Swop-Lok Depth Finder ?

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • cesar
    IkVisDusIkBen
    • 28-12-2007
    • 59
    • Zoeterwoude

    Swop-Lok Depth Finder ?

    Hallo allemaal,

    Een aantal weken geleden liet iemand mij een apparaatje zien aan de waterkant waarmee je heel gemakkelijk de diepete kan bepalen. Het was een bolletje met 2 klemmetjes.
    Je gooit dan het bolletje met een stuk lood eronder op de visplek, het lood zakt tot op de bodem en waneer je aan de lijn trekt zit het bolletje vast op de lijn. In 1 keer de diepete gemeten. Lijkt me wel handig. Die ik gezien heb was er een van Tubertini.
    Ik heb wat gespit op het Internet maar kan er geen vinden. Wel kwam ik er achter het zeer waarschijnlijk een Swop-Lok Depth Finder heet.
    Heeft iemand ervaring met bovenstaande en/of weet iemand waar ze te koop zijn ?

    Groet,

    Cesar
  • The Frisian Viking
    NHSF Erelid
    • 27-06-2006
    • 5439
    • Feânwalden

    #2
    Ik heb ooit eens een matchdobber gehad die ook zelf de diepte bepaalde maar echt betrouwbaar was dat niet hoor, ik weet ook niet meer wat voor een merk het was
    Member off the Winning team 2012 - 2014 - 2015 - 2016 en 2020

    ik knibbelje foar gjin ien

    The Frisian Viking

    Reageer

    • janb
      jan b
      • 21-11-2005
      • 1982
      • 't Nieuweland

      #3
      Klik even op de zoek functie,diepte uitpijlen ,van 30- 12 -2007 daar staat een leuk stukje van Gerrit bakker over het uit peilen met de Depth Finder, succes.
      Groeten van Jan de visser

      Reageer

      • cesar
        IkVisDusIkBen
        • 28-12-2007
        • 59
        • Zoeterwoude

        #4
        Oorspronkelijk geplaatst door janb
        Klik even op de zoek functie,diepte uitpijlen ,van 30- 12 -2007 daar staat een leuk stukje van Gerrit bakker over het uit peilen met de Depth Finder, succes.
        Bedankt. Ik heb het gevonden. De depth-finder die ik gezien heb zag er anders uit maar zal op dezelfde manier werken.
        Ik vis graag op groot en diep water.en nu het kouder wordt zoek ik de diepere plekken op (vis dan met de slider). Ik vind het dan vrij lastig om dan de juiste diepte te vinden door het steeds maar blijven schuiven met het stuitje.
        Het lijkt me prettig als je al na 1 worp al ongeveer de juiste diepte hebt.
        Ik spit nog wel even verder op Internet.

        Groet,

        Cesar

        Reageer

        Working...
        😀
        😂
        🥰
        😘
        🤢
        😎
        😞
        😡
        👍
        👎