Wat is een probleem ,op vis gebied.

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • janb
    jan b
    • 21-11-2005
    • 1982
    • 't Nieuweland

    Wat is een probleem ,op vis gebied.

    Ik denk dat het grootste probleem op vis gebied is onwetendheid.
    En onwetendheid is dat dan weer een vorm van desinterresse ,of gemakzucht.
    Ik denk het laatste ,want wat je tegenwoordig al niet op je pc kunt vinden ,
    dat moet nog uit gevonden worden ,dus moet je even de moeite nemen ,
    het e,a even op te zoeken ,maar het is allemaal te vinden ,of het over voer gaat ,
    aas aan biedingen welke haken noem het maar op ,honderden vis site's het is er allemaal .
    Ik zou geen vraag kunnen verzinnen ,die een beetje zinvol is om op het forum los telaten .
    Kijk het is wel zo dat als er vragen zijn waar van ik denk dat zou wel eens een leuke discussie kunnen worden ,dat ik dan graag in haak ,maar het is zo vaak een welles nietes spelletje,dat je soms denk ,man verzin nou eens wat leuks,kijk als iemand een hengel of molen wil kopen en hij vraagt om de mening van het forum ,dan vind ik dat een prima zaak ,je kan nou een maal niet alles weten ,en als je op het forum te horen krijgt dat een bepaald product niet naar behoren functioneert ,is dat wel prettig om te weten ,het kan je dan wel voor een miskoop behoeden ,en daar kan kan je allleen maar blij om zijn ,Maar dan is er ineens weer iemand die wil weten hoe hennep moet laten kiemen .
    Ik hou niet zo van het steken met veren ,maar als je de site van tuurke eens op je gemak je bekijkt ,dan denk ik dat je weinig meer te vragen hebt.
    We hebben de dobberbouw gehad helemaal geweldig ,nou weet ik wel dat kun je ook allemaal op de site;s van die mannen vinden ,maar een persoonlijke noot is nooit weg ,en zo zullen er natuurlijk wel meer onder werpen zijn die zeker de moeite waard zijn ,maar over het algemeen ,ben ik er niet helemaal kapot van ,let op dit is mijn persoonlijke mening ,een ieder mag er anders over denken ,we leven in een vrij land.
    Groeten van Jan de visser
  • spuiliefhebber
    Verificatie gaande...
    • 22-04-2006
    • 4156
    • onbekend

    #2
    uuh zit hier nou een vraag of een antwoord in Jan

    Reageer

    • janb
      jan b
      • 21-11-2005
      • 1982
      • 't Nieuweland

      #3
      Een antwoord ,een vraag ,commentaar, kritiek ,ik wilde het ff kwijt
      Groeten van Jan de visser

      Reageer

      • The Frisian Viking
        NHSF Erelid
        • 27-06-2006
        • 5439
        • Feânwalden

        #4
        nou en lucht het op Jan
        Member off the Winning team 2012 - 2014 - 2015 - 2016 en 2020

        ik knibbelje foar gjin ien

        The Frisian Viking

        Reageer

        • janb
          jan b
          • 21-11-2005
          • 1982
          • 't Nieuweland

          #5
          Jazeker kan het maar kwijt zijn .
          Groeten van Jan de visser

          Reageer

          • lolo
            Geniet maar niet met mate
            • 01-05-2003
            • 3873
            • Weesp

            #6
            Geef niet hoor Jan als het te gek word geef ik wel een gele kaart

            Als het op lucht gelijk heb je ,maar Jan als iedereen die gaat vissen , zich helemaal klem van de vis vangt , je leefnet scheurt gewoon ,zal dat dan leuk zijn ?
            Als je alles zal weten en de hengelsport is toch ook met een omslag bezig (schoner water bv ) en voor iedereen is het een makkie , ook voor de beginners onder ons .
            Waarom zullen er dan zoveel leden lid zijn van een visblad ,forum, dvd's op de markt enz enz .
            Als je nu eens probeert ook in de eentonige dingen positief te blijven !! Als je niks vangt ga je toch proberen om iets te doen met alle info die je ergens in je hoofd gestampt hebt van welke website dan ook .
            Maar nu je alles weet of iemand geeft een andere toelichting dan jij eigenlijk zal willen is het niks ,of klopt het niet naar de maatstaven wat voor jou interessant is .

