het afstellen van de dobber op een forel vijver

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • DERKZZ
    de eeuwige amateur
    • 21-12-2007
    • 89
    • brummen

    het afstellen van de dobber op een forel vijver

    hey,
    zondag gaan we de forelvijver in steenderen belagen.

    ik ga met een licht spinhengeltje en gevlochten lijn vissen.
    een mooie dobber er aan, een onderlijntje van 40 cm, en dan de meelworm op de haak.

    iemand enig idee op welke hoogte ik de dobber moet zetten?
    en als de dobber word ondergetrokken kan ik beter 3 seconden wachten toch voor dat ik aan sla?
    ik hoop de ze goed bijten als het regent, want het ziet er naar uit dat het niet droog blijft

    als er nog gouden tips zijn hou ik me ook aanbevolen

    groet
  • Redstorm
    Newbie
    • 18-08-2008
    • 18
    • Maastricht

    #2
    als je powerbait aan je haak doet, maar er dan een klein ''lepeltje'' van, iets dat mooi ronddraait in het water, als je dan je aas controleert of opnieuw gaat ingooien is het truucje langzaam indraaien, vaak hap de forel dan en je bent tog niet met kunstaas bezig

    Reageer

    • DERKZZ
      de eeuwige amateur
      • 21-12-2007
      • 89
      • brummen

      #3
      ja, dat klopt, maar ik ga vissen mat maden en meelwormen. dus die vlieger gaat helaas niet op
      maar toch bedankt

      Reageer

      • Gert_V
        Newbie
        • 07-09-2008
        • 4
        • Den Haag

        #4
        Er is eigenlijk geen norm van hoe diep je je dobber moet afstellen. Forel is echt een soort vis die je moet gaan zoeken.
        Wat vaak een goede manier kan zijn: Buldo op je hoofdlijn, dan een druppelloodje van 1 a2 gram daarna speldwarteltje en hieraan je onderlijn ( zorg dat je genoeg onderlijnen bij je hebt, want forel kan diep slikken )
        Oke, je stelt je buldo eerst af op een diepte van ongeveer een meter, haakt 2 meelwormen op je haakje ( dit kan mooi gaan draaien tijdens het binnen sleepen ). Je gooit in, wacht een paar tellen en draai rustig met af en toe een korte pauze in. wanneer je dit een paar keer gedaan hebt en zonder succes, schuif je je buldo wat lager en probeer opnieuw.
        Je vist op deze manier verschillend lagen af en dit kan vaak zorgen voor een aanbeet.
        De aanbeten kunnen best wel hard zijn, dus die 3 tellen is niet nodig.

        veel succes!

        [URL=http://g.imageshack.us/img247/p1010005nu9.jpg/1/][IMG]http://img247.imageshack.us/img
        Aangepast door Gert_V; 11-09-2008, 21:34.

        Reageer

        Working...
        😀
        😂
        🥰
        😘
        🤢
        😎
        😞
        😡
        👍
        👎