Maas ongeschikt voor vaste stok??

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Thedge
    Komt net kijken
    • 18-02-2004
    • 64
    • Waalre

    Maas ongeschikt voor vaste stok??

    Ik hoor steeds meer geluiden dat de Maas ongeschikt is om te vissen met de vaste stok. Echter, ik hoor ook mensen die het daar niet mee eens zijn en dat de vaste stok juist weer steeds meer gebruikt wordt om te vissen in de Maas.

    Graag reacties/ervaringen.

    Marcel
  • Ton
    Frequent aanwezig
    • 13-11-2003
    • 126

    #2
    Marcel

    Vaste stok, match, feeder enz. Het maakt niet uit waar mee je vist. Als je het materiaal maar aanpast aan de situaties waaronder je vist.
    Vaak is het een trend en gaat het ene jaar de voorkeur uit naar een specifieke vorm van witvissen en een ander jaar weer eenandere vorm.
    Naar mijn mening kun je nog altijd met de vaste stok op de maas vissen. Net zo goed als op kanalen en vijvers. Dit geld trouwens ook voor de match en feeder.
    Indien ik vis van 0 tot 15 meter gerbuik ik de vaste stok. Vanaf 15 meter tot 25 meter de match en daarboven de feeder.
    Het bevalt mij prima.

    groetjes Ton

    Reageer

    • sven
      Met enige kennis...
      • 17-10-2003
      • 396
      • Venlo

      #3
      Hallo,

      Zelf vis ik ook altijd op de maas,en kan maar een ding zeggen;
      Op de maas kun je met alles vissen!
      Afgelopen najaar zijn er wedstrijden gehouden voor de vaste stok.En steeds als ik zit te vissen,zijn er altijd vastestok vissers in de buurt.Natuurlijk hangt het een beetje af van de plek waar je zit,maar ook een meter of 8 tot 12 uit de kant zijn platten van 50+ geen uitzondering.
      Afhankelijk van de tijd van het jaar en de stroming kan er ook heel licht gevist worden,en vooral dicht aan de kant wil het vaak best meevallen met de stroming.Afgelopen zomer vroeg ik me soms af of er wel stroming was op sommige dagen.
      Ik zou zeggen,probeer het eens,het zal je niet tegenvallen!
      groeten sven

      Reageer

      • Thedge
        Komt net kijken
        • 18-02-2004
        • 64
        • Waalre

        #4
        Vind dat er maar weinig reactie komt. Is dit, omdat het onderwerp niet interessant is of dat er maar weinig mensen zijn die hier iets over kunnen vertellen, omdat ze geen ervaring mee hebben.

        grrrroeten,

        Thedge

        Reageer

        • lode
          Frequent aanwezig
          • 22-02-2004
          • 195

          #5
          op de maas kun je prima vissen met de vaste stok,heb al veel op de maas gevist
          zorg dat je verschillende gewichten van pennen hebt dat je het gewicht van pen
          kunt aanpassen aan de stroming

          groeten,lode

          Reageer

          • john van den broek
            Specimen Hunter
            • 30-03-2003
            • 1089
            • Venray

            #6
            Ik ben een echte maasvisser met de feeder.
            Maar ik weet zeker dat je met de vaste stok goed op de maas kunt vissen, zeker gezien het aantal vissers die ik tegenkom die met de vaste stok zitten te vissen.
            Vroeger werd er alleen maar met de vaste stok op de maas gevist.
            Groet John.

            www.baitstore.nl

            Reageer

            • Lex van den Ende
              Met enige kennis...
              • 23-01-2003
              • 402
              • Tilburg

              #7
              Hoi,

              Met de vaste stok is wel te vissen op de maas. Vergeet alleen niet om pennen mee te nemen van 10 gram en meer. Het kan er vreselijk te keer gaan en dan heb je soms aan 10 gram niet genoeg!!!!!
              Ik heb er dagen meegemaakt dat ik op 25 meter uit de kant met 150 gram korf op de feeder moest vissen. Als je dan met een stok van 13 meter zit kun je het dus wel vergeten met een pen van 10 gram. Daar moet je dan ver overheen.

              Vroeger werd er inderdaad alleen maar met de vaste stok gevist. Het verschil was wel dat er veel minder stroming was dan er nu is. Ook viste de mensen vaak met veel kortere hengels waardoor je al een stuk makkelijker met lichtere dobbers kon vissen. en het belangrijkste van alles...........er waren nog geen feederhengels!!

              Als je de materialen en de technek hebt om op sterk stromend water te vissen moet je het zeker een paar keer gaan proberen. Heb je de hengel of de dobbers er niet voor begin er niet aan heren............het is heel anders dan een kanaaltje waar je met 1 gram uit de voeten kunt!!!!!!!!!!
              Groeten,

              Lex.

              Reageer

              • Thedge
                Komt net kijken
                • 18-02-2004
                • 64
                • Waalre

                #8
                Jaaa zo gaat ie goed. Bedankt voor alle reacties tot nu toe.

                grrrr.

                Reageer

                • Vissport
                  Sportvisser
                  • 07-01-2004
                  • 756
                  • Maasbracht

                  #9
                  Lange stok vissen op de maas is heel goed te doen. Echter wel veel moeilijker met iets meer stroming dan normaal. Is er toch wat meer stroming, vis dan korterbij, tot zelfs in het kantje. Vis in ieder geval met een zwaardere dobber, en gebruik meer lood. Heb zelf nog gevist met meer dan 10 gr, van dobber, en vis gevangen.
                  Hier in midden limburg zijn er nog veel verenigingen die uitsluitend met de langestok vissen.
                  Ik zou zeggen, experimenteer eens met verschillende dobbers.
                  Succes en vang ze.
                  www.pa3gju.nl
                  Beste groeten.

                  Reageer

                  • Thedge
                    Komt net kijken
                    • 18-02-2004
                    • 64
                    • Waalre

                    #10
                    Vanzelfsprekend ga ik het een en ander eens uitproberen. De reden dat ik er extra aandacht voor vraag is dat ik overweeg om een nieuwe vaste stok voor een flink bedrag aan te gaan schaffen (zie andere onderwerpen van mij opn het forum). Aangezien ik voornamelijk op de maas vis en steeds meer geluiden hoorde dat er niet meer te vissen wasmet vaste stok, wil ik graag wat zkereheid.

                    Een stok van € 1.000 en dan geen vis vangen lijkt me niet zo geweldig

                    Reageer

                    • glensas
                      Komt net kijken
                      • 02-04-2004
                      • 65

                      #11
                      ik vis ook op de maas met vaste stok heb wel zo'n vaste stok om karpers mee te vangen weer je lijn van 0.24 kan aanhangen die koste ook iets van 900, 1000 euro en kben heel te vrede ik heb er al pracht exemplaren mee bovengehaald
                      groetjes, Glen.

                      Reageer

                      • warhead
                        Specimen Hunter
                        • 27-09-2003
                        • 1496
                        • haacht

                        #12
                        Dan hebde gij veel chance da uw ouders diene voor u gekocht hebbe.
                        om mijn visclub te promoten sla ik alles naar de kloten,
                        trop commerciale, desolé|studio Baptiste rulez

                        Reageer

                        Working...
                        😀
                        😂
                        🥰
                        😘
                        🤢
                        😎
                        😞
                        😡
                        👍
                        👎