            Dit is een gedachte van mij hoe ik er over denkt maarja ook ik kan het verkeerd hebben .
            Neem maal van deze snotneus aan ..alles gaat vervelen ook de info over vissen .
            Ja en waar dat aan licht ? aan ons , ja ik denk van wel .
            Groetjes
            Johnny

            Match
            Feeder
            Stok

            Reageer

            • Ginus
              knutselaar
              • 22-03-2008
              • 665
              • wijster

              #7
              Ik begrijp dit niet helemaal Jan.
              Dus als ik een vraag heb moet ik eers alle optie,s langs van het forum.
              Voor ik het hier stel ,je moet het maar kunnen vinden he.
              Tenslotte is het forum toch voor vragen te stellen of is dat een schande .
              GR GINUS

              Reageer

              • 4x14
                Banned
                • 10-12-2006
                • 849
                • Brielle

                #8
                Hoi Jan,

                Ik heb zat dingen die ik zou willen weten maar ik weet bijna zeker dat dit soort dingen niet verteld worden.
                En ik heb het niet over voer, aas of iets dergelijks maar andere trucs. Het is al een tijd geleden dat ik heb geleerd dat als je ingooid je je dobber als het ware moet tegenhouden zodat die lijn gestrekt naar beneden gaat en er voor zorgt dat die vis er achteraan duikt. Deze tip heb ik nog nooit ergens gezien en zo kan ik er wel meer bedenken. Ik neem niet eens de moeite om deze vraag te stellen, denk niet dat ik antwoord krijg.

                Maar het levert meer vis op dan in de meeste gevallen die luchtjes etc. maar je hoort het nooit dat vind ik zo vreemd.

                Reageer

                • Jakob
                  <*{{{{><(
                  • 06-03-2007
                  • 1870
                  • Staphorst

                  #9
                  JAn, als ik je dokter was zou ik je rust voor gaan schrijven en wat meer gaan vissen. Je zit te lang binnen denk ik en dan ga je het niet allemaal zo scherp meer zien. Genezing is mogelijk, regelmatig vissen.

                  Jouw stelling dat je niet meer een vraag kunt bedenken die niet gesteld is of waar geen antwoord op is snijd denk ik geen hout.
                  1 gek kan meer vragen als 100 wijzen kunnen beantwoorden.

                  Wat ik uit jouw betoog opmaak is dat een deel van de charme van vroeger er uit is, alles is al geschreven en wij moesten het vroeger allemaal zelf uitzoeken en je kon vragen wat je wilde, degene die wel goed vis ving verrekte het om zijn kennis te delen en als hij het wel vertelde dan sloeg het ook nergens op en werd je in de maling genomen.
                  Maar het ultieme van vroeger dat je dacht dat je het had, dat is er niet meer en zal ook nooit komen.

                  Anno 2008 dient het gemak de mens en we zoeken het op op het world wide web

                  Reageer

                  • Jakob
                    <*{{{{><(
                    • 06-03-2007
                    • 1870
                    • Staphorst

                    #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door 4x14
                    Hoi Jan,

                    Ik heb zat dingen die ik zou willen weten maar ik weet bijna zeker dat dit soort dingen niet verteld worden.
                    En ik heb het niet over voer, aas of iets dergelijks maar andere trucs. Het is al een tijd geleden dat ik heb geleerd dat als je ingooid je je dobber als het ware moet tegenhouden zodat die lijn gestrekt naar beneden gaat en er voor zorgt dat die vis er achteraan duikt. Deze tip heb ik nog nooit ergens gezien en zo kan ik er wel meer bedenken. Ik neem niet eens de moeite om deze vraag te stellen, denk niet dat ik antwoord krijg.

                    Maar het levert meer vis op dan in de meeste gevallen die luchtjes etc. maar je hoort het nooit dat vind ik zo vreemd.
                    Ik ga nog een stuk publiceren waarin alle tips en trucs die ik ken komen te staan, nou weet ik ook niet alles, maar misschien komt er dan meer los.

                    Reageer

                    • † Frederik de Belder
                      [IN MEMORIAM] Kom maar ff voorbij
                      • 13-01-2003
                      • 5730
                      • Niel (België)

                      #11
                      Wat voor problemen kan zorgen, is de gouden raad van tante kaat.

                      1ste Wat bij de ene werkt, werkt daarvoor niet bij de andere.
                      2de Men kan maar alleen zeggen hoe men het doet, daarom lukt dat op diezelfde manier niet bij jou.

