vissen op de Ourthe

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Barbelenvanger
    Moderator
    • 11-03-2004
    • 499
    • Son

    vissen op de Ourthe

    Wie heeft er ervaring met het vissen op de Ourthe? Zoals de naam al verraad, vis ik graag op barbeel.

    Een ritje Ourthe kost me gauw 400 kilometer. Het zou daarom wel prettig zijn als je dan ook gericht op barbeel kon vissen. Ik ben er nu een paar keer geweest, maar op die plaatsen heb ik er nog geen gevonden.
    Kan iemand me vertellen waar ik barbeel kan verwachten? Kunnen onze Belgische visvrienden hierover wat vertellen....
    www.barbelen.nl

  • † Frederik de Belder
    [IN MEMORIAM] Kom maar ff voorbij
    • 13-01-2003
    • 5730
    • Niel (België)

    #2
    Zal eens navraag doen bij een vriend, weet wel dat hij jaarlijks voor 14 dagen die kant uitgaat.
    Heeft daar een caravan staan, weet ook dat hij daar gaat vissen en dat er barbeel te vangen is, maar weet de juiste plaats niet. Hoop van hem morgen te zien.
    Groetjes Freddy

    ********************************
    * Teamlid "Dierenvriend" België *
    ********************************
    http://www.freewebs.com/dendierenvriend/index.htm

    http://users.telenet.be/dekarperniel/Home/Home.htm

    http://www.visserslatijn.nl/forum/album.php?u=892

    Reageer

    • † Frederik de Belder
      [IN MEMORIAM] Kom maar ff voorbij
      • 13-01-2003
      • 5730
      • Niel (België)

      #3
      Misverstand, mijn vriend gaat op de Sure in de buurt van Dieckirch, het beste om daar Barbeel te vangen zijn de stekken aan de bruggen aldaar. Dus niet aan de Ourthe
      Groetjes Freddy

      ********************************
      * Teamlid "Dierenvriend" België *
      ********************************
      http://www.freewebs.com/dendierenvriend/index.htm

      http://users.telenet.be/dekarperniel/Home/Home.htm

      http://www.visserslatijn.nl/forum/album.php?u=892

      Reageer

      • Dennis Benton
        Komt net kijken
        • 28-11-2007
        • 69
        • Sittard (Limburg)

        #4
        Ik heb een poos geleden met een tentje in la roche en ardenne gelegen aan het water. Ik weet dat je er een dam hebt en dat je kort erbij niet mag vissen. Ik heb daar een lokale visser op 4 uur tijd een stuk of 8 barbelen eruit zien halen ik weet niet of dit veel is. Ik heb er namelijk zelf nog nooit op gevist. In het centrum ligt ook een viswinkel die vanalles verkoopt voor verdere informatie over waar wel en waar niet gevist mag worden zou je daar eens moeten vragen. O ja als je verder stroom opwaarts loopt van de dam zou je eens moeten vragen waar ze doen rotsklimmen er zit daar namelijk veel kopvoorn die mooi op de vlieg te vangen is.

        succes,

        Dennis
        Fishermen never die, they just smell that way

        Reageer

        • Jurgen v.d. S
          Nishikigoi
          • 01-08-2008
          • 203
          • Nieuwegein

          #5
          Barbeel met Korst

          Ben vorig jaar in La Roche geweest. Daar heb je een dam/waterval met horizontale Rood/Witte Strepen. Heb daar met een werphengel gezeten met 30gr lood welke ik ongeveer 1,5 meter van de haak had zitten. Dat was namelijk de diepte op dat moment aldaar. aan de haar deed ik een stuk stokbrood welke langzaam zonk door het water. Heb zo veel kopvoorns gevangen en vier barbelen waarvan de grootste 69 cm. Wist niet dat deze zo sterk waren. heb de hele week met drijvende korst gezeten welke langzaam zonk en heb ook gevist met kleine spinners. Heb hier baars kopvoorn en forel mee gevangen.

          Reageer

          • snuffelke
            Karine
            • 28-05-2011
            • 7
            • Herk-de-Stad

            #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Barbelenvanger
            Wie heeft er ervaring met het vissen op de Ourthe? Zoals de naam al verraad, vis ik graag op barbeel.

            Een ritje Ourthe kost me gauw 400 kilometer. Het zou daarom wel prettig zijn als je dan ook gericht op barbeel kon vissen. Ik ben er nu een paar keer geweest, maar op die plaatsen heb ik er nog geen gevonden.
            Kan iemand me vertellen waar ik barbeel kan verwachten? Kunnen onze Belgische visvrienden hierover wat vertellen....
            Ik heb in Durbuy aan de Belgische ardennen een caravan gekocht aan de ourthe, daar zie je dagelijks barbelen voorbij zwemmen. Karine

            Reageer

            • preston-freak
              wedstrijd, specimenvissen
              • 12-04-2008
              • 1834
              • Oss

              #7
              Ik heb weleens een weekendje op een camping (dacht Floreal ofzo) gestaan in La roche-en-ardenne. Overdag al zwemmend het diepste stuk na een stroomversnelling opgezocht (circa een meter) en daar kon ik er zo'n 3 op een avond vangen op vlees. Overdag is er niet te vissen met al die kano's.

              Hele stukken Ourthe zijn niet eens kniediep, maar dan weet je wel dat je sowieso barbeel kunt verwachten in de diepere stukken.
              Wie een voorn niet eert is een brasem niet weerd.

              Reageer

              • flor
                Frequent aanwezig
                • 25-11-2006
                • 203
                • hoboken

                #8
                De Ourhte is verdeeld in twee delen .
                De bovenlopen van Westelijke en Oostelijke ourthe die samenkomen in Nisaramont.
                Op deze beide delen zit alleen forel en vlagzalm.

                Het tweede gedeelte is de benedenloop vanaf La Roche.
                Hier begint de barbeelzone.Het is hier dieper en traagstromend
                De barbeel wordt bevist op twee wijzen . Met een licht werphengeltje of picker met schuiflood en onderlijn met haak 12.
                Of met een matchhengel met dobber staande in het water ( speciale vergunning )
                De lokale bevolking durft als voerplek wel eens een gaaszak met afval stroomopwaarts leggen of voeren met molshoopaarde met gekookte tarwe; maar dit is niet nodig.
                Als aas gebruikt men kaas ( best bonbelletjes uit een rood zakje) stokaas of meat.
                De barbeel aast de ganse dag.
                Ideaal zijn iets diepere plekken of waadplaatsen van vee.
                Veel hengelgenot.

                Reageer

                • barbeeltje
                  Sportvisser
                  • 04-11-2004
                  • 592
                  • limburg..

                  #9
                  Ga eens kijken bij /op de brug bij het stadje Comblain-au-pont.
                  30cm water en ze liggen daar bij de uitgang van een riool ion de ourthe.
                  Mooie vissies ,denk gemakkelijk 70-75 cm.

                  Ergo,zoek een uitgang van lozing op de ourthe op!
                  Geheid dat ze daar liggen.
                  Bruggen zijn zo wie zo vaak goede stekken!
                  barbeel vissertje

                  Reageer

                  Working...
                  😀
                  😂
                  🥰
                  😘
                  🤢
                  😎
                  😞
                  😡
                  👍
                  👎