Juiste spullen voor snoekvissen

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • JohanPG
    Komt net kijken
    • 02-08-2008
    • 98
    • Alteveer

    Juiste spullen voor snoekvissen

    Ik gebruik op het moment een Shakespeare Seaswell hengel, die eigenlijk voor in de zee bedoeld is, en er zit een Eurostar Pro 40 molen op. De hengel is 2,70 meter lang en bestaat uit twee delen.
    Het is van mijn opa geweest en daar heb ik ze van gekregen. Het is natuurlijk niet voor snoeken bedoeld, maar het zal er wel mee lukken toch? En morgen wil ik graag andere spulletjes voor het snoeken kopen die erbij horen (lijn enz.), wie kan mij tips geven wat ik het best kan halen?
  • Joey
    Witvisser en Roofvisser
    • 16-05-2006
    • 122
    • Breda

    #2
    Dit heb je zeker nodig:
    - Stalen onderlijnen, 50 cm minimaal.
    - Goede onthaaktang.

    Dit is niet noodzakelijk, maar ik heb er altijd wel succes mee:
    - Wat spinners, verzwaard en onverzwaard (bv. van Mepps, in verschillende kleuren, zilver/rood, goud/rood, enz.)
    - Felrode twisters, 15 cm met bijbehorende loodkop.

    - Het is niet noodzakelijk, maar een gevlochten lijn vist ook wel lekker met kunstaas. Is wel duurder dan nylon lijn, als je nylon kiest zou ik voor minimaal 25/00 gaan.
    www.beekvissers.web-log.nl

    Reageer

    • JohanPG
      Komt net kijken
      • 02-08-2008
      • 98
      • Alteveer

      #3
      Harstikke bedankt! Zal eens kijken in de winkel naar de spinners en die twister. Ik heb nog een paar loodkoppen van mijn oom geloof ik, dus die hoef ik niet meer te kopen. (Gele en rode)

      Aan welke prijs moet ik denken als ik gevlochten draad neem? En wat is precies het voordeel ten opzichte van gewone draad?

      Reageer

      • Ivo-69
        Noob
        • 12-04-2008
        • 166
        • Zuidland

        #4
        Als je kunstaas en toebehoren zoekt en gevlochten lijn, zou ik zeker eerst eens wat prijzen vergelijken, deze webshop is tot nu toe goedkoper dan iedere andere winkel/webshop

        Kijk ik om me heen, sta ik midden in het leven

        Reageer

        • JohanPG
          Komt net kijken
          • 02-08-2008
          • 98
          • Alteveer

          #5
          Bedankt voor de tip! Zit er zo veel verschil tussen een webshop en een gewone winkel dan?

          Ik snuffelde even op marktplaats rond, en daar kwam ik deze tegen:


          Zou dat wat zijn? Lijkt me beter dan die zware hengel die ik nu heb..

          Reageer

          • 4x14
            Banned
            • 10-12-2006
            • 849
            • Brielle

            #6
            Een gevlochten lijn is niet alleen beter voor deze visserij maar gaat ook een stuk langer mee.
            Voor kunstaas zou ik niet te klein nemen, spinnertjes vangen wel maar kijk nou is naar een wat duurder plugje zoals een rapala J11 oid. Kost een tientje maar je zult al een stuk meer vangen dan met kleine twistertjes en spinnertjes. Een Shakespeare Big-s plug is helemaal niet duur maar doet het zeer goed voor dat geld. Of een Screaming Devil van Spro, ook een leuk stukje kunstaas voor niet teveel geld.

            Het beste is ook gelijk de kieuwgreep te leren en niet gaan goochelen met een bekkenklem. Scheelt een hoop ellende en is beter voor de vis.

            Ik heb naar die advertentie gekeken op marktplaats, ik zou eerst nog is goed rondkijken en dan pas besluiten wat je echt wilt. Ik zou een 2-delige hengel aanraden van minimaal 2.10m en maximaal 2.7m. En dan van rond de 10-30 gram werpgewicht is vaak voldoende.

            Reageer

            • JohanPG
              Komt net kijken
              • 02-08-2008
              • 98
              • Alteveer

              #7
              Waarom is een telescoop (is toch zo'n uitschuifbare?) minder dan een hengel in losse delen dan?

              Reageer

              • JohanPG
                Komt net kijken
                • 02-08-2008
                • 98
                • Alteveer

                #8
                Sorry voor het dubbelposten, maar heeft mijn gevlochten lijn ook nog een bepaalde dikte of trekkracht nodig? En wat is een goede lengte?

                Reageer

                • Ivo-69
                  Noob
                  • 12-04-2008
                  • 166
                  • Zuidland

                  #9
                  Een telescopische hengel ben ik ook geen voorstander van meestal zijn ze ook wat zwakker.
                  De advertentie op marktplaats bestaat niet meer.
                  Qua dikte/sterkte van je lijn, je zal in ieder geval met stalen lijntjes moeten werken want snoektanden hebben geen moeite met gevlochten/nylon lijn. De dikte van je lijn zal in harmonie met je hengel en molen moeten zijn want anders breekt geheid je hengel. Dus je kan pas lijn aanschaffen als je weet watvoor hengelcombinatie je neemt.
                  Kijk ik om me heen, sta ik midden in het leven

                  Reageer

                  • JohanPG
                    Komt net kijken
                    • 02-08-2008
                    • 98
                    • Alteveer

                    #10
                    Ik heb vanmiddag lijn aangeschaft. Ik vroeg aan zo'n mevrouw die er werkte wat goede lijn was voor snoek, en het liefst gevlochten. Toen zei ze: Deze is wel goed.
                    Nou, daar ga ik dan dus van uit dus ik heb het gekocht. Hij kan een trekkracht van 4,9 kg hebben en is 0,8 mm.. Is dat wel genoeg voor een beetje snoek?

                    En hoe kan ik er achter komen of het in HARMONIE IS MET MIJN HENGEL EN MOLEN?

                    Reageer

                    • Ivo-69
                      Noob
                      • 12-04-2008
                      • 166
                      • Zuidland

                      #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door JohanPG
                      Ik heb vanmiddag lijn aangeschaft. Ik vroeg aan zo'n mevrouw die er werkte wat goede lijn was voor snoek, en het liefst gevlochten. Toen zei ze: Deze is wel goed.
                      Nou, daar ga ik dan dus van uit dus ik heb het gekocht. Hij kan een trekkracht van 4,9 kg hebben en is 0,8 mm.. Is dat wel genoeg voor een beetje snoek?

                      En hoe kan ik er achter komen of het in HARMONIE IS MET MIJN HENGEL EN MOLEN?
                      Door eerst een hengel met bijpassende molen te kopen en dan te kijken (of vragen aan de winkelier) welke lijn daar het beste bijpast (dus niet zoals jij het nu heb gedaan)
                      Kijk ik om me heen, sta ik midden in het leven

                      Reageer

                      • JohanPG
                        Komt net kijken
                        • 02-08-2008
                        • 98
                        • Alteveer

                        #12
                        Aldoende leert men
                        Ga sowieso over een tijdje een spinhengel kopen, dus niet meer deze zeehengel gebruiken. Dan kan ik gelijk kijken wat voor lijn erbij hoort.

                        Reageer

                        Working...
                        😀
                        😂
                        🥰
                        😘
                        🤢
                        😎
                        😞
                        😡
                        👍
                        👎