                      Resultaat " wat maken ze mij hier allemaal wijs, niets van dit alles klopt"

                      Kan heel goed zijn, maar iedereen heeft dan ook een andere manier van voederen, vissen, tactiek en techniek.
                      Men kan jou een samenstelling van een voertje geven, de bereiding ervan doet al heel veel aan de werking ervan.
                      Voer maken voor een ander zal ik ook nooit meer doen, heb hem zelfs nog laten kiezen welk van de twee zaken hij moest hebben, zat in beide de zelfde samenstelling en hetzelfde bereid, ik vis een twee en hij een 24 ste plaats. Na de wedstrijd kreeg ik te horen dat mijn voer op niets trok. Dus moet aan mij niets meer vragen.

                      Persoonlijk maak ik niemand niets wijs, alles wat ik hier neerpen is uit ervaring en wat ikzelf ook gebruik, hou ook niets achter. Wat heb ik daarmee in mijn zakken, toch niets zeker, alleen kan je vijanden maken op die manier.
                      Ben er zeker van dat heel wat forumgebruikers er hetzelfde over denken en het met mij eens zullen zijn.
                      Groetjes Freddy

                      ********************************
                      * Teamlid "Dierenvriend" België *
                      ********************************
                      http://www.freewebs.com/dendierenvriend/index.htm

                      http://users.telenet.be/dekarperniel/Home/Home.htm

                      http://www.visserslatijn.nl/forum/album.php?u=892

                      Reageer

                      • Jakob
                        <*{{{{><(
                        • 06-03-2007
                        • 1870
                        • Staphorst

                        #12
                        Frederik, hetzelfde standpunt heb ik altijd gehuldigd, of je verteld alles of je verteld niks, je gaat geen mensen in dit soort zaken iets op de mouw spelden. Open kaart spelen hou ik van.
                        Er is immers niks te verbergen, ze mogen van mij (bijna) alles weten

                        Reageer

                        • tester
                          Maas en Waal visser
                          • 06-03-2004
                          • 2596
                          • Son

                          #13
                          Hallo Janb

                          je zegt over het algemeen ben ik er niet kapot van

                          nou ik dus ook niet je moet veel lezen om iets te leren ( vissers zijn ouwe wijven )

                          maar ik blijf toch trouw lezen want je leerd altijd wel iets nieuws
                          gr Gerard

                          Reageer

                          • The Frisian Viking
                            NHSF Erelid
                            • 27-06-2006
                            • 5439
                            • Feânwalden

                            #14
                            ik sluit mij bij de voorgangers aan
                            Member off the Winning team 2012 - 2014 - 2015 - 2016 en 2020

                            ik knibbelje foar gjin ien

                            The Frisian Viking

                            Reageer

                            • spuiliefhebber
                              Verificatie gaande...
                              • 22-04-2006
                              • 4156
                              • onbekend

                              #15
                              overdaad schaad ,je leest hier dingen die je 20 jaar geleden hebt laten varen.

                              als ik nu iemand tips geef stel b.v.4x14 dan ofwel geloven ze je niet of ze doen het niet.

                              want je kan als vissen echt een wiskundige formule zou wezen,alle geheimen op tafel leggen en dan nog zijn nou laat ik voorzichtig schatten 80% van de vissers of te eigenwijs of te lomp om het toe te passen.

                              iedereen wil alles weten van een ander maar als ze het weten vinden ze het niks.


                              b.v.ik hou niet van stekend vissen in de havens,niet dat het niet werkt maar ik heb geen zin om elke week nieuwe einddelen te bestelen .

                              nou vis ik als compensatie soms met 9,50 met lange slag,en dat vind men dan niks hé ,je word nog net niet uitgelachen.

                              nou zat de winnaar van vorig jaar met de lange slag te vissen pas,moet je opletten hoe een geweldig idee dat het dan ineens geworden is.

                              waar ik janb wel volledig gelijk in geef is dat het nu te makkelijk is om een grote visser te worden.

                              neem een willekeurige 6 jarige ga hem sponseren en laat hem optrekken met grootse vissers die hem overal mee helpen jahoor dan lukt het wel.

                              ik begon ook met 6 en gelukkig viste mijn vader al jaren op top niveau ,want anders zou ik niet weten waar je aan je info moest komen,iedereen deed geheimzinnig en dat zorgde er voor dat men veel meer dingen zelf ging proberen.

                              ja en die raap je hier nu zo op en dan is het soms nog te veel moeite om bij zoeken b.v. het woord casters in te drukken.

                              hé luiaards daar deed men vroeger 3 jaar over om achter te komen

                              Reageer

                              Working...
                              😀
                              😂
                              🥰
                              😘
                              🤢
                              😎
                              😞
                              😡
                              👍
                              👎