wrak vissen voor beginners

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • DERKZZ
    de eeuwige amateur
    • 21-12-2007
    • 89
    • brummen

    wrak vissen voor beginners

    hallo,

    over 2 weken gaan we met een clubje wrakvissen we vertrekken in scheveningen met rederij vrolijk.
    nu is de vraag wat kan ik gaan verwchten
    en waar ga ik mee vissen?
    hoe ga ik vissen.

    de hengels huuren we daar. ik geloof dat er een brok lood aan zit en een paternoster
    die ga ik vol proppen met pieren en dan laten zakken met 20 minuten weer ophalen?

    ik kan dit waarschijnlijk veel beter aan pakken, maar door gebrek aan ervaring wet ik niet hoe.

    dus als julli nog een wijze les hebben

    groet
  • DERKZZ
    de eeuwige amateur
    • 21-12-2007
    • 89
    • brummen

    #2
    jammer dat er nog geen reackties zijn, vist iedereen dan vanaf de kant en niet met de boot?

    Reageer

    • janb
      jan b
      • 21-11-2005
      • 1982
      • 't Nieuweland

      #3
      Kik maar eens op de site van devisexpert.en bij de eurovissers
      dan word er al een hele boel een stuk duidelijker
      Groeten van Jan de visser

      Reageer

      • cquad
        Iets met water
        • 18-03-2008
        • 361
        • Buitenpost [FRL]

        #4
        Ik ben vorig jaar op aandringen van mijn zwager ook eens meegeweest wrak vissen.

        We zijn gestart bij Den Helder. (naam van de boot weet ik even niet meer).
        Op de wal, bij de boot kon je Pieren kopen.

        Op de boot zelf hebben we het materiaal gehuurd. Sterke hengel, met zwaar lood en kunstaas.
        Aan de haken deden wij nog pieren erbij aan.

        Na 3 a 4 wrakken af gegaan te zijn en niks te hebben gevangen kwam de kapitein langs om te vragen of we beter op kleinere vis konden gaan vissen (naam weet ik ook niet meer)
        Op dat moment had ik net beet, resultaat mooie kabeljouw.
        Hele belevenis om die boven te halen..

        Tips van mijn kant:

        Als je materiaal huurt, zorg dat je extra lood/(kunst)aas bij je hebt. Op het schip was dit nogal prijzig.
        Dikke kleding (het kan nogal koud zijn) en droge kleding in de auto.
        Eten + suiker + water voor als je toch zee ziek word.

        En als je drank neemt, zorg ervoor dat je dit doet wanneer je al een beetje gewent bent aan de zee, en niet gelijk in het begin..
        Er waren gasten bij ons bij met het hoogste woord, en met bier al in de handen voordat we het water op waren (7 uur s'ochtens ). Deze hadden gelijk al nadat we de haven uit waren last van zeeziekte. Hebben de hele reis op de bankjes gelegen :P

        Ik kwam er ook aan boord achter dat er meer gezopen word dant vis gevangen...
        Ik moest er niet aan denken ... Pas nadat ik de vis had gevangen heb ik er maar eentje genomen ..

        Conclusie die ik heb getrokken..
        Was leuk voor een keertje... Was mij veel te koud.. vangsten vilelen tegen ..
        Volg mijn voorbereidingen op twitter: http://twitter.com/cqu4d/

        Reageer

        Working...
        😀
        😂
        🥰
        😘
        🤢
        😎
        😞
        😡
        👍
        👎