Kunstaas aan zee

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Harolddick
    zeevisser
    • 11-09-2008
    • 42
    • Burgum

    Kunstaas aan zee

    Oorspronkelijk geplaatst door DenHus
    Ik vis lekker elke jaar op vakantie in Zeeland.
    En dan in Zoutelande, maar dit jaar eens proberen op het strand bij Dishoek. Goede plek?????

    Nou is ook een vraag: Kan je op het strand vissen met KUNSTAAS?????? Normaal doe ik het met zagers, maar is het de moeite waard om het met kunstaas te proberen?
    en zo ja, Welke kan ik dan het beste nemen? ( Voor schol, tong, baars??)

    Enorm bedankt van deze redelijke beginneling, :? :? :?
    Hallo allemaal,

    Hieerboven een oproep, als ik het zojuist goed las, uit 2005.

    Hallo allemaal,

    Zijn er onder jullie zeevissers die ervaring hebben met kunstaas. En eigenlijk ben ik benieuwd naar alle ervaringen met kunstaas en in het bijzonder ervaringen met het Berkley Gulp zeeaas.
    Schijnt behoorlijk te stinken naar menselijke maatstaven, maar zakje vertelt wel 400 x meer aantrekkingskracht aanwezig.

    Wie helpt?

    Groeten,
    Harolddick
  • RenéTom
    Frequent aanwezig
    • 10-10-2007
    • 121
    • Kerkrade

    #2
    Ik heb dit gebruikt in Italië ( +/- 50 km onder Bari ) in de Adriatiche zee, daar vielen met gewone zagers ( natuurlijk aas) de vangsten ook tegen, ik heb zelf ook geen daverend sucses gehad dus ik zou het niet kunnen zeggen hoe het hier aan de kust van nederland zou werken, ik was daar in Mola di Bari niet bekend genoeg om het natuurlijke aas te kunnen kopen dus daarom had ik dat kunstaas mee genomen.En ik ben helaas zelf met het zee visserij ook niet ervaren genoeg om daar een juiste prognoze over te kunnen geven, had ik dat wel gehad dan was zeker mijn mening hierover eerlijk geweest. Een ding denk ik wel dat er niets beters is als natuurlijk aas, ik heb dat spul eigenlijk mee genomen als noodoplossing, en zo moet je eigenlijk ook denken. Stel dat je de inval krijgt om op zee te gaan vissen maar je had geen kans om nog natuurlijk aas te halen zou je dat als nood kunnen gebruiken, snap je !!!!

    Groetjes René
    " Vissen= ontspanning voor echte mannen"(en ook vrouwen)

    Reageer

    • Harolddick
      zeevisser
      • 11-09-2008
      • 42
      • Burgum

      #3
      RenéTom,

      De afgelopen 5 dagen zijn er geen reacties bijgekomen.
      Jij bent de enige. Fijn dat je reageerde.
      Ik vermoed nu dat er niet heel veel zeevissers zijn die kunstaas gebruiken.
      Laat staan speciaal die Berkley Gulp waar ik het in het bovenste bericht over had.

      Ik heb inmiddels van dit spul wat gekocht en ga het over een paar weken uitproberen.
      Probleem is natuurlijk dat je sowieso wat moet vangen om een vergelijk te hebben.
      Dus een hengels met pieren en een hengel met Gulp.
      En beide keren geen vis geeft geen vooruitgang zullen we dan maar denken.
      Maar zover is het nog niet.

      Het zou leuk zijn wanneer er nog meer vissers gingen reageren.
      Dit is toch een fantastisch forum waar je veel van elkaar kunt opsteken.
      We hebben toch allemaal dezelfde hobby?

      Wat mij betreft hou ik jullie op de hoogte van mijn ervaringen.

      Groeten,
      Harolddick.

      Reageer

      • Redstorm
        Newbie
        • 18-08-2008
        • 18
        • Maastricht

        #4
        Zelf heelaas nog nooit aan zee gevist maar laat aub wat over de resultaten horen!

        Reageer

        • Harolddick
          zeevisser
          • 11-09-2008
          • 42
          • Burgum

          #5
          Op 1 april 2002 onder het kopje "aas" van dit forum gelezen (door Henri van der Wal):
          Ik heb eens gevist met die kunstzagers van "Berkley" & was daar zeer over te spreken. Die dingen stinken een uur in de wind & vangen goed (tenminste was mijn ervaring toen). Ik zou ze zeker eens proberen.
          Ohja ik viste vanaf een boot op de Noordzee op kabeljauw & had er toen een stuk of 23.........

          Dit soort berichten geeft na 6 en een half jaar toch weer hoop. Mijn bloed begint al te kriebelen.

          Groet,
          Harolddick

          Reageer

          Working...
          😀
          😂
          🥰
          😘
          🤢
          😎
          😞
          😡
          👍
          👎