driftend vissen

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • kevinbolks
    Komt net kijken
    • 21-11-2007
    • 88
    • Marienberg

    driftend vissen

    Hallo,ik heb een vraag wat is driftend vissen?
    kan iemand mij helpen?
    Ik zou het graag eens willen proberen

    MVG Kevin
  • Ivo-69
    Noob
    • 12-04-2008
    • 166
    • Zuidland

    #2
    Driftend vissen is simpelweg je tuig zo afstellen dat de boel meedrijft op de stroming als je dan ook nog tijdens zo'n drift afentoe de boel tegenhoudt dan komt je aas los van de bodem wat dan vaak de trigger voor de vis is om toe te happen. Driftend vissen kan ook in de maas maar ook in een kanaal het kan in een kanaal met de vaste stok, voor de maas zou je beter een bolo kunnen nemen omdat je dan de lijn beter kan menden. Al is het om te starten met driftend vissen met een matchhengel ook prima te doen. Je gebruikt dan overigens geen lokvoer maar enkelt los aas wat je mee laat driften bij je montage, iedere drift een handje los aas.
    Kijk ik om me heen, sta ik midden in het leven

    Reageer

    • janb
      jan b
      • 21-11-2005
      • 1982
      • 't Nieuweland

      #3
      Probeer het eens in het spui ,daar word op het ogenblik weer goed gevangen.Daar kom je er van zelf wel achter wat driftend vissen is ,als je dobber mee drijft ga je goed ,loopt de zaak onder vang je of vis of je dobber loopt vast en die ben je dan kwijt maar je kan er met dat driftend vissen succes vol uit de strijd komen met hele grote winde 's en voorns van het type baksteen.
      Groeten van Jan de visser

      Reageer

      • lolo
        Geniet maar niet met mate
        • 01-05-2003
        • 3873
        • Weesp

        #4
        Wat ik je wel zal adviseren probeer de eerste sessie met een oude dobber en tuig.
        Als je vast komt te zitten en je moet alles los trekken dan is het niet zo grote ramp als je alles kwijt bent.

        Succes

        John
        Groetjes
        Johnny

        Match
        Feeder
        Stok

        Reageer

        • janb
          jan b
          • 21-11-2005
          • 1982
          • 't Nieuweland

          #5
          Dat is inderdaad zeer verstandig,en je hoofdlijn 16 \18/00 en aan de onderkant een 12 /14/00,dan loopje het minste risico om je dobber in te moeten leveren.
          Groeten van Jan de visser

          Reageer

          Working...
          😀
          😂
          🥰
          😘
          🤢
          😎
          😞
          😡
          👍
          👎