Camper Stadskanaal gestript en leeggeroofd

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • mogwai
    Dé klaaierd
    • 20-05-2006
    • 5
    • Ter Apel

    Camper Stadskanaal gestript en leeggeroofd

    STADSKANAAL - Een sportvisser uit het Duitse Rhede is woensdagnacht in zijn camper bij het A.G. Wildervanckkanaal bij Stadskanaal beroofd. Hij lag zelf binnen te slapen en heeft niets gemerkt. De camper bleek de volgende dag bovendien vakkundig gestript.

    De 51-jarige man denkt dat de daders een bedwelmend gas via het raampje naar binnen hebben gespoten, toen hij lag te slapen. De volgende ochtend werd hij wakker met hoofdpijn en trof hij een compleet onttakelde camper aan. Niet alleen misten de zes wielen, ook het aggregaat en de elektrische steunen waren spoorloos. De daders bleken bovendien binnen de tv, een camera en een portemonnee te hebben buitgemaakt.

    De sportvisser verklaarde dat enkele buitenlandse mannen de dag ervoor veel interesse hadden getoond voor de camper. Die reden in een blauwe bus, zo wist hij te vertellen. De politie onderzoekt de zaak en vraagt mensen die meer weten zich te melden. Van de eigenaar is bloed afgenomen voor toxicologisch onderzoek.


    Gaat lekker aan het water....pfff.
    2 jaar geleden is aan hetzelfde Wildervanckkanaal een vissend Duits (ouder) echtpaar doodgeslagen.

    Moet niet gekker worden...
    - Er gaat meer BOVEN m\'n pet dan ERONDER
  • Jakob
    <*{{{{><(
    • 06-03-2007
    • 1870
    • Staphorst

    #2
    Wat voor bedwelmend gas mag dat dan wel niet geweest zijn. Deze verhalen over dat gas zijn er wel,maar de anathesisten ( de mensen die je verdoven in het ziekenhuis) zeggen dat dit onmogelijk is. Er schijnt geen gas te zijn die in een camper iemand kan verdoven, tenminste niet van buiten af, volgens een vriend van mij die slaapverwekker is. Ruimte is te groot. Wel als ze binnen zijn. (chloroform)

    Misschien heeft hij zich zelf wel verdoofd, meer genuttigd dan goed voor hem was. wie zal het zeggen.

    Reageer

    • john van den broek
      Specimen Hunter
      • 30-03-2003
      • 1089
      • Venray

      #3
      Met koolmonoxide is het wel mogelijk, maar dan moeten ze een grote gasfles bij zich hebben gehad.
      Groet John.

      www.baitstore.nl

      Reageer

      • Jan Broess
        Specimen Hunter
        • 21-09-2003
        • 1131
        • Nieuwegein

        #4
        Koolmonoxide is het zeker niet, want dan was die eigenaar dood geweest.
        Het zal dus een raadsel blijven, hij liet zijn bloed ook afnemen voor de onderzoek naar toxiciteit. Dan pas weten we om welke gassen het gaat (of niet).

        Chloroform lijkt me zeker mogelijk, met een daarmee doordrenkt doekje de ademhalingswegen van de slapende eigenaar afsluiten zodat hij de dampen inademt en daardoor langdurig bewusteloos blijft.

        Wel erg sneu voor die duitser....
        Greetz,
        Jan Broess

        www.devaartposcar.nl

        Reageer

        • mogwai
          Dé klaaierd
          • 20-05-2006
          • 5
          • Ter Apel

          #5
          Hoorde vandaag dat een dorpsgenoot van me ook slachtoffer is geworden in Italië.
          Hele gezin bedwelmd in de camper...
          A L L E S weg :S

          Hij had nog 14 euro :S
          - Er gaat meer BOVEN m\'n pet dan ERONDER

          Reageer

          • spuiliefhebber
            Verificatie gaande...
            • 22-04-2006
            • 4156
            • onbekend

            #6
            ja uit die vakantie landen hoor je meer leuke berichten.

            die leven van de toeristen dan,die snelweg criminelen.

            Reageer

            • ironny
              Moderator
              • 04-04-2006
              • 1377
              • Hamont

              #7
              Op zich wel een raar verhaal, het wordt ( denk ik) voornamelijk gemeld op het forum omdat de kop begint met "een sportvisser" waardoor ik direct zou denken dat de visser het doelwit is omdat ie visser is...Maar verder wordt er geen woord gerept over zijn visspullen, of ze die hebben meegenomen.. als dat wel het geval is, lijkt me dat bij veel mensen, ( gezien de waarde van de spullen) de moeite waard. Als dit niet het geval is, waarom wordt die man dan betiteld met "sportvisser"?

              enfin, komt gewoon ff in me op..

              grtzz
              Het verloop van de communicatie hangt meer af van de interpretatie van de ontvanger dan van de intentie van de zender

              Reageer

              • ironny
                Moderator
                • 04-04-2006
                • 1377
                • Hamont

                #8
                Oorspronkelijk geplaatst door spuiliefhebber
                ja uit die vakantie landen hoor je meer leuke berichten.

                die leven van de toeristen dan,die snelweg criminelen.
                denk je dat dat hier anders is dan spui?

