn feeder. Nu spreek ik af met iemand van het forum maar voor het geval ik of iemand anders alleen gaat is mijn vraag waar je op moet letten voor je een krib op gaat. Ik heb nog nooit zelfs maar op een krib gestaan en heb verhalen gelezen dat iemand ooit tot zijn navel in het water heeft gezeten door een passerend schip.

    Als je het water ingesleurd wordt is er een goede kans dat je het niet overleeft denk ik.

    Heb je op een rivier bijv. veel hoogtevershil van de waterstand en hoe snel gaan de veranderingen?
    Hoe hoog moet de bovenkant van de krib minimaal boven het water steken om redelijk veilig te zijn?
    Kan het gebeuren dat als je op de kop van de krib staat/zit je niet meer terug kunt omdat bijv. het midden onder water komt te staan?
    Andere zaken om op te letten?

    mvg
  • D.E.N.N.Y.
    Frequent aanwezig
    • 09-07-2007
    • 129
    • Oosterhout ( Noord-Brabant )

    #2
    ...is dit serieus

    Reageer

    • D.E.N.N.Y.
      Frequent aanwezig
      • 09-07-2007
      • 129
      • Oosterhout ( Noord-Brabant )

      #3
      Ik zou je in ieder geval niet te veel zorgen maken

      Mocht het water hoog staan en over de krib stromen dan kun je er beter niet zitten. Gladheid !

      Reageer

      • RoyvH
        Met enige kennis...
        • 20-07-2007
        • 337
        • Deurne

        #4
        ik zou de eerste keren niet alleen gaan

        probeer zeker met iemand mee te gaan die er al ervaring mee heeft

        stel je gaat alleen of met iemand die er ook geen ervaring mee heeft is er een goeden regel

        bij twijfel niet doen

        ik denk dat de krib kop zo`n meter boven water moet staan om er veilig op te kunnen vissen

        over het algemeen kun je goed op de krib alleen bij regen weer worden de kribben erg glad

        ga ook niet kort aan de water lini zitten maar boven op de krib alleen als je een vis gaat scheppen ga je naar beneden

        als je toch t water in getrokken word of valt raak niet in paniek maar probeer snel jezelf te orienteren en naar de kant of tussen de volgende kribben te geraken

        als je niet helemaal zeker bent als je op de krib aan het vissen bent kun je een lijn om je middel aan een baken binden

        maafr zoals eerder gezegd bij twijfel niet doen
        koud???? sex met een ijsbeer da`s pas koud

        Reageer

        Working...
        😀
        😂
        🥰
        😘
        🤢
        😎
        😞
        😡
        👍
        👎