Vissen op 't kantje

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Thijs
    Newbie
    • 08-03-2004
    • 17
    • Leffinge

    Vissen op 't kantje

    Hallo,
    'k Zal mn eerste berichtje al direct starten met een vraag nml.
    Zondag heb ik voor het eerst deelgenomen aan een wedstrijd. De vangst viel tegen (over de ganse vijver eigenlijk) maar mijn buurman ving zowaar 97 kleine voorntjes op het kantje. Kan iemand mij op weg helpen met wat info over bv. een goed voertje, montage, hoe ver van de bodem... voor het 'kantvissen'. Er is zondag nml. de laatste wedstrijd van het wintercriterium en 'k zou het graag (bij 'dode' momenten op 11 meter) ook eens op anderhalve meter proberen.
    De vijver bij ons is 2.2m diep en langs de kant 1.5m
    Dank en groeten, T.
  • Vissport
    Sportvisser
    • 07-01-2004
    • 756
    • Maasbracht

    #2
    Thijs

    Je hebt niet gezegt dat de wedstrijd op gewicht of aantal gaat ?
    Gaat het op aantal dan heeft je buurman een zeer goede tactiek. Die doe ik ook, als er weinig gevangen wordt, in het kantje vissen op aantal.
    Gebruik licht voornvoer, ga op 2 a 3 meter uit de kant vissen, met kleine maden, snoer 6/100 ste, dobber 1 gr, zeker op een vijver. De tactiek van een goede wedstrijdvisser is beginnen op 11 meter zoals je zelf zegt. Terwijl je bezig bent begin je ook in het kantje te voeren, dit om de voorntjes op de nieuwe voerplek te lokken.Vis echter nog even door. Vang je zeer weinig op 11 meter, ga dan na een tijdje in het kantje vissen op je aangemaakte voerplekje. Dus eigenlijk heb je 2 voerplekken aangemaakt. Voor het voerplekje in de kant heb je maar zeer weinig visvoer nodig......ik zou zeggen probeer het maar. oei ik heb weer uit het geheim boek gesproken....maar kon het toch niet laten.
    Succes.....
    www.pa3gju.nl
    Beste groeten.

    Reageer

    • Thijs
      Newbie
      • 08-03-2004
      • 17
      • Leffinge

      #3
      Bedankt V. voor je info,
      Je hebt gelijk, ben vergeten te vermelden dat zowel gewicht als aantal bij ons punten oplevert.
      'k Zal zondag eens proberen met licht voertje en kleine maden langs de kant.
      En van dat geheim boek, dankzij (kleine en grote) tips halen wij (beginnende wedstrijdvissers) nog meer plezier uit onze hobby!

      Groeten T.

      Reageer

      • Loek van Kersbergen
        Met enige kennis...
        • 03-01-2003
        • 289
        • Lekkerkerk

        #4
        Ik ben geen Belg en heb niet heel veel ervaring in jullie vijvers, maar misschien toch een extra tip.
        Gbruik voor die visserij in het kantje eens een wat lichtere dobber zo van 0,3 gram tot 0,5 gram draagvermogen. Inderdaad een licht langzaam wolkend voertje en steeds ( iedere 1 à 2 minuten) een paar ( 5 à 10) pinkies of castertjes bij gooien.
        Wil het niet gelijk lukken eerst eens gaan proberen 10 cm boven de bodem. vang je dan nog niet ( of te langzaam) dan is het raadzaam om je lood eens allemaal een flink stuk omhoog te schuiven zodat je met een grote lengte ongelood vist. Dan is een beproefde werkwijze de volgende:

        Werp een handje pinkies in en wacht totdat de pinkies ongeveer 0,5 meter gezakt zijn. ( uitproberen voor je voeten). Dan ophalen 1 nieuw pinkie aan de haak en midden in de wolk van zakkende pinkies in gooien. Het idee is dat de natuurlijk zakkende pinkies en jouw aas op hetzelfde moment de vis bereiken.
        Vaak werkt dit als andere dingen falen.

        Succes ermee.

        Loek
        ****************************
        MATCH VISSEN IS HET MOOIST
        ****************************

        Reageer

        • schoelie
          Newbie
          • 31-12-2002
          • 35

          #5
          jupla,
          Loek heeft gelijk wat dobbers en werkwijze betreft voor in de kant een wolkend voertje best gebruiken ik heb daar al de beste resultaten meegehad en een tiental centimeter van de bodem,wel met je dobber kleine rukjes geven en de vis de tijd geven om het aas te pakken succes ermee
          you never fish alone

          Reageer

          Working...
          😀
          😂
          🥰
          😘
          🤢
          😎
          😞
          😡
          👍
          👎