Matchfeederen

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Swingtip
    Frequent aanwezig
    • 18-02-2004
    • 142

    Matchfeederen

    Ik heb in de witvis nr dat artikel gelezen over de helaas gestorven Christ Holl over dit fenomeen. Heeft al iemand van jullie al zo gevist ik heb de benodigt heden vandaag algekocht. Kan er iemand uit ervaring een menig over geven op deze manier van vissen.
    Een vis drillen is als in het donker lopen, je voelt waar je heen gaat maar je weet het niet.
  • Swingtip
    Frequent aanwezig
    • 18-02-2004
    • 142

    #2
    nummer 12 had mijn numlock uit
    Een vis drillen is als in het donker lopen, je voelt waar je heen gaat maar je weet het niet.

    Reageer

    • pastoor
      ...
      • 02-02-2003
      • 1112
      • Drongelen

      #3
      Hoi Swingtip.
      Ik ben een broer van Christ.
      Hij heeft veel naast mij die techniek gebruikt en ik mag wel zeggen in sommige situaties met goed resultaat.
      Vorig jaar heb ik zelf een paar keer ook zo gevist, en dit jaar wil ik het nog meer gaan doen.

      Vooral wanneer de vis passief is kun je dan soms toch weer net een visje meer vangen dan met de feeder.
      Ook op de Maas werkte het heel goed, Christ ging makkelijk op 30 meter zitten vissen met die techniek.
      Op het Zuiderkanaal lijkt het me tevens een byzonder water hier voor, dit staat bijna nooit stil maar stroomt heel licht.
      In ieder geval die keren dat hij naast me zat heeft ie denk ik nooit minder gevangen dan ik met de feeder.
      Zelf vind ik er twee grote voordelen aan.
      Een is dat je van de grond af kunt, of op sleep vissen, en toch vrij licht.
      Twee als je met een vijf meter hengel vist kun je bijna altijd het stuitje voor de top houden.(door de extra lijn aan de dobber kun je meer diepte aan)
      He t is in ieder geval zeker de moeite waard het te proberen.

      Reageer

      • Swingtip
        Frequent aanwezig
        • 18-02-2004
        • 142

        #4
        Ik moet zeggen dat k er nou weer bij op heb gestoken. Mijn dank is groot pastoor.
        Een vis drillen is als in het donker lopen, je voelt waar je heen gaat maar je weet het niet.

        Reageer

        Working...
        😀
        😂
        🥰
        😘
        🤢
        😎
        😞
        😡
        👍
        👎