wedstrijdvijvers met veel karper

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • bosonkruid
    aaach tuff, haarbal
    • 25-12-2003
    • 1072
    • vorselaar (belgië)

    wedstrijdvijvers met veel karper

    Kan er iemand mij een goeie tip geven over het gebruik van deeg of boillies of flavours om de karper te lijf te gaan?
    Ik heb al wat ervaring maar kan nog veel bijleren.
    groetjes
    groetjes

    Zjul

    om te laat te komen moet je niet snel zijn
  • Rob van Halteren
    Waslijnwerper
    • 03-04-2003
    • 192
    • Den Haag

    #2
    kan je beter op het karperforum vragen bosjegroenvoer
    M.Vr.Gr.

    Rob

    Lets Go Fishing.nl

    Reageer

    • warhead
      Specimen Hunter
      • 27-09-2003
      • 1496
      • haacht

      #3
      Wat wil je precies weten? Is het voor op wedstrijdvijvers, tijdens de wedstrijd of gewoon recreatie?
      om mijn visclub te promoten sla ik alles naar de kloten,
      trop commerciale, desolé|studio Baptiste rulez

      Reageer

      • bosonkruid
        aaach tuff, haarbal
        • 25-12-2003
        • 1072
        • vorselaar (belgië)

        #4
        dat is de reden dat ik het niet op het karperforum vroeg , omdat die eigenlijk speciaal op heel grote exemplaren vissen en dit gaat over wedstrijdvijvers.
        Dat maakt het vissen toch net iets anders.
        groetjes

        Zjul

        om te laat te komen moet je niet snel zijn

        Reageer

        • Theo de Kreij (van Berner

          #5
          Hmm, je mikt dus niet alleen maar op de 20 pond+ karpers. Ik heb een paar vissers om me heen die op de wat kleinere karper liefst met mais op een haar of ruime haak vissen. In tegenstelling tot de wat oudere en zware karper die van zoet houd, zou de jonge karper graag wat fruitigere smaken hebben zoals tutifruti bollie op de haar, mais, chocoladedip, aardbei enz. Als ik eens op karper ga vissen pak ik de penhengel, een hand partikels en mais voor op de haak (geen haar). De mais doop ik dan weleens in chocoladeflavour. Tja, 2 avonden en 1 karper en ik ben het al weer zat en kruip op mijn kanis. Dus ervaring????

          Reageer

          • warhead
            Specimen Hunter
            • 27-09-2003
            • 1496
            • haacht

            #6
            Waarschijnlijk vis je dan met de vaste stok. Op zulke vijvers doen vooral partikels het goed.
            Kemp, mais en tarwe zijn dan de meest gebruikte. Wil je iets anders doen dan de rest : tijgers, kikkererwten, maples zijn ook uitstekende partikels voor karper. En natuurlijk de karperkorrels.
            De smaak van de flavour maakt eigenlijk niet uit. Ik ben nu boilies aant rollen voor dit jaar en kan ook moeilijk kiezen. Ik ga voor de smaken die hun dienst al bewezen hebben. Scopex, tutti-frutti, chocolade of aardbei.
            Is er sprake van dressuur worden vaak stinkende of pikante smaken gebruikt. Squid, look, curry enz. De karper mag het allemaal.
            Deeg is zeer gemakkelijk te flavouren, ofwel flavour door het deeg mengen ofwel het deeg in een plastic zak steken en de flavour er aan toe voegen zodat die in het deeg trekt.
            Tip: kattenvoer uit blik mengen met panneermeel tot je een bal deeg krijgt, hoeft uiteraard geen flavour bij.
            Gemalen frolic kan ook.
            om mijn visclub te promoten sla ik alles naar de kloten,
            trop commerciale, desolé|studio Baptiste rulez

            Reageer

            • bosonkruid
              aaach tuff, haarbal
              • 25-12-2003
              • 1072
              • vorselaar (belgië)

              #7
              bedankt warhead en Theo, ik vis inderdaad met de vaste stok op een clubvijver dus is er ook sprake van dressuur.
              Maar met de tips die jullie gaven kan ik weer een hele tijd verder, dank je wel.
              Zelf had ik al goeie resultaten met vismeeldeeg maar zoals bij de mens zal bij de karper ook wel het motto zijn, verandering van spijs doet eten zeker.
              groetjes
              groetjes

              Zjul

              om te laat te komen moet je niet snel zijn

              Reageer

              Working...
              😀
              😂
              🥰
              😘
              🤢
              😎
              😞
              😡
              👍
              👎