Hengelsteun matchvissen

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • cverhoeven
    Match visser
    • 30-07-2008
    • 339
    • Oisterwijk

    Hengelsteun matchvissen

    Hallo allemaal,

    Ik heb afgelopen weekend de dvd "A Days Floatfishing" van Ivan Marks zitten bekijken en zag dat hij een hengelsteun heeft met zo'n soort elastiek/rubber. Deze manier van vissen leek mij erg handig. Mijn vraag is dan ook welke hengelsteun vinden jullie ideaal tijdens het matchen en waarom. Ik ben langzaam mijn visuitrusting weer aan het opbouwen en een goede steun hoort daar natuurlijk ook bij.
    To match or not to match thats the question
  • Kosmozz
    Match en Feeder
    • 25-07-2005
    • 1959
    • Hannut

    #2
    type even in google: Universele feeder/match steun + uitsparing

    Is al een heel oud type maar ik vind hem ideaal omdat de lijn vrij kan bewegen als de hengel in de steun ligt.
    Carpe Diem

    Reageer

    • cquad
      Iets met water
      • 18-03-2008
      • 361
      • Buitenpost [FRL]

      #3
      Oorspronkelijk geplaatst door Kosmozz
      type even in google: Universele feeder/match steun + uitsparing

      Is al een heel oud type maar ik vind hem ideaal omdat de lijn vrij kan bewegen als de hengel in de steun ligt.
      Deze gebruikte ik ook, is alleen vorig weekend stuk gegaan.. Waar dat groene begint, is hij afgebroken...

      Moet ik zeggen, dat dit kwam omdat ik de steun iets verder de grond in wou hebben. Waarschijnlijk iets te veel kracht gezet
      Volg mijn voorbereidingen op twitter: http://twitter.com/cqu4d/

      Reageer

      • cverhoeven
        Match visser
        • 30-07-2008
        • 339
        • Oisterwijk

        #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Kosmozz
        type even in google: Universele feeder/match steun + uitsparing

        Is al een heel oud type maar ik vind hem ideaal omdat de lijn vrij kan bewegen als de hengel in de steun ligt.

        Kijk die bedoelde ik inderdaad en hij kost geen drol zo te zien, altijd handig zo'n forum.

        Leg jij dan ook het handvat van je hengel op je been, of gebruik je daar een 2e steun voor?
        To match or not to match thats the question

        Reageer

        • Kosmozz
          Match en Feeder
          • 25-07-2005
          • 1959
          • Hannut

          #5
          Vaak houd ik de hengel gewoon in de hand en laat ik hem op de steun rusten. Als ik niks vang dan gaat het handvat op de U-steun van mijn milokist. Gewoon uitproberen, er zijn geen regels voor.
          Carpe Diem

          Reageer

          • Douwe
            NHSF lid van verdienste
            • 01-07-2006
            • 3136
            • Leeuwarden

            #6
            Ik heb altijd de hengel op de knie liggen ook bij een hele dag vissen, je stelt namelijk de steun in op de knie en zodra je de hengel in een andere richting af gaat steunen is de hoek weer anders dan blijf je bezig.
            Zit tussen de oren hoor ik weet het maar iedere vorm van vertrouwen is er één.
            Vissen is een hobby geen religie!

            Reageer

            • jeroenk
              zolang er geen ijs ligt..
              • 27-12-2005
              • 1490
              • Oldebroek

              #7
              Ik heb maar 1 soort hengelsteun voor de match: mn leefnet. ik gebruik hem alleen tijdens voeren, ik houd de match normaal altijd in de hand.

              Reageer

              • cverhoeven
                Match visser
                • 30-07-2008
                • 339
                • Oisterwijk

                #8
                Oorspronkelijk geplaatst door jeroenk
                Ik heb maar 1 soort hengelsteun voor de match: mn leefnet. ik gebruik hem alleen tijdens voeren, ik houd de match normaal altijd in de hand.
                Tja dat wordt moeilijk, ik heb namelijk geen leefnet..... ik vis geen wedstrijden dus alles gaat direct terug het water in.

