Vissen met een plug?

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • JohanPG
    Komt net kijken
    • 02-08-2008
    • 98
    • Alteveer

    Vissen met een plug?

    Ik heb een vraagje over het vissen met een plug.
    Ik heb zelf op het moment nog maar één plug, voor ik meer koop wil ik er graag eerst wat meer over weten.
    De plug die ik nu heb ik is geel met groen en een beetje oranje. Het is niet zo'n grote plug en hij heeft achter en in het midden een dreg. Ik vis met een sterke nylon draad (ben van plan van dat gevlochten draad te kopen, ben de naam even kwijt), met dan een stalen onderlijntje en daaraan de plug. Ik kan er alleen helemaal niet ver mee werpen, aan gezien hij zo licht is.. Moet ik er dan schuiflood aan doen (Gebruik ik altijd om verder te werpen), of is dat onverstandig, omdat hij dan naar beneden zakt?
    In de vijver waar ik nu vis kan ik niet langs de kant lopen en moet ik dus vooruit of diagonaal werpen en weer binnenhalen. Ben alleen van plan ergens anders te vissen, ik hoop dat het daar wel kan.
  • DERKZZ
    de eeuwige amateur
    • 21-12-2007
    • 89
    • brummen

    #2
    hee, in de pluggen wereld ben ik niet helemaal thuis,
    maar volgens mij kun je bij je hengel sport winkel ook wel zwaarder pluggen halen.

    waar ik op baars vis, hoef ik helemaal niet ver te gooien want de meeste aan beten krijg ik ongeveer 3 meter uit de kant....

    Reageer

    • JohanPG
      Komt net kijken
      • 02-08-2008
      • 98
      • Alteveer

      #3
      Werkt het ook als je gewoon met een plug langs de kant loopt, dit kan met spinners wel volgens mij..

      Reageer

      • D.E.N.N.Y.
        Frequent aanwezig
        • 09-07-2007
        • 129
        • Oosterhout ( Noord-Brabant )

        #4
        Hoe ver werp je ongeveer met die plug ? Wat is het gewicht van de plug ? Lengte van je hengel ?

        Dit speelt allemaal mee natuurlijk.

        Overigens vis ik vaak met de Rapala Skitter Prop.

        Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.


        Echt een geweldige plug,geeft echt een hele mooie actie

        Ongeveer 14 gram,werpt redelijk ver. Maar dit ligt dus ook aan het materiaal wat je hebt.

        Reageer

        • 4x14
          Banned
          • 10-12-2006
          • 849
          • Brielle

          #5
          Hoi JohanPG,
          Een loodje voor de plug doen kan wel maar de actie van de plug word er vaak niet beter van.
          Er zijn zat leuke plugjes, ik zou alleen de goedkopere plugjes laten liggen. Is vaak troep en zo kapot, zonde van het geld dus ! Koop van dit geld dan een plug van een beter merk en hier zul je ook meer mee vangen.
          Vertrouwen in kunstaas is ook wel belangrijk !

          Reageer

          • JohanPG
            Komt net kijken
            • 02-08-2008
            • 98
            • Alteveer

            #6
            Ik heb er ook maar één, ik wou niet zomaar in het wilde weg een beetje pluggen gaan kopen, zonder dat ik er iets van weet. Zijn opvallende kleuren goed?

            Reageer

            • Douwe
              NHSF lid van verdienste
              • 01-07-2006
              • 3136
              • Leeuwarden

              #7
              Johan ik heb ongeveer 4 tassen vol met diverse pluggen ik kan je garanderen dat jou vraag niet zomaar te beantwoorden is.
              Stel de vraag bij je winkelier die kan precies vertellen wat op dat moment bij jou in de buurt een goede plug is en wat je verder nodig bent.

              Kleuren zijn meer voor de visser dan voor de vis, actie van de plug en de actie die JIJ er in weet te brengen zijn veel belangrijker.

              Mijn advies? ga eens vissen of praten met een roofvisser bij jou in de buurt.
              Vissen is een hobby geen religie!

              Reageer

              • Pieter Stam
                Tinca Tinca
                • 11-10-2002
                • 2882
                • NL

                #8
                Shakespeare BigS is een topper. Niet alleen omdat ie veel vangt maar vooral ook omdat ie heel erg makkelijk vist, vooral de grootste maat. Goed te controleren, en je kunt er erg leuk op vangen in water tot een meter of 2 diep.

                Inmiddels zijn er geloof ik ook wat opvolgers verkrijgbaar met wat andere kleuren en een bol oogje ipv een hol oogje zoals deze. Beide versies zijn goed, geen verschil in actie. Mijn beste resultaten heb ik zelf gehaald op de zwarte Big S.

                Er zijn ook verschillende nepversies van deze plug op de markt. Die zijn bijna allemaal slecht tot heel slecht, vooral de actie van de plug.



                MVG, PIeter

                Reageer

                • JohanPG
                  Komt net kijken
                  • 02-08-2008
                  • 98
                  • Alteveer

                  #9
                  Dan neem ik sowieso de Skitter Prop en de BigS. BigS gaat 2 meter, die zal het wel goed doen in één van de vijvers bij ons in de buurt, die is namelijk hartstikke diep!

                  Reageer

                  • Pieter Stam
                    Tinca Tinca
                    • 11-10-2002
                    • 2882
                    • NL

                    #10
                    Als ie hartstikke diep is zou ik een wat dieper duikende plug aanschaffen. Nou weet ik niet of jij 2 meter 'hartstikke diep' vind, maar ik zit dan eerder aan een meter of 10-15 te denken.

                    Reageer

                    • JohanPG
                      Komt net kijken
                      • 02-08-2008
                      • 98
                      • Alteveer

                      #11
                      Aan de kant is het zo twee meter, maar als je verder gaat.. Officieel was hij 25 meter, maar hij zal ondertussen wel 20 zijn ofzo.

                      Reageer

                      • Douwe
                        NHSF lid van verdienste
                        • 01-07-2006
                        • 3136
                        • Leeuwarden

                        #12
                        Daar heb je in de zomer niets te zoeken dan zit je onder de spronglaag te vissen.
                        Vissen is een hobby geen religie!

                        Reageer

                        • JohanPG
                          Komt net kijken
                          • 02-08-2008
                          • 98
                          • Alteveer

                          #13
                          Dus ik zou de bovenstaande pluggen gewoon kunnen gebruiken, want ik moet niet te diep? (Als ik het goed begrijp )

                          Reageer

                          • JohanPG
                            Komt net kijken
                            • 02-08-2008
                            • 98
                            • Alteveer

                            #14
                            Ik was net in een winkel waar ze een heleboel van Shakespeare hebben. Ik keek naar de BigS, maar kon hem niet vinden.. Staat er wel ergens op de verpakking welke het is? :/

                            Reageer

                            Working...
                            😀
                            😂
                            🥰
                            😘
                            🤢
                            😎
                            😞
                            😡
                            👍
                            👎