                afgezien van het feit dat ik volledig geloof dat veel toeristen geript worden op vakantie ( vrienden van mij afgelopen week ook) denk ik dat er ENORM veel verzekeringsfraude bijzit, wat netuurlijk meer kracht bijgezet moet worden door spectaculaire verhalen..
                Het verloop van de communicatie hangt meer af van de interpretatie van de ontvanger dan van de intentie van de zender

                Reageer

                • spuiliefhebber
                  Verificatie gaande...
                  • 22-04-2006
                  • 4156
                  • onbekend

                  #9
                  ja het zal hier ongetwijfeld ook gebeuren .

                  maar ik bedoelde dat italie toch een beetje een duistere naam heeft betreft criminaliteit.

                  maar hoe vaak je die verhalen niet gelezen hebt over mensen die zogenaamd worden getipt onderweg dat er wat met de caravan aan de hand is,en vervolgens berooid worden achtergelaten.

                  Reageer

                  • ironny
                    Moderator
                    • 04-04-2006
                    • 1377
                    • Hamont

                    #10
                    Ja dit is een gouwe tijd voor de criminelen. waar normaal alles achter slot en grendel staat, met alarm, camera's, honden, noem maar op, gaat met vakantie doodleuk allemaal mee, maar dan ook niks achterlaten he...
                    die volle caravans zijn goudmijnen gewoon, cameras, dvd's scooters, fietsen, flatscreens name it.
                    en ja, daar waar iedereen normaal gesproken de stad in loopt met de hand op de knip, bang om gerold te worden, zitten ze nu lekker in korte broek aan de kant van de weg een hard gekookt ei naar binnen te werken, lekker ontspannen... tja die tijd is toch echt voorbij, dat dat nog ongestoord kan.

                    vrienden van mij zijn deze week beroofd. met het vliegtuig op vakantie, een bustripje van 1 km, stappen uit en ... gerold.

                    wat hebben ze meegenomen uit de handtas, 2 bankpassen, ( van hem en haar) en.. 2 rijbewijzen...
                    kijk das erg klut, maar waarom 2 rijbewijzen mee op vliegvakantie tijden een bustrip? waarom alles in dezelfde tas bewaard?
                    criminaliteit houden we niet tegen, maar je kunt wel een hoop ergernis voorkomen ..
                    Het verloop van de communicatie hangt meer af van de interpretatie van de ontvanger dan van de intentie van de zender

                    Reageer

                    • JohanPG
                      Komt net kijken
                      • 02-08-2008
                      • 98
                      • Alteveer

                      #11
                      Daar fiets ik iedere dag langs naar school xD Woon er best dichtbij.. Maar ik was het niet (A)

                      Reageer

                      • Jakob
                        <*{{{{><(
                        • 06-03-2007
                        • 1870
                        • Staphorst

                        #12
                        Ik lees veel op het camperforum, veel verhalen van horen zeggen, maar nog nooit 1 met hard bewijs. Wat Spui zegt klopt wel, ook Spanje is berucht, ze wijzen naar je achterwiel en willen dat je stopt, ben je meteen je camper kwijt.
                        Even een grote wiel sleutel laten zien en z ekiezen het hazepad.

                        Reageer

                        • cquad
                          Iets met water
                          • 18-03-2008
                          • 361
                          • Buitenpost [FRL]

                          #13
                          Ik heb vorig jaar meegemaakt met mijn vriendin:

                          We zouden zondag middag na m'n vriendin z'n dagdienst vertrekken richting zuid-frankrijk.
                          Ik had de hele dag geslapen, en ben een nacht mens dus ik wou de nacht doorrijden richting midden frankrijk om daar 2 dagen te staan met de camper.

                          Vlak voor de rotonde van Joure kregen we een lekke band. Van meneer de politie agent mocht ik zelf de band niet vervangen, omdat we op de afrit rotonde stonden. Resultaat 3 uur moeten wachten in de regen/kou op de ANWB en wegafzetting.

                          Rit vervolgens voorgezet, en bij luxemburg brak mij die 3 uren buiten staan op. Geen camping meer open (rond 1 uur s'nachts) dus toch maar op een parkeer terein. Tussen de grote vrachtauto's onder een lantaarnpaal, de wekker op half 3 gezet, om even een haze slaapje op bed te doen.

                          Binnen een half uur schrok ik van een felle licht.. Ik spring het bed uit.. maar zie niks.. (???)
                          Ik had niks in de gaten, dus snel een bakkie koffie zetten, en maar weer verder rijden.
                          Toen ik tegen mijn vriendin zei van kun jij de TomTom even pakken, die ligt op de bank (1meter van het bed af) kwamen we erachter dat die weg was.
                          Notabene lag de tomtom 1 meter van mijn neus!!!!

                          De voordeur was geforceerd met een warm voorwerp.. Ik werd dus wakker van het lampje van de voordeur...

                          De politie zei dat we in principe geluk hadden gehad.. Er was geen gas gebruikt, aangezien we snel wakker waren.. En ik had geluk dat ik niet oog in oog stond met diegene die binnen was geweest....
                          (alhoewel ik daar niet zeker van ben)
                          Volg mijn voorbereidingen op twitter: http://twitter.com/cqu4d/

                          Reageer

                          Working...
                          😀
                          😂
                          🥰
                          😘
                          🤢
                          😎
                          😞
                          😡
                          👍
                          👎