feedermontage

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • dim
    Komt net kijken
    • 16-11-2002
    • 85
    • Ingelmunster

    feedermontage

    De meest gebruikte montage is nog altijd de paternostermontage of gewoon de zijlijn . Ik heb door ervaring al ondervonden dat het soms een verschil maakt als de korflijn langer of korter is . Ik heb mijn montages al voorgemaakt in m'n viskist zitten en de standaardlengte van de korflijn is 15 cm. , alhoewel ik al regelmatig een korflijn van 8 cm. gebruikt heb .
    Mijn vraag is nu , wat is het verschil in aasaanbieding dan ?
  • Lex van den Ende
    Met enige kennis...
    • 23-01-2003
    • 402
    • Tilburg

    #2
    Hoi Dim,

    In aasaanbieding is er eigenlijk niet zoveel verschil. Waar wel veel verschil in zit is de gevoeligheid van vissen.
    De korflijn wordt korter gemaakt dus dat wil zeggen dat de vis minder "vrij spel" heeft. Hij voelt eerder het contact met de korf, en zal zich eerder uit zichzelf haken.
    Groeten,

    Lex.

    Reageer

    • Loek van Kersbergen
      Met enige kennis...
      • 03-01-2003
      • 289
      • Lekkerkerk

      #3
      Hoi Dim,
      In aanvulling op wat Lex al schreef misschien even een leuke tip voor je.
      Ik heb dit ook gedaan om het verschil in aasaanbieding te kunnen zien.

      Leg maar eens een korf op de bodem van een half gevuld bad. Eerst met een korte lijn en dan met een langere lijn naar de korf. Vervolgens zet je de kraan open (niet te hard) zodat er een circulatie (stroming in het water komt) Ik heb voor die gelegenheid een onderlijn gebruik met een haak en daarop een maiskorrel, gewoon om te zien wat er gebeurde. Bij een korte onderlijn en een korte korflijn gaat de maiskorrel ahw cirkeltjes draaien in de stroom. Bij een langere korflijn gaat de maiskorrel op en neer ( al veel natuurlijker: dus betere aasaanbieding) en bij een nóg langere ondelijn volgt de maiskorrel een nog natuurlijker patroon. ( kan je met een losse maiskorrel ernaast in het bad heel eenvoudig zien).

      Dus: de aasaanbieding ( de wijze waarop het AAS zich ' gedraagt' ) wordt mede beinvloed door de montage. Als vissen soms traag bijten of ik merk beten te laat op ( uitgezogen aas, etc) dan kort ik vaak mijn onderlijn wat in zodat 1) ik de beet wat eerder zie en 2) de vis zichzelf sneller haakt ( zie stukje van Lex).

      laatste tip voor nu: 1) doe dit als je vrouw niet in de buurt van de badkamer is en 2) ruim alles weer heel goed op.Als je dat doet dan kan je er veel van opsteken!

      Suczeven!! Loek


      [Gewijzigd door Loek van Kersbergen op 02-03-04 at 12:55 AM]
      ****************************
      MATCH VISSEN IS HET MOOIST
      ****************************

      Reageer

      • dim
        Komt net kijken
        • 16-11-2002
        • 85
        • Ingelmunster

        #4
        Bedankt Lex en Loek ,

        Lex , hetgeen je zegt is waar maar ik denk niet dat ik veel vissen vang die zichzelf gehaakt hebben , op de kleinste onnatuurlijke beweging sla ik aan , tenzij de vis terugzwemt , dan zal hij wel zichzelf haken .

        Loek , ik dacht wel dat de onderlijn dichter bij de bodem gehouden word door een kortere korflijn maar dat het zoveel verschil uit zou maken wist ik niet .

        Reageer

        Working...
        😀
        😂
        🥰
        😘
        🤢
        😎
        😞
        😡
        👍
        👎