Welke lijndikte op de feeder

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Fisherman Eric
    Frequent aanwezig
    • 25-08-2003
    • 187
    • amersfoort

    Welke lijndikte op de feeder

    Hoi vissers,

    Ik zou graag willen weten met welke lijdikte jullie op de feeder vissen, en vanaf welke afstand jullie met gevlochten lijn vissen.

    Ik vis zelf meestal met 18.00 nylon tot een meter of 25-30. Vis ik verder weg dan heb ik het idee dat er nauwlijks of geen beetregistratie meer is en ga dan over op gevlochten lijn.

    Groeten Eric



    [Gewijzigd door Fisherman Eric op 02-23-04 at 05:01 PM]
    Groeten, Eric.
  • Theo de Kreij (van Berner

    #2
    18/00 is normaliter goed. Vanaf 15/20 meter kan je inderdaad het beste overstappen op gevlochten lijn. Nylon rekt op die afstand zoveel op dat een aanbeet(je) niet meer goed zichtbaar is. Vis dan wel met een voorslag van ca 8 meter nylon (20/00) om toch nog wat rek te houden.

    Reageer

    • Vissport
      Sportvisser
      • 07-01-2004
      • 756
      • Maasbracht

      #3
      Eric

      Ik vis met hepron,touw noemen ze het 0.04 mm dat staat er tenminste op. De voorslag is 8 meter 20/100 ste. Ik vis met de 2 de molen met 20/100 ste. zonder voorslag dan. Zodra er meer stroming komt dan vis ik met de gewone nylon 20/100 ste.
      www.pa3gju.nl
      Beste groeten.

      Reageer

      • Cor Jagt
        Sportvisser
        • 02-03-2003
        • 600
        • Emmen

        #4
        Het hangt van meerdere factoren af wat ik zal gebruiken.
        BV. Nylon tot 45mtr. 18.00 tot 20.00
        Nylon boven 45mtr. 22.00 tot 24.00
        Het spreekt natuurlijk voor zich dat de lijndikte ook afhangt van het gewicht van de korf je hangt natuurlijk geen korf van 150gram aan een 18.00 lijn.
        Voor stromend water heb ik de voorkeur voor nylon ,omdat het rond is en minder weerstand en dus minder waterdruk heeft.Heeft nog het voordeel dat er rek inzit , en de meeste soorten zijn zinkend .

        Gevlochten lijn alleen boven de 45mtr. stilstaand of langzaam stromend water dikte 08.00 tot 10.00
        De voorslag met een lengte van ongeveer 2x de hengellengte met een dikte van 24.00 tot 30.00.
        Afhankelijk van het gewicht van de korf .
        Nadeel van gevlochten lijn de meeste soorten zijn drijfend , het aanslaan wil nog al eens de haak uit de lip slaan,
        dus het aanslaan is gewoon oppakken van de hengel en beginnen met binnendraaien
        De onderlijnen van 08.00 tot 18.00 met een lengte van 40cm tot wel 2 meter
        Dit alles is dus een indicatie voor wat je zal gebruiken , maar ook hier geld de gulden regel "er zijn geen regels"
        gewoon gaan proberen dan kom er wel iets waar je je voordeel mee kunt doen.
        De enigste regel waar je wel om moet denken is de veiligheid van jezelf en mensen om je heen ga dus niet te dun beginnen . Een afgebroken korf kan heel veel ellende veroorzaken .
        Een visgroet "Opa" Cor Jagt

        Reageer

        • Fisherman Eric
          Frequent aanwezig
          • 25-08-2003
          • 187
          • amersfoort

          #5
          Hoi vissers,

          Bedankt voor de reactie's, en Cor wat heb je het allemaal weer netjes en uitgebreid omschreven. Cor zoals ik het lees kan je met nylon tot zo'n 45 meter goed uit de voeten, ik zal dan alleen over moeten naar een dikkere nylon. Ik laat vandaag nog even een spoel met 22.00 maken en laat je mijn bevindingen zo snel mogelijk weten.

          Groeten Eric.
          Groeten, Eric.

          Reageer

          • Cor Jagt
            Sportvisser
            • 02-03-2003
            • 600
            • Emmen

            #6
            Ook jij bedankt voor de reactie .
            Het is mooi om eens een positive reactie te ontvangen.
            ke: ke: ke: ke:
            Een visgroet "Opa" Cor Jagt

            Reageer

            Working...
            😀
            😂
            🥰
            😘
            🤢
            😎
            😞
            😡
            👍
            👎