Met de feeder op de waal en maas.

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Visvangst
    #13
    • 31-07-2003
    • 39
    • Steenwijkerwold

    Met de feeder op de waal en maas.

    Hallo vissers,

    Sinds kort ben ik in het bezit van een feeder, maar heb nog geen ervaring. Ik woon tussen de waal en de maas in, maar mijn voorkeur gaat uit naar de waal (terecht?). Is er al een beetje te vissen op de rivieren, zeker nu met deze koude dagen? Wie kan mij een paar nuttige tips geven, zoals met welke korf je moet vissen en het minimale gewicht ervan? In geval van de maas hoe ver uit de kant en hoe diep?

    Visgroeten Ferdinand.

    :? :? :?
    Neem eens een kijkje op de site van de visser!!

    Als je haak niet in het water ligt, vang je zeker niets......
    (c) Rolo.
  • sven
    Met enige kennis...
    • 17-10-2003
    • 396
    • Venlo

    #2
    Hallo Ferdinand,

    Zelf vis ik altijd aan de maas,en ik kan je vertellen wat mijn ervaringen tot nu zijn,maar ben zelf nog maar net een jaartje bezig met feederen.
    Nu in de kou is er ook vis te vangen,al duurt het vaak langer voordat je een aanbeet krijgt.
    Zelf behaal ik de beste resultaten als ik in de vaargeul vis,maar in de zomer is 10 meter uit de kant vaak al voldoende om mooie vangsten te boeken.
    Het gewicht van de korf hangt af van de stroming.Doorgaans zal bij normale weersomstandigheden een korf van 40 gram voldoende zijn.
    Als je nu wil vissen zul je korfjes van misschien wel 80 gram of meer nodig hebben,maar dat ligt puur an de plaats en de waterafvoer van de maas.
    Kijk maar es bij de vangstberichten hier op het forum, en je zult zien dat op de stromende maas altijd vis te vangen is.
    groeten sven

    Reageer

    Working...
    😀
    😂
    🥰
    😘
    🤢
    😎
    😞
    😡
    👍
    👎