                Ook ik viste tot nu toe met de hengel in de hand, maar merk net als jij dat met name bij het voeren het niet handig is. Daarnaast is het soms prettig om de hengel even te laten rusten.
                To match or not to match thats the question

                Reageer

                • jeroenk
                  zolang er geen ijs ligt..
                  • 27-12-2005
                  • 1490
                  • Oldebroek

                  #9
                  Dat is inderdaad waar, ik heb vroeger weleens mijn rivier steun gebruikt. Dit kan ik je echter afraden, je lijn hangt nog weleens onder de steun. bij het aanslaan kost je dit je tuig.

                  Reageer

                  • lolo
                    Geniet maar niet met mate
                    • 01-05-2003
                    • 3873
                    • Weesp

                    #10
                    Een simpele feedersteun met daar op die simpele steun zoals hierboven de link.
                    Wat je ook trouwens kan doen (al vergeet ik het wel eens ) een stukje spons met zeepsop er op met een elastiek je of een tairip.zo ontvet je de lijn makkelijk en is ook weer te verwijderen .
                    Die tip heb ik van de dvd van Harry groenewold succes match vissen .
                    Groetjes
                    Johnny

                    Match
                    Feeder
                    Stok

                    Reageer

                    • jeroenk
                      zolang er geen ijs ligt..
                      • 27-12-2005
                      • 1490
                      • Oldebroek

                      #11
                      Als je een goede lijn gebruikt heb je zo'n sponsje absoluut niet nodig.
                      Maar toch blijft het een goed idee.

                      Reageer

                      • reijntjes
                        Swingt(o)(i)pper
                        • 12-12-2005
                        • 3497
                        • Asten

                        #12
                        Jeroen,

                        En welke lijn bedoel je dan ?
                        Groeten

                        Frank

                        2015 de Belgen verslagen in eigen huis
                        2016 walk-over Blauforlaet !
                        2017 Nipt verloren in Booischot maar volgend jaar gaat de zegereeks weer door!
                        2018 smadelijke nederlaag in Blauforlaet
                        2019 Nipt verloren in Beerse maar niet naar huis gevist !

                        Reageer

                        • jeroenk
                          zolang er geen ijs ligt..
                          • 27-12-2005
                          • 1490
                          • Oldebroek

                          #13
                          Ik gebruik zelf maxima, als hij vettig wordt (1 a 2 keer per sessie) spuit ik de spoel ff in met zeepsop.
                          Ik hoor ook goede berichten over preston direct mono (Roha gebruikt deze). En voor slider vissen wordt vaak tubertini gorilla gebruikt (Kosmozz gebruikt deze).

                          Reageer

                          • Douwe
                            NHSF lid van verdienste
                            • 01-07-2006
                            • 3136
                            • Leeuwarden

                            #14
                            Leefnet is ook voor de niet wedstrijdvisser wel eens handig, de gevangen vis kan dan niet de stek verontrusten.
                            Is uiteraard voor een feedervisser op 40 > meter minder interessant dan de stokvisser dat lijkt mij duidelijk
                            Vissen is een hobby geen religie!

                            Reageer

                            • Kosmozz
                              Match en Feeder
                              • 25-07-2005
                              • 1959
                              • Hannut

                              #15
                              Een goede lijn is een gecoate lijn, meestal bruin of zwart. deze zijn makkelijk onder water te krijgen. Dit gaat niet altijd op overigens. Met de technium lijn gaat dit een stuk moeilijker. Tubertini Gorilla is een prima lijn. Als je hem bij Kuijpers haalt heb je 350 meter voor een tientje. Daar kan geen lijn tegenop. Ik vis zelf met 14/00 met 18/00 voorslag voor het slidervissen. De kans bestaat dat ik weer over ga op de Direct mono, omdat deze lijn slechts 7% rek heeft en dat heeft veel voordelen voor de afstandvisserij. Hij is prima onderwater te krijgen. Nadeel van deze lijn is dat 12/00 overeenkomt met 16/00. De Maxima is niet mijn lijn. Ik vind hem teveel rek hebben en hij is minder sterk, omdat het een ouderwetse lijn is. Voor sommige gevallen kan ik me voorstellen dat maxima beter is. Colmic race sinking vond ik ook niet verkeerd.
                              Carpe Diem

                              Reageer

                              Working...
                              😀
                              😂
                              🥰
                              😘
                              🤢
                              😎
                              😞
                              😡
                              👍
                              👎